Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Politik navrhuje, aby bohatí nemuseli na svých autech mít přední značky, hyzdí je
1.2.2019 | Petr Prokopec
Některým automobilům přední „SPZ” skutečně moc nesluší a platí tím spíše, o čím dražší vůz se jedná. Přesto je nastavení limitu ceny vozu 1,35 milionu Kč pro nutnost jejího použití značně kontroverzní.
Někteří politici dokáží svými nápady dokola překvapovat. S jedním takovým se nyní vytasil texaský republikán Ken King, který navrhl, aby v jeho domovském státě byla zrušena povinnost vozit přední registrační značku. Tu Texas zavedl v roce 1934, v roce 2011 pak byla zavedena pokuta ve výši 200 dolarů (cca 4 500 Kč) pro ty, kteří přední či zadní značku na autě zrovna nemají.
Na takto podaném nápadu by nebylo nic až tak zvláštního, v USA není používání dvou registračních značek vůbec tak samozřejmé, jako u nás. Spousta států, jako třeba Alabama, Arizona, Florida, Kansas, Louisiana nebo třeba Tennessee mají v legislativě zakomponovanou povinnost použití pouze jedné, zadní registrační značky a docela tomu rozumíme - pro jednoznačnou identifikaci vozu bohatě postačí. Ve státech jako Missouri či Kalifornie je pro změnu možné nasazení pouze přední, ovšem pouze u náklaďáků, zatímco třeba dealeři v Kalifornii mohou pro prezentační vozy užívat znovu pouze tu zadní.
Aby toho nebylo málo, pak určité výjimky kupříkladu pro historická nebo vládní vozidla platí také v Massachusetts, Montaně, Nebrasce, Nevadě či Wyomingu. Mimo to je třeba vzpomenout i na specifické úpravy zákona, které se týkají cizinců, kteří vyrazí na výlety po Státech s vozem, který dočasně importují. Třeba v Oregonu nemusí mít v takovém případě značku ani jednu, postačí speciální potvrzení.
Není tedy divu, že na řadě aut prodávaných v USA zcela chybí standardní úchyty pro přední značku a designy některých vozů s jejím použitím vůbec nepočítají. Texas ale nepatří mezi státy, které by něco takového dovolovaly a iniciativa pana Kinga se může jevit rozumnou, dokud se nedozvíte detaily.
Podstatou Kingova návrhu je totiž to, aby od povinnosti použít přední značku byli osvobozeni pouze majitelé luxusních aut. Těmi jsou přitom myšlena taková, jejichž cena startuje nad 60 tisíci dolary (1,35 mil. Kč), ostatní by musela mít přední značku pořád. King argumentuje tím, že právě v jejich případě se s předními „SPZ” počítá nejméně a hyzdí je. Má pravdu - např. Lexusy, Audi či spousta sporťáků s přední značkou příliš nepočítá -, to ale nemění nic na tom, že se jeho návrh setkal s nevolí.
Tak drahé vozy si většina Texasanů jen stěží může dovolit, koneckonců i takový Ford F-150 jakožto nejprodávanější vůz Spojených států je k dispozici již za méně než poloviční částku. A třeba Fiestu si Američané mohou pořídit již za čtvrtinu dané sumy. Pokud by záměrem bylo zbavit přední registrační značky všechna auta, lidé by snad neměli důvod to odmítat. Takto postavený návrh ale nejspíše nemá šanci na úspěch, i když v Texasu, kde právě republikáni vládnou všemu dění, je možné kde co...
Na vozy jako Lexus LC se přední značka opravdu nehodí, na evropské verzi vypadá jako pěst na oko a podobným způsobem ji na na vůz musí umístit i Texasané. Odstranění této povinnosti není špatný nápad, ale pokud je míněn jen pro bohaté, je
Zdroj: Statesman.com
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 22 minutami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024 - Ford pořád umí udělat lákavé spalovací auto, nově nabízí 811koňový vůz s tovární zárukou za cenu Superbu TDI
19.3.2024 - Češi ve velkém odmítají tankovat benzin s vyšším podílem etanolu, raději si připlatí za ten bez něj
19.3.2024 - Jeden z četných propadáků Hondy dostal facelift. Víc úspěchu by mu nepřinesl, i kdyby byl vidět
19.3.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia zná své první ceny. I se 192 koňmi je levnější než skutečná Fabia v základu
19.3.2024
Živá témata na fóru
- Card games have become an integral part of entertainment culture all over the world. 04.19. 11:36 - berylbruse
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan