Neojetá Škoda Octavia Combi s top motorem s 4x4 a výbavou může být vaše levněji než brzy cokoli nového

Když už si někdo podobné auto koupí, obvykle si ho užívá, protože v jednom relativně dostupném celku spojuje prakticky vše, co lze od auta očekávat. V tomto případě ale první majitel vůz hlavně garážoval, teď je k mání za zajímavou cenu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Neojetá Škoda Octavia Combi s top motorem s 4x4 a výbavou může být vaše levněji než brzy cokoli nového

18.3.2023 | Petr Miler

Neojetá Škoda Octavia Combi s top motorem s 4x4 a výbavou může být vaše levněji než brzy cokoli nového

/

Foto: Romans, publikováno se souhlasem

Když už si někdo podobné auto koupí, obvykle si ho užívá, protože v jednom relativně dostupném celku spojuje prakticky vše, co lze od auta očekávat. V tomto případě ale první majitel vůz hlavně garážoval, teď je k mání za zajímavou cenu.

Možná si ještě vzpomenete na výjimečnou nabídku skoro nejeté Octavie II Scout 1,8 TSI na prodej. Zajímavá byla nejen tím, že se taková auta moc nevidí, ale také tím, že představovala relativně dostupnou cestu ke kilometrově zánovní „oktávce” s už dost silným motorem. Za požadované peníze to nemusel být marný kauf, leckomu ale pochopitelně mohlo vadit, že jde o Octavii druhé generace, tedy vizuálně už zjevně starý vůz, který hlavně elektronikou na palubě připomene, že současná realita je jinde.

Pokud byste chtěli novější iterací téhož už na platformě MQB, s moderními motory TSI a všemi dalšími vymoženostmi, které Škoda prodává v podstatě dodnes, obvykle to chce smířit se buď s mnohem více opotřebovaným autem, vyšší cenou anebo přijmout jiný kompromis. Výjimky potvrzující pravidlo se ale vždy najdou a dnes vám jednu takovou ukážeme.

Je to skutečně výjimečná věc, nakonec už proto, že jde v podstatě o novějšího skauta bez skautského kroje. Octavií III ve verzi 1,8 TSI 4x4 se prodalo jako šafránu a když už si někdo tento, svého času vrcholný model bez písmen RS v názvu s top motorem pro verzi 4x4 dopřál, obvykle s ním jezdil. Tohle auto si někdo naspecifikoval právě takto a přidal i nějakou tu výbavu - nechybí kožené čalounění, vyhřívaná sedadla navigace... Vše důležité, co byste v autě chtěli mít, je na palubě. A pak ho zamykal v garáži a sotvakdy s ním jezdil.

Vážně to tak bylo, je to velmi dobře vybavené auto s parádní technikou. Přesto má od roku 2014, kdy bylo uvedeno do provozu stále jedním a tím samým člověkem, najeto jen 45 tisíc km. To je na Octavii skoro nic, na devítiletou Octavii vůbec nic, je to jen dobře zajetý vůz. Prodávající říká, že pořád působí jako nový, i voní jako nový. To neposoudíme, ale z fotek tak opravdu vypadá, není z nich patrné téměř žádné opotřebení, natož pak poškození, jen citlivější levá spodní bočnice sedadla řidiče připomíná, že ve voze čas od času někdo seděl.

Přidejte kompletní servisní historii, nula nehod na kontě a máte před sebou skutečně nevyužité, velmi praktické auto v pěkné specifikaci do jakýchkoli podmínek, které na silnici mohou nastat. Cena? 18 500 Eur, což při dnešním kursu evropské měny znamená asi 448 tisíc Kč. Není to nic, není to ani absolutně málo peněz, ale za podobnou Octavii jako za novou dnes dáte hodně přes milion. A dostanete v podstatě pořád stejné auto v jiném hávu, čtvrtá generace tohoto modelu není konstrukčně jiným vozem. A v době, kdy je jasné, že nová Fabie bude brzy stát přes 600 tisíc, takže nové auto za 450 tisíc nekoupíte nejspíš žádné? S ohledem na toto i aktuální poměry na trhu podle nás velmi dobrá nabídka.


