Prodeje aut Čína, leden 2015: VW ovládá celou top 5 mezi „normálními auty”

Volkswagen dosáhl na největším trhu světa nemalého úspěchu hned s několika modely. Tím nejprodávanějším ale zůstává pro nás neznámé MPV.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Prodeje aut Čína, leden 2015: VW ovládá celou top 5 mezi „normálními auty”

25.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Prodeje aut Čína, leden 2015: VW ovládá celou top 5 mezi „normálními auty”

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Volkswagen dosáhl na největším trhu světa nemalého úspěchu hned s několika modely. Tím nejprodávanějším ale zůstává pro nás neznámé MPV.

Číně jako takové jsme se již delší dobu nevěnovali. Tedy zejména v rámci zpráv, jež jsou zaměřeny na prodej nových automobilů, jinak největší trh světa zmiňujeme pomalu v každém druhém článku. Nyní ovšem můžeme zjednat nápravu, neboť k dispozici máme výsledky za leden letošního roku. Rovnou tak zmíníme, že ve srovnání s loňskem došlo k nárůstu o 7,56 procenta. To možná na první pohled nevypadá jako razantní posun, ovšem jen pokud si neuvědomíme, z jaké mety musel čínský trh růst. Absolutní hodnoty tak řeknou více: jen za první měsíc roku 2015 se v Číně prodalo 2 319 600 nových vozů.

Je přitom vskutku pozoruhodné, že prakticky veškeré tyto registrace můžeme rozdělit do tří hlavních kategorií, kdy tu nejzásadnější představují v zásadě „normální auta” - hatchbacky a sedany, jichž se prodalo 1 221 900 exemplářů. Po SUV pro změnu sáhlo 487 300 zákazníků, zatímco segment minivanů poklesl o 17,9 procenta na 225 500 nových vozů. Zde přitom musíme vyzdvihnout pozoruhodný úspěch už dříve probíraného Wulingu HongGuang, který sice působí v nejméně populárním segmentu čínského trhu, přesto je jasně nejprodávanějším autem v Číně. Na odbytu MPV se podílí ze třetiny, a ne náhodou se uchází o post nejprodávanějšího auta světa.

Zpátky ovšem k jednotlivým značkám, kde by nezasvěcený mohl mít pocit jistého zmatení. Kupříkladu takový Volkswagen zde najdeme hned několikrát, stejně jako americký koncern General Motors. Pokaždé u toho figuruje jeden z čínských výrobců, což je de facto podmínka úspěchu na tamním trhu. Pokud totiž evropské, americké, japonské či korejské automobilky k danému kroku nepřikročí, nemohou v Číně vyrábět a musejí tedy počítat s velkými cly a daněmi. A s nimi se jejich vozy stanou víceméně nekonkurenceschopnými.

Tato konsorcia přitom dokázala převálcovat i čistě čínské výrobce, díky čemuž je patrné, že zejména o evropský design a evropská loga je na tamním trhu nemalý zájem. To samozřejmě značkám napomáhá k nemalému profitu, neboť pod karoserií se mnohdy neskrývají vrcholné technologie, ale ty, jejichž vývoj byl již dávno zaplacen. Pokud k tomu navíc přihodíme ten fakt, že v Číně nikdo automobilkám (alespoň prozatím) nehází klacky pod nohy jako na Starém kontinentu Evropská unie, pak je tamní trh naprostým rájem. Otázkou ale je, jak dlouho bude tento stav trvat - Čína je pořád komunistická země, v níž se může prakticky cokoli změnit z vůle pár mocných.

Pokud se ale nestane něco zcela nelogického, nic špatného evropské výrobce v Číně zřejmě nečeká - ač se do budoucna hovoří o jisté stagnaci, minimálně v nejbližších letech můžeme počítat s růstem. Stále totiž existuje ještě řada měst, které nejsou novými automobily zahlceny.

