Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
První automobilky oznámily masivní propouštění, jde naráz o víc než 20 tisíc lidí
8.4.2020 | Petr Prokopec
Představa, že současná situace a její následky nezpůsobí výrazné snížení odbytu a tedy i výroby aut, je zcela lichá. Automobilky tak budou muset snižovat stavy a Honda s Nissanem nejspíše jen započaly lavinu.
Také už jste na jakoukoliv zmínku o koronaviru alergičtí? Chápeme, současná pandemie ale bohužel má zásadní vliv na to, kam svět směřuje a její následky nelze ignorovat.
V minulých týdnech jsme již několikrát naznačili, že ve hře je masivní propouštění zaměstnanců, a to nikoliv jen v oblastech cestovního ruchu či gastronomie, ale také ve světě aut. Zavřené jsou totiž továrny i showroomy. Zpočátku se zdálo, že půjde o maximálně dva tři týdny, nicméně nyní je jisté, že odstávka bude v mnoha případech i několikaměsíční. A něco takového většina firem nemůže přežít ve své dosavadní podobě. S tak rozsáhlými opatřeními nešlo počítat, a i ti, kteří měli vytvořené masivní rezervy, již nyní vidí dno kasy.
Momentálně tu máme nepříliš optimistické zprávy od Hondy a Nissanu. Obě japonské automobilky totiž oznámily, že propouštění už nemohou zabránit. První zmíněná uvolní ze svých služeb k 13. dubnu dubna více než polovinu svých amerických zaměstnanců, tedy přes 5 000 tisíc lidí. Dle mluvčího značky mohou tito lidé počítat s vyplacením mzdy do termínu odchodu, následně dostali instrukci, aby se registrovali na pracovním úřadu.
V případě Nissanu jsou novinky ještě horší, neboť automobilka propustí jen v USA 10 tisíc zaměstnanců. Také tito lidé byli instruováni, aby si zažádali o podporu v nezaměstnanosti. Nissan v tuto chvíli říká, že zaměstnance v momentě obnovení výroby přijme zpět, nemůže tomu ale snad věřit ani on sám.
Nissan nebyl ve zrovna skvělé kondici ani před vypuknutím nákazy a následky současné situace vše jen zhorší. Automobilka navíc počítá s tím, že propustí 6 000 lidí ve Velké Británii a 3 000 lidí ve Španělsku. Za této situace bude stěží obnovovat plný stav ve Spojených státech. Navíc je otázkou, kdy se tam situace začne vracet k normálu - USA mají pořád to nejhorší před sebou.
Rozumné východisko z celé této koronavirové krize není v dohledu. Zavřeno vše napořád být nemůže, jakési promoření populace je též nereálné, neboť o viru se toho stále ještě mnoho neví. Zatímco tedy někteří experti dávají kontrolovanému nakažení palec nahoru, další se jej děsí s tím, že COVID-19 stejně jako některé jiné koronaviry napadá i nervový systém. Lidé se tak sice mohou vyléčit, později se ale mohou potýkat s mnohem horšími následky.
Jedinou jistotou se tak zdá, že koronavirus tu s námi již bude napořád, tak jak je tomu třeba u oparového, žloutenkového nebo chřipkového nakažení. Anthony Fauci, ředitel amerického Národního institutu alergií a infekčních chorob tak uvádí, že svět již nikdy nebude takový, jako dříve. Jednoduše proto, že si bude uvědomovat možnost případné další pandemie. Tomu se bude muset uzpůsobit spousta věcí.
Lze už jen dodat, že po Španělsku a Velké Británii se má propouštět také v Itálii. Německo zatím působí klidným dojmem i proto, že propustit Němce je daleko složitější a dražší než třeba Američany a v dceřiných firmách mimo Německo se zatím o podobných krocích též nemluví. Šéf koncernu VW ale nedávno řekl, že propouštění je asi nevyhnutelné a pokud restrikce budou trvat další týdny, slůvko „asi” snadno upadne v zapomnění.
Nissan a Honda oznámily, že propustí asi 16 tisíc amerických zaměstnanců, plánuje se propuštění i 9 tisíc lidí v Evropě. V některých případech firmy slibují, že zaměstnance najmou zpět, tomu ale nejspíše již nikdo nevěří
Zdroje: Nissan, Honda, Bloomberg, Nikkei
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před 2 hodinami - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 4 hodinami - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva