Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je dodnes prakticky nová Škoda Favorit 136 L ještě netknutá VW, dostanete k ní i původní pneu OR 37
4.3.2024 | Petr Miler
V 90. letech by asi málokoho napadlo, že tohle ztělesnění neexistující knihy „50 odstínů hnědi” bude někdy vyvolávat touhu ve sběratelích aut, ale je to tak. Tohle už je vážně sběratelský kus a jeho cena není nijak přehnaná.
Kdybyste před 25 nebo 30 roky někomu řekli, že se z tehdy tuctové Škody Favorit stane jednoho dne sběratelský artikl, asi by se vám vysmál. Ale přesně tím nyní je, tedy alespoň jím může být. Hranatý relikt revolučních časů, který se v bazarech vlastně ještě nedávno prodával za pár desítek tisíc ve velmi dobrých stavech, je dnes jakkoli zachovalý raritou. A pokud na takový narazíte, jedná se obvykle o dobře opečovávané auto s nemalým nájezdem. Dnes vám ale ukážeme něco ještě lepšího.
Jde o skoro muzejní kousek, vývozní Favorit 136 L z roku 1990, který byl po celých 34 let v držení jediného majitele. Nedá se říci, že auto nikdy nejelo, i většina Bugatti ale zvládá urazit větší vzdálenost za zlomek času. Tohle auto má totiž na tachometru jen 9 900 km a nájezd budete prodávajícímu věřit bez váhání. Stav auta je totiž i na zachovalé dobové originály mimořádný.
Ve svém olivově zeleném barevném provedení s hnědo-hnědým interiérem je na první pohled atraktivní asi jako oblek vašeho neoblíbeného politika, ale podívejte se na detaily. Vůz sice aspoň trochu jezdil, v průměru asi 290 km ročně, ale nevypadá ani na to, k autu jsou dokonce stále původní barumky OR37 Economy. Už nejsou na voze, to si dnešní prodávající netroufá, ale při koupi je dostanete nedávno sundané. A podívejte se na auto zespod, neuvidíte na něm ani větší množství špíny, natož pak korozi.
Ostatně kamkoli se na autě podíváte, spatříte něco podobného. Všechna místa, která mají na Favoritech tendenci podléhat zkáze, tady jsou ale nejen v dobrém, ale v netknutém stavu. Podobně je na tom interiér, ostatně stačí si prohlédnout volant, který má tendenci se „vyleštit” do té míry, že ani není vidět struktura plastového povrchu. Tady je vše naprosto neporušené, čalounění sedadel netknuté - najít na tomto voze chybu je velmi obtížné, nevidíme opravdu skoro žádné znaky zubu času.
Je to skutečně historicky cenný exemplář, který nabízí jeho slovenský majitel s česky znějícím křestním jménem. Ten jen potvrzuje, že vůz je naprosto originální, má původní lak, rez není ani na místech, která fotky neukazují, má stoprocentně odpovídající kilometráž a přes 30 let lelkování je možné s ním okamžitě odjet jako s funkčním autem s platnými doklady. Kam? Třeba do muzea, skoro škoda s ním vyrážet kamkoli jinam.
Člověk by čekal, že něco takového bude stát spoustu peněz. A vyloženě levné auto to není, nicméně na poměry takových Favoritů? Cena 4 500 Eur, tedy asi 114 tisíc Kč, vážně není vysoká, navíc na takovou raritu. Považte, že jde o „fako” ještě z doby, kdy do fungování škodovky nemluvil Volkswagen, takže vlastně poslední ryze české auto s prostřelenou slípkou ve znaku. U některého ze sběratelů škodovek se tento vůz jistě bude vyjímat, podle prodávajícího ho stačí vyleštit a bude jako nový.
Stavem skutečně mimořádný Favorit 136 L z roku 1990 se objevil na prodej na Balkáně. Až takhle zachovalý, dodnes zcela originální vůz se nevídá, přitom stojí velmi přijatelných 114 tisíc Kč. Foto: Aleš Pirš, publikováno se souhlasem
Zdroj: Skoda 1990 Skoda Favorit 136L, Originalzustand@Mobile.de
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 11 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- Nizozemská elektrická síť už kolabuje, operátor nařídí vypnutí dobíjecích stanic elektromobilů pro miliony lidí od 16 do 21 hod.
27.2.2024 - Zakázaná reklama na ostrý VW T-Roc vás donutí dlouze přemýšlet nad soudností těch, kteří nám dnes vládnou
27.2.2024 - Nový offroad britského miliardáře postrádá špetku invence. Kdyby si říkal Fosilier, byla by s ním aspoň legrace
27.2.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia pro Evropu vypadá jako promeškaná šance, i když cenově pořád může překvapit
27.2.2024 - Novinář popsal rok ježdění s ojetou Alfou Romeo a proč problematický vůz dál toleruje ve svém životě
27.2.2024
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry