Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Porsche už 78krát rozebralo jedno a to samé auto, nespraví ho asi nikdy
24.12.2020 | Petr Miler
Vypadá to, jako by Porsche nevědělo, jak tohle auto opravit, a to opravdu hodně dlouho. Už fakt, že se tímto počinem chlubí, ale napovídá, že ho opravit ani nechce.
Před pár týdny si slavný americký moderátor Jay Leno tak trochu vylil srdce, když se před kamerami rozpovídal o svém Porsche Carrera GT. Ačkoli jej auto zpočátku trápilo technickými dokonalostmi, přes jisté rozčarování si jej ale nechal déle jak dekádu až do dnešních dnů. A nemusí litovat.
Jednak na tom slušně vydělal, neboť jde o vůz, který se prodává stále dráž. To jej ale v jeho pozici až tak trápit nemusí, podstatnější je, že má opravdu výjimečné auto, jeden z posledních „analogových” supersportů nejvyšší kategorie, pro který slova jako „automat” nebo „turbo” platí za vulgarismy. Kdo jen naživo slyšel jekot jeho atmosféricky plněného desetiválce, obtížně tohle Porsche dostane z hlavy. A to je jen třešinka na dortu řidičských radostí, které tento vůz umí nadělovat.
Spíše první část Lenova příběhu ale na první pohled připomíná předvánoční tisková zpráva Porsche, podle níž automobilka má v USA v péči Carreru GT, kterou musela za posledních 16 let už 78 let kompletně rozebrat skoro do posledního šroubku a zase ji složit. To vypadá na extrémně problematické auto, za jehož servis musel majitel utratit násobně více než za jeho pořízení. Jenže oním majitelem je přímo Porsche a auto nerozebírá proto, že by mu něco chybělo.
Jde o středobod kolekce vozů všech stáří, se kterými si takto hraje divize firmy zvaná Academy Aftersales Training. Pokud ovládáte angličtinu, jistě jste se dovtípili, že jde o auto sloužící pro výcvik servisních techniků pracujících u autorizovaných dealerů značky. Ti se zkrátka někde musí naučit, jak i na tak exkluzivním voze opravit to či ono, a tak je dnes tato konkrétní Carrera GT dva- až čtyřikrát za rok rozebrána za dohledu školených techniků a za jejich pomoci zase dána dohromady. Dříve takových tréninků muselo být ještě více, neboť jinak by se automobilka těžko dopracovala až ke „skóre” 78.
„Byl jsem tu, když vyjela z nákladního Boeingu 747 Lufthansy v Atlantě v roce 2004,” vzpomíná Bob Hamilton, instruktor Porsche, který může jako jediný člověk v USA školit techniky v případě tohoto modelu a pro Porsche pracuje už od roku 2002. „Naložili jsme ji na podval a odvezli do Phoenixu, kde tehdy stálo naše tréninkové středisko,” vzpomíná dále Bob.
Dnes je auto v novém Porsche Experience Center v Atlantě, jen pár kilometrů od letiště, na kterém před 16 léty s velkou slávou přistálo. Podle Porsche má automobilka v USA podobná školící střediska hned tři, pouze v Atlantě, pouze s tímto autem a pouze pod dohledem Boba Hamiltona probíhá školení spojené s Carrerou GT. Sám ji tedy viděl rozebranou na prvočástice už skoro 80krát a tušíme, že o dílech na jeden z nejuctívanějších moderních supersportů se mu musí už zdát. Že by Porsche tuto praxi v dohledné době opustilo, je prakticky vyloučené - ve stejném centru spravuje ze stejných důvodů i o mnoho dekád starší vozy, se kterými dělá to samé.






Nevíme, jestli ji máme závidět, nebo ji litovat, ale toto konkrétní Porsche Carrera GT bylo za svou 16letou existenci už 78krát rozebráno a zase složeno. Ne proto, že by zlobilo, ale protože na něm Porsche trénuje své techniky starající se právě o tento model. Foto: Porsche
Zdroj: Porsche
Bleskovky
- Nové BMW M3 s bizarním výfukem předvedlo svůj zvuk. Zní stejně podivně, jako vypadá
5.3.2021 - Elon Musk si pochvaloval přistání rakety, která záhy explodovala, lidé mu to dali „sežrat”
4.3.2021 - Rusové zkusil umýt auto venku v -40°C, dopadlo to tak, jak od začátku muselo
3.3.2021 - Řidič se v uskákaném malém Fiatu v 210 km/h prohnal kolem policejní hlídky
2.3.2021
Nejnovější články
- Ani zákazníci Ferrari o downsizing nestáli a nestojí. A dávají to jasně najevo
před 2 hodinami - James May prodává své nejoblíbenější auto, vede ho k tomu nakonec jen jedno
včera - Celých 96 procent řidičů riskuje nehodu v autě kvůli hlouposti za pár stovek
včera - Zánovní Lada 2110 na prodej v USA je velká rarita, vetřelec z Ruska stojí majlant
včera - Průkopník ostrých SUV měl 650 koní už v roce 2004, tehdy ani nevěděl, jak si říkat
včera - ADAC varuje před drahými programy na mytí aut, vašemu vozu prý jen uškodí
včera - Fotbalisté Realu Madrid rozprodávají svá Audi z loňska, s většinou si moc neužili
včera - Firma říká, že dosáhla největšího pokroku v historii elektromotorů
včera - Rusové postavili Ladu s průhledným motorem a ukázali, co se v něm děje za chodu
včera - BMW definitivně schválilo nový způsob značení svých aut, velký smysl opět nedává
6.3.2021
Nové na MotoForum.cz
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Auto s vyšším posedem 00:15 - Honza42
- Dacia Logan (2021) / Škoda Rapid (2019) / Škoda Octavia 3 22:47 - rutak11
- Koronavirus 22:35 - GeneHawkins
- Politický koutek 20:51 - honziss
- Policejní kontroly a měření 17:07 - řidičBOB
- Volkswagen obecne 11:43 - abgx1
- Onboard videa 6.3.2021 - aikoN
- Fiat a vše kolem nich 6.3.2021 - M.Z.
- BMW Divize 6.3.2021 - M.Z.
- Porsche - vse o sportovnich modelech 6.3.2021 - HondaMan