Realitní magnát zveřejnil, jak drahé je vlastnit sbírku nejlepších superaut světa

Bugatti Chiron, dva Veyrony, McLareny P1 a Senna, Porsche Carrera GT a 935 nebo Pagani Huayra - to a další jsou auta Mannyho Khoshbina.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Realitní magnát zveřejnil, jak drahé je vlastnit sbírku nejlepších superaut světa

15.2.2020 | Mirek Mazal

Realitní magnát zveřejnil, jak drahé je vlastnit sbírku nejlepších superaut světa

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Bugatti Chiron, dva Veyrony, McLareny P1 a Senna, Porsche Carrera GT a 935 nebo Pagani Huayra - to a další jsou auta Mannyho Khoshbina.


Realitní magnát Manny Khoshbin vybudoval prosperující impérium obchodující s nemovitostmi a kromě přehledu na trhu bydlení mu můžeme přičíst dobrou orientaci ve světě nejdražších automobilů. Íránský imigrant obratně mění osazenstvo čisté bílé garáže připomínající automobilový palác, však nedávno si během krátké chvíle objednal šest nových aut za skoro 400 milionů Kč.

Ambiciózní přistěhovalec žije americký sen a nutno říci, že si vše poctivě odpracoval. A navzdory prohýbajícímu se kontu neztratil nic ze své někdejší skromnosti. Khoshbin se nebojí podělit o jakékoli zajímavé informace týkající se jho aut a na automobilových srazech se netváří, že by byl víc než ostatní. Minimálně po finanční stránce má ale od průměrného člověka opravdu daleko.

Připomíná to i nejnovější video, v němž tasí kalkulačku a spočítá roční náklady vlastnictví svých superaut kalkulujících s veškerým nezbytným servisem. Pět sběratelských Mercedesů-Benz SLR McLaren vychází dohromady na 35 tisíc dolarů (800 tisíc Kč), kdežto Porsche Carrera GT a McLaren 650S žádají každý průměrně pouze 1 500 dolarů (34 tisíc Kč).

Dražší část Khoshbinova vozového parku uvedl McLaren Senna, byť odhad ceny výměny oleje zůstal opět při zemi - 1 500 USD (34 tisíc Kč). Teprve s Bugatti přišla pořádná cifra 66 tisíc dolarů (1,5 milionu Kč) za dva Veyrony a srdeční Chiron Hermes. Údržba levnějšího McLarenu P1 se neobejde bez vyplacení 15 stovek dolarů (34 tisíc Kč) opět za olej, další nezbytnosti spolknou ročně 8 tisíc dolarů (183 tisíc Kč), což potvrdil i sám McLaren.

Kalkulačka ukázala dohromady 115 tisíc dolarů (2,6 milionu Kč) jen za absolutní servisní nezbytnosti, které je třeba absolvovat i bez ujetí jediného metru s kterýmkoli z aut. Jakmile vyrazíte na cesty, náklady jen rostou - například sada pneumatik pro Bugatti Veyron spolkne 10 tisíc dolarů (229 tisíc Kč), kompletní očista aut po celý rok přijde na 36 tisíc dolarů (823 tisíc Kč), to už displej počítadla zobrazil 161 tisíc dolarů (3,7 milionu Kč).

Chybí pojištění pro případ nehody, Manny zmiňuje platbu 100 tisíc dolarů (2,3 milionu Kč) a rovnou připočítal 180 tisíc dolarů (4,1 milionu Kč) za provoz dobře zabezpečeného parkování. Najednou ciferník blikl částkou 441 tisíc dolarů (10,1 milionu Kč), a to bohatý podnikatel nenaťukal 700 tisíc USD (16 milionů CZK) za vybavení garáže senzory znečištění včetně protipožárního zařízení, klimatizace a automatického větrání, neboť to byl jednorázový výdaj.

Není jednoduché odhadnout všechny náklady, neboť se budou lišit v závislosti na míře používání a jistě i nenadálých problémů s jednotlivými vozy. Je ale zjevné, že roční náklady na vlastnictví podobné, pořád ještě celkem skromné sbírky (ano, neskromných vozů, ale někteří mají takových aut i přes 100) jdou do desítek milionů korun. A to za situace, kdy koupíte vozy, která neztrácí na hodnotě, což také není případ každého auta. Ani výhra miliardového jackpotu by vám tak zřejmě nedala rozumnou možnost podobná auta vlastnit - bez neustálého přísunu dalších a dalších milionů na konto by vás dříve nebo později zruinovala.


Realitní magnát zveřejnil, jak drahé je vlastnit sbírku nejlepších superaut světa - 1 - Khoshbin naklady vlastnictvi sbirky 01Realitní magnát zveřejnil, jak drahé je vlastnit sbírku nejlepších superaut světa - 2 - Khoshbin naklady vlastnictvi sbirky 02Realitní magnát zveřejnil, jak drahé je vlastnit sbírku nejlepších superaut světa - 3 - Khoshbin naklady vlastnictvi sbirky 03Realitní magnát zveřejnil, jak drahé je vlastnit sbírku nejlepších superaut světa - 4 - Khoshbin naklady vlastnictvi sbirky 04Realitní magnát zveřejnil, jak drahé je vlastnit sbírku nejlepších superaut světa - 5 - Khoshbin naklady vlastnictvi sbirky 05Realitní magnát zveřejnil, jak drahé je vlastnit sbírku nejlepších superaut světa - 6 - Khoshbin naklady vlastnictvi sbirky 06Realitní magnát zveřejnil, jak drahé je vlastnit sbírku nejlepších superaut světa - 7 - Khoshbin naklady vlastnictvi sbirky 07Realitní magnát zveřejnil, jak drahé je vlastnit sbírku nejlepších superaut světa - 8 - Khoshbin naklady vlastnictvi sbirky 08Realitní magnát zveřejnil, jak drahé je vlastnit sbírku nejlepších superaut světa - 9 - Khoshbin naklady vlastnictvi sbirky 09Realitní magnát zveřejnil, jak drahé je vlastnit sbírku nejlepších superaut světa - 10 - Khoshbin naklady vlastnictvi sbirky 10Realitní magnát zveřejnil, jak drahé je vlastnit sbírku nejlepších superaut světa - 11 - Khoshbin naklady vlastnictvi sbirky 11Realitní magnát zveřejnil, jak drahé je vlastnit sbírku nejlepších superaut světa - 12 - Khoshbin naklady vlastnictvi sbirky 12
Stále relativně skromná kolekce nejdražších aut planety vyžaduje ročně přes 10 milionů korun, jen aby zůstala provozuschopná, víc nic

Zdroj: Manny Khoshbin@Youtube

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.