Neojetá Škoda Octavia Combi s top motorem s 4x4 a výbavou může být vaše levněji než brzy cokoli nového - 1 - Skoda Octavia Combi 18 TSI DSG 4X4 nejeta 01Neojetá Škoda Octavia Combi s top motorem s 4x4 a výbavou může být vaše levněji než brzy cokoli nového - 2 - Skoda Octavia Combi 18 TSI DSG 4X4 nejeta 02Neojetá Škoda Octavia Combi s top motorem s 4x4 a výbavou může být vaše levněji než brzy cokoli nového - 3 - Skoda Octavia Combi 18 TSI DSG 4X4 nejeta 03Neojetá Škoda Octavia Combi s top motorem s 4x4 a výbavou může být vaše levněji než brzy cokoli nového - 4 - Skoda Octavia Combi 18 TSI DSG 4X4 nejeta 04Neojetá Škoda Octavia Combi s top motorem s 4x4 a výbavou může být vaše levněji než brzy cokoli nového - 5 - Skoda Octavia Combi 18 TSI DSG 4X4 nejeta 05Neojetá Škoda Octavia Combi s top motorem s 4x4 a výbavou může být vaše levněji než brzy cokoli nového - 6 - Skoda Octavia Combi 18 TSI DSG 4X4 nejeta 06Neojetá Škoda Octavia Combi s top motorem s 4x4 a výbavou může být vaše levněji než brzy cokoli nového - 7 - Skoda Octavia Combi 18 TSI DSG 4X4 nejeta 07Neojetá Škoda Octavia Combi s top motorem s 4x4 a výbavou může být vaše levněji než brzy cokoli nového - 8 - Skoda Octavia Combi 18 TSI DSG 4X4 nejeta 08Neojetá Škoda Octavia Combi s top motorem s 4x4 a výbavou může být vaše levněji než brzy cokoli nového - 9 - Skoda Octavia Combi 18 TSI DSG 4X4 nejeta 09Neojetá Škoda Octavia Combi s top motorem s 4x4 a výbavou může být vaše levněji než brzy cokoli nového - 10 - Skoda Octavia Combi 18 TSI DSG 4X4 nejeta 10Neojetá Škoda Octavia Combi s top motorem s 4x4 a výbavou může být vaše levněji než brzy cokoli nového - 11 - Skoda Octavia Combi 18 TSI DSG 4X4 nejeta 11Neojetá Škoda Octavia Combi s top motorem s 4x4 a výbavou může být vaše levněji než brzy cokoli nového - 12 - Skoda Octavia Combi 18 TSI DSG 4X4 nejeta 12Neojetá Škoda Octavia Combi s top motorem s 4x4 a výbavou může být vaše levněji než brzy cokoli nového - 13 - Skoda Octavia Combi 18 TSI DSG 4X4 nejeta 13Neojetá Škoda Octavia Combi s top motorem s 4x4 a výbavou může být vaše levněji než brzy cokoli nového - 14 - Skoda Octavia Combi 18 TSI DSG 4X4 nejeta 14Neojetá Škoda Octavia Combi s top motorem s 4x4 a výbavou může být vaše levněji než brzy cokoli nového - 15 - Skoda Octavia Combi 18 TSI DSG 4X4 nejeta 15Neojetá Škoda Octavia Combi s top motorem s 4x4 a výbavou může být vaše levněji než brzy cokoli nového - 16 - Skoda Octavia Combi 18 TSI DSG 4X4 nejeta 16
Najet s Octavií III Combi 1,8 TSI DSG ve vysoké výbavě za 9 let jen 45 tisíc km je skoro hřích. Teď z něj ale můžete těžit třeba i vy, je to pěkné auto za relativně pěknou cenu. Foto: Romans, publikováno se souhlasem

Zdroj: Mobile.de

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.