Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Revoluční „diesel na benzin“ od Mazdy už má potíže, všechny musí do servisů
18.11.2019 | Petr Prokopec
Příchod každé převratné technologie na trh přináší rizika četnějších technických problémů a nové pohonné jednotce SkyActiv-X od Mazdy se nevyhýbají. Má potíže s dodávkami paliva.
Při vývoji každého nového modelu musí automobilky pečlivě zvažovat, kdy dát přednost osvědčeným, rozumějte starším řešením, která logicky málokoho ohromí svými schopnostmi, mohou ale bodovat svou spolehlivostí, trvanlivostí nebo také cenou. A kdy preferovat řešení nevyzkoušená, tedy zcela nová, která naopak mohou zákazníky chytit za srdce tím, co dovedou, mohou ale být poruchová, jejich životnost nemusí být dlouhá a rozhodně budou drahá.
Mazda se pustila trochu na tenký led, když do prodeje dostala revoluční „diesel na benzin“, tedy motor spalující benzin stlačením, což je technologie, na které si i mnohem větší automobilky vylámaly zuby. Japonci se tvářili, že specifickým přístupem s použitím klasické zapalovací svíčky v určitých fázích fungování motoru vyřešili nedostatky a zachovali přednosti, jak je ale vidno, všechny problémy nevychytali.
Důkazem budiž čerstvá svolávací akce, která se týká všech dosud prodaných SkyActivů-X, jak si nový motor říká, na evropském kontinentu. Pohonná jednotka má občasný problém s dodávkou paliva, neboť kontrolní jednotka motoru a převodovky může vypočítat špatný poměr vzduchu a pohonných hmot.
Mazda uvádí, že problematický software může způsobit snížení výkonu, v extrémním případě může motor zcela vypovědět službu. Do servisů tedy musí skoro šest tisíc aut, z toho takřka 1 500 připadá na německý trh. Nejde pouze o trojku, ale také o Mazdu CX-30, jež používá stejný motor. Vždy se jedná o vozy vyrobené do 3.9. letošního roku, což je prakticky veškerá doposavad prodaná produkce, novější kousky obvykle teprve mířící k zákazníkům by tedy už tímto neduhem trpět neměly.
Dle výrobce napravení problému zabere zhruba půl hodiny, což sice není enormně dlouhá doba, nicméně sama návštěva obtěžující být může. I proto začíná být pochopitelné, že automobilky přechází na konstantní napojení aut na internet. Pokud by online byly i Mazdy 3 a CX-30, mohli by majitelé v takovém případě zůstat v teple domova, zatímco jejich auta by byla přeprogramována po dobu stání v garáži.
Revoluční technologie Mazdy narazila na první zádrhel, motory SkyActiv-X tak musí zpět do servisů
Zdroj: KFZ Rückruf
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před 2 hodinami - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 4 hodinami - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 09:17 - HondaMan
- Onboard videa 04.25. 08:36 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis