Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Priority Jaguaru? Konkurent BMW 3 a pohon 4x4 pro všechny modely
3.12.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Britská značka pro následující roky avizovala hned několik novinek. Prioritou je pro ni překvapivě nový sedan menší než XF, SUV musí počkat.
Nedá se říci, že by Britové v poslední době lelkovali. Jen letos stihli představit kombi XF Sportbrake, nové modely s pohonem všech kol, ostrý sedan XFR-S a především úplně nové kupé F-Type. Přesto je to jen závan toho, co má ještě přijít.
Už před pár týdny jsme zmiňovali, že značka přijde s novodobým X-Typem a řadou dalších novinek. Mezi nimi padla zmínka i o SUV, což může znít trochu zvláštně, když tatáž firma vyrábí i auta jako Range Rover. Hlad po autech tohoto typu ale nejlépe pociťuje sama, a tak ani svou druhou, řekněme prestižnější značku nechce nechat bez vlastního „esúvéčka”. To v dnešní době asi ani moc nepřekvapí, překvapením ale je, že tento typ není pro bratrstvo skákající kočky vývojovou prioritou. Jako první se totiž z úplných novinek dočkáme sedanu ve stylu dřívějšího X-Typu, tedy přímého konkurenta zejména BMW řady 3.
Pro britský Autocar to uvedl šéf Jaguaru Adrian Hallmark a svá tvrzení doprovodil velmi racionální argumentací. Konstatoval v podstatě to, co často říkáme i my - ačkoli segment SUV roste, oproti klasickým koncepcím stále paběrkuje. Hallmark konkrétně zmínil, že oproti trhu dnes ne až tak populárních sedanů je přibližně poloviční, na některých, pro Jaguar klíčových trzích (USA a Čína), je pak rozdíl ještě citelně větší.
„Nový crossover by sice způsobil větší haló než sedan, ale my už v rámci naší firmy SUV nabízíme a nebudeme spěchat, abychom k nim přidali další”, připomněl Hallmark již zmíněný fakt, že sesterská značka vyrábí Land Rovery a Range Rovery. Pro šéfa Jaguaru je navíc očividně větší výzvou pustit se do křížku s etablovanými konkurenty jako jsou nejen už zmíněná bavorská řada 3, ale i Mercedes třídy C a Audi A4, všechno velmi úspěšná auta.
„V tomto segmentu musíte být flexibilní”, řekl Hallmark s odkazem na dlouhodobě úspěšné německé matadory, kteří dokáží být pro své výrobce výrazně ziskoví mimo jiné i proto, že se nabízí v dlouhé řadě karosářských verzí a motorizací. Šéf „Jagu” chce očividně zamířit stejným směrem a věří, že nový sedan dokáže firmě vydělat peníze, i když by to dnes od auta této třídy a koncepce málokdo očekával. Je zatím otázkou, kdy bychom se „britské řady 3” mohli dočkat, nějaké dva až tři roky ale budeme muset ještě Jaguaru dát.
Firma ale určitě nehodlá veškerý svůj potenciál věnovat vývoji jednoho či dvou nových modelů, dále zatraktivňovat chce celou svoji nabídku. Už jsme zmínili letošní příchod nových čtyřkolek, do budoucna má být pohon všech kol u Jaguaru zcela samozřejmou alternativou. Hallmark říká, že všechny nově vyvíjené typy budou konstruovány tak, aby mohly být vybaveny pohonem 4x4, a to bez ohledu na zvolený typ motoru. Aktuálně je čtyřkolka k mání jen s novým šestiválcem v modelech XF a XJ, do budoucna se ale nepočítá s tím, že by k nějakému modelu nebo typu pohonu nebyla k dispozici. V tomto případě ale určitě půjde o proces trvající déle než dva nebo tři roky, Hallmark i přes svůj závazek a zmínky o důležitosti rozšíření nabídky čtyřkolek upozorňuje, že firma jistě nezvládne všechno naráz.
Zdá se tedy, že Jaguar jde po krku BMW i Audi naráz a na kobylku bude chtít přijít i Mercedesu. Jako zákazníci se asi nemáme důvod zlobit, německá trojka je občas příliš sebevědomá a trocha svěží konkurence ze severu může i německým firmám pomoci stát se lepšími...
V následujících letech se od Jaguaru nejdříve dočkáme přímého konkurenta pro toto auto - BMW řady 3.
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 41 minutami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejčtenější články
- Zakázaná reklama na ostrý VW T-Roc vás donutí dlouze přemýšlet nad soudností těch, kteří nám dnes vládnou
27.2.2024 - Nový offroad britského miliardáře postrádá špetku invence. Kdyby si říkal Fosilier, byla by s ním aspoň legrace
27.2.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia pro Evropu vypadá jako promeškaná šance, i když cenově pořád může překvapit
27.2.2024 - Novinář popsal rok ježdění s ojetou Alfou Romeo a proč problematický vůz dál toleruje ve svém životě
27.2.2024 - Asi nejpovedenější čínský soupeř Škody Octavia se ukázal v novém, při cenách od 350 tisíc Kč to bude megahit
27.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva