Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nový VW Golf prošel prvními testy, i Němci na něm našli nepochopitelné nedostatky
30.11.2019 | Petr Prokopec
Golf osmé generace přináší oproti předchůdcům mnoho nepopiratelných zlepšení, v některých ohledech ale udělal krok zpět, i vedle Škody Octavia.
Jen málo aut se může pyšnit takovými úspěchy, jako Volkswagen Golf. První generace byla představena již v roce 1974, přičemž od té doby dorazilo už sedm následovníků. Německá automobilka mimo to prodala více než 35 milionů exemplářů, díky čemuž jí patří třetí příčka v historických tabulkách. Lépe je na tom už jen Toyota Corolla a Ford F-Series, nicméně japonský vůz se začal prodávat již v roce 1966 a modrý ovál se svým pick-upem vyrukoval tři roky po konci druhé světové války. To jen dokazuje, jakou globální hvězdou Golf je, v samotné Evropě už dekády nemá soupeře.
Minulost ale hoďme za hlavu, ostatně probrána byla již mnohokrát. Zabývat se proto budeme zcela novou osmou generací, jež byla představena před pár týdny. Nyní německá automobilka umožnila prvním lidem mimo automobilku usednout za volant produkčních exemplářů. Pokud ovšem čekáte, že s ohledem na dlouhé ladění vozu k dokonalosti budou reakce skrz naskrz pozitivní, čeká vás menší zklamání. Pár chybiček novinka má a jakkoliv nejsou zásadní, mohly by znovu část klientely vehnat do náručí jiných aut.
Začneme v kabině, kde se modernizace projevila největší měrou. Pryč je většina klasických tlačítek, místo toho lze jednotlivé funkce ovládat skrze dotykovou obrazovku, hlasem či gesty. Golf tak nyní vypadá moderněji, přičemž se evidentně zaměřuje na mladé. Nicméně i těm bude chvíli trvat, než zjistí, jaká alternativa je pro tu či onu funkci nejlepší. Opravdové zklamání ale zažijí při poklepání na vrchní část dveřních panelů, u které byly použity tvrdé plasty, ač dříve bývaly měkčené. To docela narušuje snahy VW o prémiový dojem.
V rámci prostoru nás mezigenerační posun nečeká, neboť rozměrově se novinka vůči předchůdcům prakticky neliší. Pozitivní ovšem je, že Volkswagen zvládl u mild-hybridních verzí integrovat lithium-iontovou baterii pod přední sedadlo spolujezdce. Zavazadelník tak zůstává nenarušen a nabízí prostor pro 380 litrů harampádí v základu a 1 237 litrů po sklopení sedadel jako čistě benzinové či dieselové varianty. Pro VW je ovšem problémem nová Škoda Octavia, která se může pochlubit ještě lepšími hodnotami.
Srovnání s českým vozem není od věci, a to nikoliv jen v případě zavazadelníku. Pokud se přesuneme pod kapotu, čeká majitele Golfu velké zklamání v podobě absence plynových vzpěr. Ty byly u Golfu standardem už po několik generací, i když si Octavia nebo Leon musely vystačit s manuálně ovládanou tyčí. Ta nyní musí držet kapotu Golfu a co je podivné, Octavia se ji naopak zbavila. Může se tak zdát, že Škoda hraje první ligu, zatímco na Volkswagen zůstaly až druhé housle, především je ale vidět, jak moc se na novém Golfu šetřilo, pokud o takový prvek musel přijít. A to není dobré znamení, pro Němce je to nepochopitelný nedostatek - fakticky nevýznamný, morálně mnohé naznačující.
Tím se dostáváme k jízdním dojmům, které jsou téměř nekritické. Většina testujících měla k dispozici 1,5litrový čtyřválec eTSI, tedy onu mild-hybridní verzi, naladěný na 150 koní a spřažený se sedmistupňovým automatem DSG. Hnací ústrojí působí velmi hladce a jeho silnou stránkou je nízká spotřeba. Jakmile však začnete plynový pedál drtit, projeví se typický neduh dvouspojkových převodovek, a to jistá neochota k akurátnímu přeřazení.
Věci příliš nenapomáhá ani jízdní režim Sport, který navíc umocňuje další neduh, a to horší filtraci ostrých nerovností. Suma sumárum to znamená, že Golf je dokonalý při uvolněné jízdě, ovšem jakmile mu šlápnete na krk, přestává náplň odpovídat svému dramatičtějšímu vzhledu. Podle recenzentů jsou ale náklony karoserie působivě potlačeny a řízení je v zatáčkách velmi břitké. Benzinová jednotka se pak v závislosti na pozici plynu i neznatelně připojuje či odpojuje.
Co tedy dodat? Snad jen tolik, že Volkswagen se svou novinkou obecně opět zvedl laťku, v některých ohledech ale nesmyslně ztratil. Golf osmé generace své předchůdce překonává v mnoha ohledech, přičemž pozornost věnovaná mnoha detailům je dechberoucí. Ovšem zároveň je třeba dodat, že rázem dává šanci vyniknout konkurenci mnohdy nesmyslnými ústupky. Prodávat se tedy jistě bude i nadále skvěle, ovšem v řadě zemí bude muset ještě více soupeřit se Škodou Octavia, která je mu podle prvotních dojmů zase o kousek blíž.
Nový VW Golf překonává své předchůdce, v něčem na ně ale ztrácí. A tím zbytečně nechává vyniknout konkurenci
Zdroj: Autogefühl@Youtube, Autocar, Auto Express
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024 - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nejčtenější články
- Šéf Rimacu si převzal svou vlastní Neveru. Je to odměna? Anebo projev toho, že auto nikdo jiný nechce?
18.3.2024 - Rakouský architekt se nemůže zbavit sbírky nejlepších Porsche i s kamionem na jejich převoz, jeho dětský sen si jiní splnit nechtějí
18.3.2024 - Němci vyzkoušeli novou Mazdu 3 Sedan pořád s velkým motorem bez turba. Auto jako ze staré školy je neohromilo
18.3.2024 - Jaguar pokračuje ve své likvidaci, nově naštval zákazníky, když je bez varování odřízl od chválených aplikací
18.3.2024 - Stále hůř: Fisker v nouzi zastavil výrobu, už otevřeně varuje, že bankrot může přijít kdykoli
19.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva