Opel rozprodává svou historickou továrnu v Bochumi, k mání je i kavárna

Německá automobilka kvůli reorganizaci uzavírá více než 50 let staré haly. Kvůli tomu bude dražit lisy, roboty i požární stanici či kavárnu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Opel rozprodává svou historickou továrnu v Bochumi, k mání je i kavárna

27.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Opel rozprodává svou historickou továrnu v Bochumi, k mání je i kavárna

/

Foto: Opel

Německá automobilka kvůli reorganizaci uzavírá více než 50 let staré haly. Kvůli tomu bude dražit lisy, roboty i požární stanici či kavárnu.

Německé automobilce Opel se po dopadech tzv. globální ekonomické krize nevedlo zrovna nejlépe. Vedení proto dělalo vše proto, aby se účetní výkazy opětovně navrátily do černých čísel. Zda se tak povedlo či nikoliv, to si řekneme třeba někdy v půlce ledna, kdy známy budou prodejní výsledky za letošní rok. Kromě lepších prodejů ovšem k zisku přispívají také další kroky zaměřené na snižování nákladů, třeba uzavření továrny v německém městě Bochum.

Poslední vůz by v tomto zařízení by měl být smontován 12. prosince letošního roku, poté se fabrika stane minulostí. Profitovat z toho přitom můžete i vy, pokud zrovna máte zájem o některé obráběcí nástroje. Ty totiž zamíří do aukce, přičemž jejich prodej bude mít na svědomí společnost Maynards. Ta oznámila, že k dražbě dojde již 20. listopadu, tedy pár dní před oficiálním uzavřením továrny.

A co je na prodej? V prvé řadě 50 lisů, z nichž některé jsou staré již více než padesát let. Nakoupeny však byly zcela nové právě pro tuto továrnu, přičemž podle Andrease Matuszczaka, šéfa evropské pobočky aukční síně Maynards, se jejich hmotnost pohybuje od 800 metrických tun až po 5 000 metrických tun. Na odvoz tak asi rozhodně bude třeba více než dvoje ruce a jeden kombík.

Kromě samotných lisů pak do dražby půjde rovněž 80 procent všech robotů z karosárny, dále kompletní požární stanice se všemi vozidly, kavárna a prodejna se zdravotními pomůckami. Samotná výrobní linka ovšem do aukce nezamíří. Místo toho bude rozmontována a jednotlivé kusy najdou nový domov v ostatních továrnách německé automobilky.

Pro Bochum tak končí jedna životní etapa, továrna v Opelu byla totiž svého času největším výrobním zařízením v Evropě. Prvním vozem, který se v ní vyráběl, byl Kadett, v posledních dnech pak značka v halách montovala modely Zafira Tourer a Zafira Classic. Výroba druhého zmíněného přitom již byla zaříznuta, zatímco první se přestěhoval do Russelsheimu.

Dodat již můžeme pouze tolik, že továrna zaměstnávala 3 280 dělníků, kteří sice mohou počítat se štědrým odstupným, ale zároveň také s hledáním nové práce. Co se týče zájemců o aukci, pak ti podle Matuszczaka budou pocházet hlavně z východní Evropy, Turecka, Indie nebo Thajska.


Opel rozprodává svou historickou továrnu v Bochumi, k mání je i kavárna - 1 - Opel Bochum 01Opel rozprodává svou historickou továrnu v Bochumi, k mání je i kavárna - 2 - Opel Bochum 02Opel rozprodává svou historickou továrnu v Bochumi, k mání je i kavárna - 3 - Opel Bochum 03Opel rozprodává svou historickou továrnu v Bochumi, k mání je i kavárna - 4 - Opel Bochum 04Opel rozprodává svou historickou továrnu v Bochumi, k mání je i kavárna - 5 - Opel Bochum 05Opel rozprodává svou historickou továrnu v Bochumi, k mání je i kavárna - 6 - Opel Bochum 06
Továrna Opelu v německé Bochumi se v prosinci stane minulostí. Některé zařízení však půjde již 20. listopadu do aukce

Zdroj: Auto News

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše