Nezničitelný VW Passat B5.5 je k mání jako dodnes zánovní po 1. majiteli, na svůj stav stojí pakatel

Při svém stáří a typickém způsobu použití je skoro neuvěřitelné, že se některý z vyrobených exemplářů dožil dneška ve stavu nového auta, ale stalo se to. Teď může být po jediném majiteli váš.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Nezničitelný VW Passat B5.5 je k mání jako dodnes zánovní po 1. majiteli, na svůj stav stojí pakatel

24.5.2022 | Petr Miler

Nezničitelný VW Passat B5.5 je k mání jako dodnes zánovní po 1. majiteli, na svůj stav stojí pakatel

/

Foto: SB Automobile, publikováno se souhlasem

Při svém stáří a typickém způsobu použití je skoro neuvěřitelné, že se některý z vyrobených exemplářů dožil dneška ve stavu nového auta, ale stalo se to. Teď může být po jediném majiteli váš.

Věřte nebo ne, ale letos uplyne už 25 let od chvíle, kdy do prodeje vstoupil Volkswagen Passat páté generace zvaný také B5. Vydobyl si pověst velmi kvalitního, mimořádně odolného vozu, se kterým můžete najet statisíce kilometrů bez větších komplikací. Osobní zkušenost nemám, ale patrně o něm mnozí takto nesmýšlí náhodou - i mezi statisticky nezničitelnými auty posledních dekád se vždy umísťoval mezi premianty.

Stále tak existuje spousta lidí, kteří na něj nedají dopustit, koupili si postupně už několik exemplářů a nechtějí přepřáhnout byť jen na novější generaci B6. Tento vůz už se ale 17 let nevyrábí a narazit na trhu ojetin na zachovalý kousek je velmi složité, zvlášť při typickém využití tohoto vozu a Passatů obecně. V Evropě tak dost často nenajdete žádný dodnes zánovní Passat B5, který by bylo možné koupit a kterému byste jeho malou kilometráž mohli věřit. Teď ale jeden k mání je.

V Německu nabízí jeden z tamních prodejců ojetin VW Passat B5.5 (tedy už jeho faceliftované provedení), který je skutečně jako nový. Zní to samo o sobě podezřele, ale až si prohlédnete přiložené fotografie, uvěříte udávanému nájezdu pouhých 38 tisíc kilometrů velmi snadno. Vůz je ostatně po majiteli v důchodovém věku, který si jej koupil v roce 2001 jako nový, až dosud jej neprodal a velmi pečlivě jej garážoval i servisoval. A je to od pohledu opravdu skoro nové, neopotřebované auto, pro příznivce bé-pětky to bude skoro svatý grál.

Bohužel opravdu jen skoro, neboť obliba B5 bývá spojena také s motorem 1,9 TDI, kterým tento stroj nedisponuje. Je to co do motorizace základní provedení i s u nás dobře známou osmiventilovou benzinovou 1,6, která generuje nanejvýš 75 kW (102 koní) v 5 600 ot./min a 148 Nm v 3 800 ot./min. Akceleraci na stovku tak vůz zvládne za 12,7 sekundy a rozjede se až na 192 km/h.

Žádná velká sláva, ale pokud někdo po tomto autě půjde jako po onom nezničitelném voze, vydrží tento motor víc než TDI - je tak primitivní, že se na něm skoro nemá co pokazit, nemá turbo, vysokotlaké vstřikovače, nic. A pokud byste tento vůz chtěli jako poslední před smrtí, i to splní - buď s ním ohledem na jeho dynamické možnosti budete jezdit tak málo, že vám vydrží sto let nebo se při snaze dojet s ním dále unudíte k smrti...

Žerty stranou, tato nabídka je skutečná a není nezajímavá. Ano, je tu 21 let staré auto, ale nikoli 21 let stojící, pravidelně lehce ježděné. Velmi pravděpodobně s ním tedy můžete urazit statisíce kilometrů bez větších potíží s veškerým jeho prostorem a komfortem. V nabídce je za cenu 6 000 euro, tedy asi 147 tisíc Kč. Při dnešních cenách nových i ojetých aut nám to přijde jako pakatel, však se na tento vůz podívejte sami.


Nezničitelný VW Passat B5.5 je k mání jako dodnes zánovní po 1. majiteli, na svůj stav stojí pakatel - 1 - VW Passat B5 5 2001 nejety levny prodej 01Nezničitelný VW Passat B5.5 je k mání jako dodnes zánovní po 1. majiteli, na svůj stav stojí pakatel - 2 - VW Passat B5 5 2001 nejety levny prodej 02Nezničitelný VW Passat B5.5 je k mání jako dodnes zánovní po 1. majiteli, na svůj stav stojí pakatel - 3 - VW Passat B5 5 2001 nejety levny prodej 03Nezničitelný VW Passat B5.5 je k mání jako dodnes zánovní po 1. majiteli, na svůj stav stojí pakatel - 4 - VW Passat B5 5 2001 nejety levny prodej 04Nezničitelný VW Passat B5.5 je k mání jako dodnes zánovní po 1. majiteli, na svůj stav stojí pakatel - 5 - VW Passat B5 5 2001 nejety levny prodej 05Nezničitelný VW Passat B5.5 je k mání jako dodnes zánovní po 1. majiteli, na svůj stav stojí pakatel - 6 - VW Passat B5 5 2001 nejety levny prodej 06Nezničitelný VW Passat B5.5 je k mání jako dodnes zánovní po 1. majiteli, na svůj stav stojí pakatel - 7 - VW Passat B5 5 2001 nejety levny prodej 07Nezničitelný VW Passat B5.5 je k mání jako dodnes zánovní po 1. majiteli, na svůj stav stojí pakatel - 8 - VW Passat B5 5 2001 nejety levny prodej 08Nezničitelný VW Passat B5.5 je k mání jako dodnes zánovní po 1. majiteli, na svůj stav stojí pakatel - 9 - VW Passat B5 5 2001 nejety levny prodej 09Nezničitelný VW Passat B5.5 je k mání jako dodnes zánovní po 1. majiteli, na svůj stav stojí pakatel - 10 - VW Passat B5 5 2001 nejety levny prodej 10Nezničitelný VW Passat B5.5 je k mání jako dodnes zánovní po 1. majiteli, na svůj stav stojí pakatel - 11 - VW Passat B5 5 2001 nejety levny prodej 11Nezničitelný VW Passat B5.5 je k mání jako dodnes zánovní po 1. majiteli, na svůj stav stojí pakatel - 12 - VW Passat B5 5 2001 nejety levny prodej 12Nezničitelný VW Passat B5.5 je k mání jako dodnes zánovní po 1. majiteli, na svůj stav stojí pakatel - 13 - VW Passat B5 5 2001 nejety levny prodej 13
Nabízený VW Passat B5.5 není zrovna ukázkou vrcholného provedení, ve vrcholně zachovalém stavu je ale nepochybně. V prodeji se 38 tisíci km po 1. majiteli je raritou, cenu v přepočtu 147 tisíc Kč tak je třeba vnímat jako velmi příznivou. Foto: SB Automobile, publikováno se souhlasem

Zdroj: Mobile.de

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.