Docela obyčejná Honda původně za 750 tisíc se už po 19 letech prodá za miliony, a to jezdila

Pravda, nejezdila moc, pořád to ale není žádné vzácné Ferrari dekády schovávané v garáži. Tak rychle a tak moc rostoucí hodnota podobných aut je dána jen tím, že žádané věci jsou vytlačovány z nabídky regulacemi, poptávka po nich ale nikam nezmizela.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Docela obyčejná Honda původně za 750 tisíc se už po 19 letech prodá za miliony, a to jezdila

11.4.2023 | Petr Miler

Docela obyčejná Honda původně za 750 tisíc se už po 19 letech prodá za miliony, a to jezdila

/

Foto: Bring A Trailer, tiskové materiály

Pravda, nejezdila moc, pořád to ale není žádné vzácné Ferrari dekády schovávané v garáži. Tak rychle a tak moc rostoucí hodnota podobných aut je dána jen tím, že žádané věci jsou vytlačovány z nabídky regulacemi, poptávka po nich ale nikam nezmizela.

Když Honda v roce 1999 představila roadster S2000, automobilový svět šel do kolen. Nestalo se to jen díky designu, který dokáže zaujmout i dnes, ale hlavně díky motoru auta. Pod dlouhou kapotu se nastěhoval dvoulitrový atmosférický plněný čtyřválec vybavený variabilním časováním ventilů VTEC. Do šesti tisíc otáček se motor choval vcelku poklidně, s přepnutím na ostřejší vačku ale přišlo opravdové peklo, které trvalo dalších 3 200 ot./min.

Agregát F20C ovšem nezaujal pouze vysoko položeným červeným pásmem a s ním korespondujícím vytím dvou mohutných koncovek výfuku, ale také výkonem. Na většině trhů (mimo jiné i na tom našem) ze dvou litrů dával 240 koní výkonu a 208 Nm točivého momentu, což je na „atmosféru” mimořádné dodnes. Pro srovnání, Ferrari 360 Modena, které dorazilo ve stejném roce 1999, mělo „pouze“ 111 koní na litr - Honda jich měla 120.

Jistě lze namítnout, že i před dvaceti lety bylo možné dosáhnout vyšších litrových výkonů, vždy u toho ale bylo přeplňování a nebo vysoká cena. Honda se obešla bez turba i kompresoru a vše zabalila do hávu dostupného roadsteru. Ten s 240 koňmi přenášenými šestistupňovým manuálem na zadní nápravu zvládal zrychlit z klidu na stovku za 6,2 sekundy, maximálně se pak rozjel na 241 km/h bez ohledu na polohu střechy.

V této formě Honda S2000 vydržela do roku 2004, na domácím trhu japonská automobilka díky vyššímu kompresnímu poměru 11,7:1 dokonce vyšroubovala výkon na 250 koní. Poté ovšem přišel facelift a jistý sestup ze slávy. Dvoulitrová pohonná jednotka byla totiž nahrazena 2,2litrovou, o světové prvenství v rámci litrového výkonu tak značka přišla. Neznamená to ovšem, že by s modernizací šlápla zcela vedle.

Objemnější agregát si sice zachoval stejný nominální výkon, 240 koní ale nově bylo dostupných již od 7 800 otáček místo předchozích 8 300, pásmo použitelných otáček pak bylo širší. Kromě toho na 220 Nm narostl točivý moment, zároveň však byly sníženy maximální otáčky motoru na 8 200. S rokem 2009 Honda výrobu roadsteru ukončila bez nástupce, čímž se dostáváme k podstatě tohoto článku. Jeden z vyrobených exemplářů totiž za čtyři dny změní majitele za sumu, která z původní koupě S2000 udělala velmi dobrou investici.

Oním autem je S2000 z roku 2004, tedy už modernizované provedení s motorem 2,2, které jako nové přišlo na 33 290 dolarů. Dobovým kursem šlo asi o 750 tisíc Kč, dnes by to bylo ještě méně. Z finančního pohledu tedy šlo o docela obyčejné auto, které si přinejmenším Američané nekupovali jako nějakou svátost. Nyní se ale v aukci na Bring A Trailer prodává právě tento kousek a jeho cena se vyšplhala už na 60 tisíc dolarů. To je skoro 1,3 milionu Kč, do konce dražby ale zbývají čtyři dny. A s ohledem na výsledky jiných aukcí jsme si zatraceně jisti, že pod 2 miliony korun se tento kousek neprodá ani omylem.

To je pozoruhodné, zvláště když vůz nebyl ryzí garážovou královnou - nájezd něco málo přes 7 600 km je malý, zdaleka ale není nulový. Že je Honda S2000 výjimečným vozem a na ceně bude jen stoupat, jsme zmiňovali mnohokrát, ale netušili jsme, že se už 19 let stará auta budou prodávat o stovky procent dráž než nové vozy, i když nestála jen v garáži.

Ceny S2000 zkrátka nejlépe připomínají, o jak výjimečný vůz šlo, i když se jím tehdy zase tak moc být nezdál. A dnes je jím ještě víc - nikoli proto, že by jej už nešlo vyrobit, různými regulacemi je nepřímo prakticky zakázáno jej vyrobit. Tak krásně točivý atmosférický dvoulitr už zřejmě pro silniční auto nikdo nikdy nenabídne a možností koupit zachovalé exempláře zejména verze CR jen ubývá. Nekonečně se utahující šrouby regulací i takové vozy vytlačily z nabídek, bohužel. Ze srdcí potenciálních kupců zjevně nikoli, proto se ceny dostupných exemplářů takto splašily. A nedá se čekat, že by se mohly v dohledné době jakkoli uklidnit, čekáme spíše opak


Docela obyčejná Honda původně za 750 tisíc se už po 19 letech prodá za miliony, a to jezdila - 1 - Honda S2000 2004 malo jeta prodej 01Docela obyčejná Honda původně za 750 tisíc se už po 19 letech prodá za miliony, a to jezdila - 2 - Honda S2000 2004 malo jeta prodej 02Docela obyčejná Honda původně za 750 tisíc se už po 19 letech prodá za miliony, a to jezdila - 3 - Honda S2000 2004 malo jeta prodej 03Docela obyčejná Honda původně za 750 tisíc se už po 19 letech prodá za miliony, a to jezdila - 4 - Honda S2000 2004 malo jeta prodej 04Docela obyčejná Honda původně za 750 tisíc se už po 19 letech prodá za miliony, a to jezdila - 5 - Honda S2000 2004 malo jeta prodej 05Docela obyčejná Honda původně za 750 tisíc se už po 19 letech prodá za miliony, a to jezdila - 6 - Honda S2000 2004 malo jeta prodej 06Docela obyčejná Honda původně za 750 tisíc se už po 19 letech prodá za miliony, a to jezdila - 7 - Honda S2000 2004 malo jeta prodej 07Docela obyčejná Honda původně za 750 tisíc se už po 19 letech prodá za miliony, a to jezdila - 8 - Honda S2000 2004 malo jeta prodej 08Docela obyčejná Honda původně za 750 tisíc se už po 19 letech prodá za miliony, a to jezdila - 9 - Honda S2000 2004 malo jeta prodej 09Docela obyčejná Honda původně za 750 tisíc se už po 19 letech prodá za miliony, a to jezdila - 10 - Honda S2000 2004 malo jeta prodej 10Docela obyčejná Honda původně za 750 tisíc se už po 19 letech prodá za miliony, a to jezdila - 11 - Honda S2000 2004 malo jeta prodej 11Docela obyčejná Honda původně za 750 tisíc se už po 19 letech prodá za miliony, a to jezdila - 12 - Honda S2000 2004 malo jeta prodej 12Docela obyčejná Honda původně za 750 tisíc se už po 19 letech prodá za miliony, a to jezdila - 13 - Honda S2000 2004 malo jeta prodej 13Docela obyčejná Honda původně za 750 tisíc se už po 19 letech prodá za miliony, a to jezdila - 14 - Honda S2000 2004 malo jeta prodej 14
Honda S2000 nebyla koncem roku 2004 nic až tak zvláštního, v korunách vyšla v USA na asi 750 tisíc Kč. Dnes se prodá v přepočtu za miliony korun jako nic, i když má najeto přes 7 tisíc km. Na ceně roste zejména díky svému atmosférickému motoru, který se zadními koly propojuje manuální převodovka. Foto: Bring A Trailer, tiskové materiály

Zdroj: WRXWAGON@Bring A Trailer

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.