Nejprodávanější značky na čínském trhu, leden 2015

1. Shanghai-VW - 205 678
2. FAW-VW - 191 531
3. SAIC-GM-Wulling - 162 824
4. Shanghai-GM - 160 798
5. Chang'an - 139 663
6. Beijing-Hyundai - 103 319
7. Chang'an-Ford - 83 441
8. Dongfeng-Nissan - 80 304
9. Great Wall - 77 530
10. Dongfeng-PSA - 71 632
11. Geely - 58 977
12. Kia - 56 130
13. BYD - 42 358
14. Chery - 39 420
15. Dongfeng - 35 005
16. Honda - 34 406
17. GAC-Toyota - 33 024
18. JAC - 30 549
19. FAW-Toyota - 29 888
20. BMW - 29 792
21. BAW - 29 306
22. FAW - 24 819
23. Dongfeng-Honda - 24 659
24. DFM - 22 324
25. Besturn - 21 259
26. Lifan - 20 851
27. Zotye - 20 020
28. Mercedes-Benz - 19 022
29. Chang'an-Suzuki - 17 645
30. Chana-Mazda - 15 357

Přesunout se můžeme k jednotlivým modelům, kde zejména mezi sedany a hatchbacky dosáhl nemalého úspěchu již zmiňovaný Volkswagen. V nejlepší desítce má totiž německá automobilka hned sedm modelů a patří mu celá nejlepší pětka. Prim mezi nimi hraje Lavida, tedy jakási obdoba Škody Octavia, která ovšem nepočítá s rozměrným víkem zavazadelníku, ale s tříprostorovou karoserií. Ve stejném duchu jsou ovšem vyvedeny také modely Jetta, Sagitar, Passat či Santana, jež ve výsledku odlišují jen venkovní rozměry. O to působivější úspěch Volkswagenu je.

Nejprodávanější sedany a hatchbacky na čínském trhu, leden 2015

1. VW Lavida Sedán - 39 695
2. VW Jetta NF - 35 134
3. VW Sagitar - 31 054
4. VW Passat - 29 204
5. VW Santana - 28 407
6. Hyundai Elantra Langdong - 27 850
7. Chevrolet Cruze - 26 200
8. VW Golf - 26 078
9. Nissan Sylphy - 25 372
10. VW Magotan - 25 268
11. Geely Emgrand EC7 - 24 549
12. Chang'an EADO - 22 964
13. Buick Excelle - 22 454
14. Hyundai Verna Sedán - 22 143
15. VW Bora - 21 816
16. Chevrolet Sail Sedán - 21 725
17. Ford Escort - 18 810
18. Buick Excelle GT - 18 576
19. VW Polo - 17 946
20. Kia K3 - 16 778
21. BMW řady 5 - 16 686
22. VW Gran Lavida - 16 278
23. Ford Focus HB - 16 256
24. Toyota Corolla - 15 897
25. Škoda Octavia - 15 238
26. Audi A6L - 15 156
27. BYD F3 - 14 304
28. Kia K2 - 14 223
29. Hyundai Mistra - 14 097
30. Ford Focus Sedán - 14 006
31. Toyota Camry - 13 552
32. Peugeot 308 - 12 642
33. Geely GC7 - 12 108
34. Audi A4L - 11 988
35. Buick Regal - 11 893
36. Buick LaCrosse - 11 672
37. Chevrolet Malibu - 11 325
38. Ford Mondeo - 10 697
39. Nissan Sunny - 9 158
40. Mazda 3 - 9 150
41. Toyota Levin - 9 145
42. Chang'an Alsvin - 9 140
43. Hyundai Elantra Yuedong - 9 113
44. Nissan Teana - 8 912
45. BMW řady 3 - 8 625
46. Chang'an Alsvin V3 - 8 566
47. Citroën C-Elysée - 8 466
48. Peugeot 408 - 8 396
49. Geely MK - 8 156
50. Citroën C-Quattre - 7 994
51. Peugeot 301 - 7 487
52. Honda Crider - 7 473
53. Roewe 350 - 7 405
54. Honda Fit - 7 380
55. Toyota Yaris L - 7 295
56. Toyota Vios - 7 279
57. Besturn B50 - 7 210
58. Chang'an Benni - 7 134
59. BAIC Senova D50 - 6 897
60. Kia K4 - 6 831
61. Škoda Rapid - 6 804
62. Haima Family - 6 803
63. Mercedes-Benz třídy E - 6 802
64. Venucia R50 - 6 058
65. Mercedes-Benz třídy C - 6 021
66. Souaest V3 - 5 777
67. Chery Fulwin - 5 775
68. VW Lamando - 5 760
69. Chang'an CX20 - 5 615
70. Honda Accord - 5 205
71. Suzuki Wagon R - 5 145
72. GAC Trumpchi GA3S - 5 110
73. Audi A3 - 5 088
74. BYD Surui - 4 855
75. VW CC - 4 853
76. Brilliance H330 - 4 763
77. Great Wall C30 - 4 609
78. Nissan Tiida - 4 518
79. FAW Xiali - 4 511
80. BYD G5 - 4 497
81. Citroën C4L - 4 456
82. Hyundai Verna HB - 4 372
83. Venucia D50 - 4 368
84. Chery QQ - 4 192
85. BYD L3 - 4 185
86. Chery E3 - 4 159
87. Haima M3 - 4 074
88. Chery Arrizo3 - 3 944
89. Suzuki Alto - 3 756
90. Kia Forte - 3 716


Prodeje aut Čína, leden 2015: VW ovládá celou top 5 mezi „normálními auty” - 1 - Volkswagen Lavida 2013 facelift 01Prodeje aut Čína, leden 2015: VW ovládá celou top 5 mezi „normálními auty” - 2 - Volkswagen Lavida 2013 facelift 02Prodeje aut Čína, leden 2015: VW ovládá celou top 5 mezi „normálními auty” - 3 - Volkswagen Lavida 2013 facelift 03
Volkswagen Lavida je nejprodávanějším čínským sedanem, jen za leden po něm sáhlo takřka 40 tisíc zákazníků

Ani mezi crossovery a SUV se německé automobilce nevede špatně, na první místo ovšem registrace Volkswagenu Tiguan nestačily. To opanoval Great Wall Haval H6, který dorazil v loňském roce jako nástupce předchozího modelu H5. Navzdory své vizáži dostal do vínku jen pohon předních kol, která svou silou zásobuje buď dvoulitrový turbodiesel, nebo 1,5litrový přeplňovaný benzinový čtyřválec. Na extra zábavu za volantem to tedy rozhodně nevypadá, již ve standardu však vůz nabízí bohatou výbavu a především je k mání již od 88 tisíc yuanů (cca 341 tisíc korun), což je ten hlavní důvod, proč jej najdeme na špičce segmentu.

Nejprodávanější SUV na čínském trhu, leden 2015

1. Great Wall Haval H6 - 36 117
2. VW Tiguan - 32 912
3. Chang'an CS35 - 22 155
4. JAC Refine S3 - 20 190
5. BAIC S3 - 16 414
6. Chang'an CS75 - 15 739
7. Great Wall Haval H2 - 15 207
8. Ford Kuga - 12 010
9. Nissan X-Trail - 11 430
10. Honda CR-V - 11 211
11. Zotye T600 - 10 724
12. Hyundai ix35 - 10 171
13. Chery Tiggo3 - 9 489
14. Honda Vezel - 9 461
15. Buick Envision - 9 325
16. Hyundai ix25 - 9 173
17. FAW Besturn X80 - 8 115
18. DFM AX7 - 8 073
19. Peugeot 2008 - 8 010
20. Audi Q5 - 7 996
21. Geely GX7 - 7 675
22. Luxgen U6 - 7 647
23. Great Wall Haval H1 - 7 542
24. Audi Q3 - 7 100
25. Kia Sportage - 7 031
26. Ford EcoSport - 7 001
27. Haima S6 - 6 623
28. Buick Encore - 6 513
29. Lifan X60 - 6 352
30. Mercedes-Benz GLK - 6 199

Prodeje aut Čína, leden 2015: VW ovládá celou top 5 mezi „normálními auty” - 4 - Great Wall Haval H6 01Prodeje aut Čína, leden 2015: VW ovládá celou top 5 mezi „normálními auty” - 5 - Great Wall Haval H6 02Prodeje aut Čína, leden 2015: VW ovládá celou top 5 mezi „normálními auty” - 6 - Great Wall Haval H6 03Prodeje aut Čína, leden 2015: VW ovládá celou top 5 mezi „normálními auty” - 7 - Great Wall Haval H6 04Prodeje aut Čína, leden 2015: VW ovládá celou top 5 mezi „normálními auty” - 8 - Great Wall Haval H6 05Prodeje aut Čína, leden 2015: VW ovládá celou top 5 mezi „normálními auty” - 9 - Great Wall Haval H6 06Prodeje aut Čína, leden 2015: VW ovládá celou top 5 mezi „normálními auty” - 10 - Great Wall Haval H6 07Prodeje aut Čína, leden 2015: VW ovládá celou top 5 mezi „normálními auty” - 11 - Great Wall Haval H6 08Prodeje aut Čína, leden 2015: VW ovládá celou top 5 mezi „normálními auty” - 12 - Great Wall Haval H6 09
Mezi SUV pro změnu vládne Great Wall Haval H6

Absolutním lídrem čínského trhu je Wuling HongGuang, tedy relativně pohledné MPV, které je stejně jako třeba Haval H6 k mání jen s maloobjemovými motory. I přes svou velikost a schopnost svézt až osm pasažérů však neváží ani 1 300 kilo, pročež se může pochlubit relativně svižnou jízdní dynamikou. K tomu navíc přihazuje nemalou výbavu a vše korunuje základní cenou ve výši zhruba 240 tisíc korun, což je ten pravý důvod, proč již v únoru roku 2013 šlo o třetí nejprodávanější auto světa. Jelikož navíc Číňané tento model pravidelně modernizují, dá se předpokládat, že při udržení zájmu v brzké době bronzovou medaili vymění za zlatou.

Nejprodávanější MPV na čínském trhu, leden 2015

1. Saic Wuling HongGuang - 70 580
2. Baojun 730 - 30 016
3. Chana Honor - 23 238
4. DFM Joyear - 22 640
5. DFM Lingzhi - 12 365
6. DFM Sokon - 12 063
7. BAIC M20 - 10 017
8. Buick GL8 - 7 786
9. Chang'an Eulove - 7 045
10. JAC Refine - 4 986
11. VW Touran - 4 213
12. GAC Starry - 3 100
13. Honda Odyssey - 2 288
14. Changhe Freedom - 2 136
15. SAIC Wulling Zhengcheng - 2 006
16. Toyota E'Z - 1 458
17. Chery Karry K50 - 1 445
18. Nissan NV200 - 1 240
19. Jinbei Grace - 1 164
20. Dongfeng Succe - 1 028

Prodeje aut Čína, leden 2015: VW ovládá celou top 5 mezi „normálními auty” - 13 - Wuling Hong Guang 01Prodeje aut Čína, leden 2015: VW ovládá celou top 5 mezi „normálními auty” - 14 - Wuling Hong Guang 02Prodeje aut Čína, leden 2015: VW ovládá celou top 5 mezi „normálními auty” - 15 - Wuling Hong Guang 03Prodeje aut Čína, leden 2015: VW ovládá celou top 5 mezi „normálními auty” - 16 - Wuling Hong Guang 04Prodeje aut Čína, leden 2015: VW ovládá celou top 5 mezi „normálními auty” - 17 - Wuling Hong Guang 05Prodeje aut Čína, leden 2015: VW ovládá celou top 5 mezi „normálními auty” - 18 - Wuling Hong Guang 06Prodeje aut Čína, leden 2015: VW ovládá celou top 5 mezi „normálními auty” - 19 - Wuling Hong Guang 07Prodeje aut Čína, leden 2015: VW ovládá celou top 5 mezi „normálními auty” - 20 - Wuling Hong Guang 08Prodeje aut Čína, leden 2015: VW ovládá celou top 5 mezi „normálními auty” - 21 - Wuling Hong Guang 09
Absolutním vrcholem je ovšem Wuling HongGuang, který se nejspíše v brzké době stane i nejprodávanějším automobilem na světě

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.