Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Přímé srovnání všech generací nejostřejšího kombíku Audi odhalilo překvapivé rozdíly
18.4.2021 | Petr Miler
Pravidelně se mluví o tom, že výkony aut míří rychle vzhůru, padají dokonce slova o výkonových válkách. Bývá tomu tak, rozdíly mezi hlavně třemi posledními generacemi Audi RS6 jsou ale překvapivě malé.
Když v roce 2002 dorazilo první Audi RS6 jako sedan i kombík Avant s výkonem 450 koní, bylo to něco. A když se později objevilo provedení RS6 plus s 480 kobylami, bylo to vůbec něco. Velký, těžký, praktický, pořád dokonale každodenní a chce se říci i každopočasový vůz se stovkou za 4,6 sekundy, dvoustovkou za 17,3 sekundy a maximálkou 280 km/h bylo toho času kosmické stvoření. A když přišla jeho druhá generace označená C6, jelo se dál.
Původní motor 4,2 V8 biturbo nahradil 5,0 V10 opět s dvěma turby se základem v šířeji používaném atmosférickém provedení, který maximální výkon vyšrouboval až k 580 kobylám. Stovka už padla za 4,4 sekundy, dvoustovka za 14,4 sekundy a byť omezovač dovolující vozu jet rychleji než 250 km/h automobilka nabízela, bez něj si vůz snadno vyšlápl na třístovku. Pak ale výkonové války jako by ustaly.
Další RS6 C7 už dorazila opět s osmiválcovým biturbem a výkonem „jen” 560 koní, který verze Performance posunula k 605 koním a maximálka byla omezena na 305 km/h. Nová RS6 C8 má pak 600 koní, tedy znovu méně než vrchol předchozí generace a byť obě tyto novinky jsou papírově o něco rychlejší než jejich předchůdci, dramatický pokrok vzhledem k více jak 10 létům evoluce nepředstavují. A to nakonec potvrzuje i srovnání Mata Watsona z Carwow, který na letiště dostal všechny generace RS6 a postavil je proti sobě.
Na jednu stranu některá klání dopadnou podle očekávání, v jakémsi ideálním sprintu jsou za sebou všechny čtyři generace seřazeny v šiku s podobnými odstupy. Ale stačí, aby nová C8 odstartovala hůř a s C7 prohraje. A stačí, aby start nebyl z místa, kdy se do hry zapojí optimalizace moderních aut pro takové situace, ale byl letmý a rázem neexistuje podstatný rozdíl mezi C6, C7 a C8, protože... jsou podobně těžké, velké a 580 a 605 a 600 koní jsou též podobné výkony.
Je to překvapivé, obyčejnější auta udělala za stejnou dobu velký pokrok, Audi se ale s RS6 najednou posouvá dál spíše po malých krůčcích. A stačí změnit jednu drobnou okolnost a klidně 13 let starý model C6 může být tím nejrychlejším. Nestěžujeme si - jsou to vždy výjimečná auta, poslední generace nejlépe vypadá, je lehčí než předchůdci a svůj výkon dokáže nejlépe zužitkovat zejména při jiné jízdě než rovně. Takto na letišti ale jako jasný vítěz nevypadá, třebaže jím na body je.
Audi RS6 C5 v přímém klání s... Foto: Audi
Foto: ...ještě novější C7... Audi
...a úplně nejnovější C8 vyjevilo překvapivě malé rozdíly v dynamice zejména mezi třemi posledními iteracemi. Foto: Audi
Zdroj: Carwow@Youtube
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 9 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 11 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda