Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nová Škoda Fabia v úplném základu přes vysokou cenu nic krásného nenabízí, jinde je ale ještě hůř
1.1.2022 | Petr Miler
Nová Fabia vstoupila do prodeje s opravdu vysokými cenami a byť její standard je vyšší než dříve, nelze ani po technické, ani po výbavové stránce hovořit o ničem výjimečném. Vizuální stránka tomu odpovídá, přesto pořád není tak špatně, jak by mohlo být.
Nová Škoda Fabia byla odhalena v polovině minulého roku a nelze říci, že by si utrhla ostudu. Naopak dokázala zaujmout jak svým evolučním exteriérem, tak relativně klasickým a přitom hezky provedeným interiérem. Přidejme si k tomu motory, mezi kterými se objevila i čtyřválcová jedna-pětka se 150 koňmi a máme před sebou atraktivní malé auto šité pořád do značně míry podle potřeb zákazníků, nikoli jen evropských norem.
Poněkud horší zprávou byly ale ceny, které vystoupaly velmi vysoko. Když v roce 2013 vstupovala do prodeje Octavia třetí generace, k dispozici byla od 334 900 Kč, za což jste dostali liftback s přeplňovanou jedna-dvojkou a výbavou Active. V tomto kontextu je i na poměry roku 2021 o třídu menší Fabia s antimotorem 1,0 MPI bez turba o 80 koních absurdně drahá. A nic na tom nemění ani fakt, že v základu je u nás nabízena s výbavou Ambition.
Pokud by šlo o auto, které jsme zkraje viděli na prezentačních fotkách, proč ne, jde ale o skutečně oholenou verzi, ve které nedostanete ani kola z lehkých slitin, ani automatickou klimatizaci, ani infotainment s velkým displejem, ani digitální přístrojovku, prostě nic zvláštního. V základu je jen pošťácká modrá barva, zmíněný motor s manuální převodovkou a aspoň manuální klima. To je prostě bída a o tom, jak moc je drahé dostat Fabii IV alespoň trochu latě, nejlépe svědčí strategie samotné Škody.
Když totiž pustíte konfigurátor nové Fabie, ani se nepokusí vám předhodit poněkud neatraktivní auto v úplném základu - přidá aspoň slabší, beztak nepřesvědčivý tříválcový turbolitr a k němu stříbrnou barvu. A jinak úplně to samé. Přesto cena vyletí na 374 tisíc Kč, jen s tímto... téměř ničím navíc. Nová Fabia je zkrátka drahé zboží a budete-li chtít první a jediný opravdu dobře použitelný motor s první vyšší výbavou, jste na 490 tisících v základu. Jinak se musíte smířit s poněkud smutně vyhlížejícím vozem s tříválcem.
Přesto ještě není tak špatně, jak by mohlo být. V zahraničí je totiž Fabia IV nově nabízena v základu s ještě oholenější výbavou Active, což je ostatně důvod, proč jsme se znovu pustili do zkoumání české nabídky. V tu chvíli nemá ani přední mlhovky a disponuje ještě větším množstvím nelakovaných plastů a přesto není levná - v mém druhém domově v Nizozemsku startuje tento vůz na 20 290 eurech, tedy 504 tisících Kč. Nezbývá než Škodě popřát hodně zdaru v boji o zákazníky.
Na novou Škodu Fabia v českém základu je těžké hledět se zalíbením, přesto stojí od 340 tisíc Kč. Foto: Škoda Auto
Ovšem v zahraničí je k mání i v ještě slabší specifikaci Active, ve které vypadá ještě o dost smutněji. Přesto třeba v Nizozemsku stojí přes 0,5 milionu korun. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před hodinou - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 3 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 4 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera