Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Realitní magnát zveřejnil, jak drahé je vlastnit sbírku nejlepších superaut světa
15.2.2020 | Mirek Mazal
Bugatti Chiron, dva Veyrony, McLareny P1 a Senna, Porsche Carrera GT a 935 nebo Pagani Huayra - to a další jsou auta Mannyho Khoshbina.
Realitní magnát Manny Khoshbin vybudoval prosperující impérium obchodující s nemovitostmi a kromě přehledu na trhu bydlení mu můžeme přičíst dobrou orientaci ve světě nejdražších automobilů. Íránský imigrant obratně mění osazenstvo čisté bílé garáže připomínající automobilový palác, však nedávno si během krátké chvíle objednal šest nových aut za skoro 400 milionů Kč.
Ambiciózní přistěhovalec žije americký sen a nutno říci, že si vše poctivě odpracoval. A navzdory prohýbajícímu se kontu neztratil nic ze své někdejší skromnosti. Khoshbin se nebojí podělit o jakékoli zajímavé informace týkající se jho aut a na automobilových srazech se netváří, že by byl víc než ostatní. Minimálně po finanční stránce má ale od průměrného člověka opravdu daleko.
Připomíná to i nejnovější video, v němž tasí kalkulačku a spočítá roční náklady vlastnictví svých superaut kalkulujících s veškerým nezbytným servisem. Pět sběratelských Mercedesů-Benz SLR McLaren vychází dohromady na 35 tisíc dolarů (800 tisíc Kč), kdežto Porsche Carrera GT a McLaren 650S žádají každý průměrně pouze 1 500 dolarů (34 tisíc Kč).
Dražší část Khoshbinova vozového parku uvedl McLaren Senna, byť odhad ceny výměny oleje zůstal opět při zemi - 1 500 USD (34 tisíc Kč). Teprve s Bugatti přišla pořádná cifra 66 tisíc dolarů (1,5 milionu Kč) za dva Veyrony a srdeční Chiron Hermes. Údržba levnějšího McLarenu P1 se neobejde bez vyplacení 15 stovek dolarů (34 tisíc Kč) opět za olej, další nezbytnosti spolknou ročně 8 tisíc dolarů (183 tisíc Kč), což potvrdil i sám McLaren.
Kalkulačka ukázala dohromady 115 tisíc dolarů (2,6 milionu Kč) jen za absolutní servisní nezbytnosti, které je třeba absolvovat i bez ujetí jediného metru s kterýmkoli z aut. Jakmile vyrazíte na cesty, náklady jen rostou - například sada pneumatik pro Bugatti Veyron spolkne 10 tisíc dolarů (229 tisíc Kč), kompletní očista aut po celý rok přijde na 36 tisíc dolarů (823 tisíc Kč), to už displej počítadla zobrazil 161 tisíc dolarů (3,7 milionu Kč).
Chybí pojištění pro případ nehody, Manny zmiňuje platbu 100 tisíc dolarů (2,3 milionu Kč) a rovnou připočítal 180 tisíc dolarů (4,1 milionu Kč) za provoz dobře zabezpečeného parkování. Najednou ciferník blikl částkou 441 tisíc dolarů (10,1 milionu Kč), a to bohatý podnikatel nenaťukal 700 tisíc USD (16 milionů CZK) za vybavení garáže senzory znečištění včetně protipožárního zařízení, klimatizace a automatického větrání, neboť to byl jednorázový výdaj.
Není jednoduché odhadnout všechny náklady, neboť se budou lišit v závislosti na míře používání a jistě i nenadálých problémů s jednotlivými vozy. Je ale zjevné, že roční náklady na vlastnictví podobné, pořád ještě celkem skromné sbírky (ano, neskromných vozů, ale někteří mají takových aut i přes 100) jdou do desítek milionů korun. A to za situace, kdy koupíte vozy, která neztrácí na hodnotě, což také není případ každého auta. Ani výhra miliardového jackpotu by vám tak zřejmě nedala rozumnou možnost podobná auta vlastnit - bez neustálého přísunu dalších a dalších milionů na konto by vás dříve nebo později zruinovala.
Stále relativně skromná kolekce nejdražších aut planety vyžaduje ročně přes 10 milionů korun, jen aby zůstala provozuschopná, víc nic
Zdroj: Manny Khoshbin@Youtube
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 7 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 8 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 10 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB