Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Řidič BMW najel už 277 tisíc kilometrů bez výměny brzdových desek
2.1.2020 | Mirek Mazal
Řidiči BMW mají pověst těch, kteří jezdí stylem brzda-plyn a některým nevydrží brzdové desky ani 10 tisíc km. Ne každý ale zapadá do škatulky, jeden z majitelů trhá jiné rekordy.
Lidé sedící za volanty aut s modro-bílým logem na přídi nemají dobrou pověst. Ostatní řidiči stále hledí na šoféry mnichovských vozů s despektem a považují je za ty, kteří se po silnicích pohybují rychlostí příliš vysokou s ohledy příliš malými.
Negativní asociace bude těžké někomu vymlouvat, takto smýšlející jedince by ale mohl k zamyšlení přivést velmi spořádaný majitel BMW, který by mohl vyučovat plynulost klidného řízení. Němec Helmut Neumann z města Titz ujel 277 tisíc kilometrů a stále používá původní sadu brzdových destiček i kotoučů. To je fascinující výsledek, známe řidiče výkonných BMW, kteří mění brzdové desky každých pár tisíc km a kotouče zřídkakdy „dožijí” 20tisícové mety - pravidelně tak musí připomínat ty na hlavním obrázku.
Nesporně předvídavý německý šofér profituje z toho, že si pořídil elektrické mini i3, které brzdy obecně zase tak nenamáhá. Přesto jeho výsledek stojí za pozornost - auto si pořídil v roce 2014 a po necelých šesti letech v provozu trhl neoficiální rekord v používání originálních brzdových komponentů.
Tajemství úspěchu zde spočívá v chytrém využívání rekuperace brzdné energie, elektromotor dokáže při rozumném tempu zastat většinu decelerací. Helmut se tedy naučil vhodně zpomalovat s minimálním použitím brzd a zcela přizpůsobil svůj styl řízení technice elektromobilu. Šetření brzd u něj dosáhlo takového extrému, že původní brzdy mu vydržely více než originální akumulátor - ten už vyměnil za nový, větší, s deskami chce ale pokořit třísettisícovou hranici.
„Kromě obrovského potěšení z jízdy je BMW i3 extrémně úsporné auto. To se týká jak spotřeby energie, tak nákladů na údržbu,“ zdůraznil výhody i3 zřejmě nejslavnější propagátor tichého provedení malého BMW. Automobilka Helmutovi spočítala dvacetiprocentní úsporu výdajů na palivo oproti srovnatelnému modelu se spalovacím motorem, v případě brzd to ale bude něco jako nekonečno - Helmut zjevně původní komponenty jen tak nedá.









Model i3 se správným přístupem téměř nepotřebuje brzdy, dokazuje německý majitel. Zvlášť u řidičů BMW je to mimořádně neobvyklá věc
Zdroj: Bmw Blog
Bleskovky
Nové na MotoForum.cz
- První Salačovo Pole Position v Moto2 včera 17:43
- Mistr světa vyhrál historickou premiéru «Sprintu» včera 16:31
- Fantastické Pole Position pro Salače včera 15:44
- Pole Position pro Sasakiho včera 15:04
- Pole Position získal Marc Marquez včera 12:09
Nejnovější články
Jediná Škoda Forman v USA pobláznila Američany, zaplatili za ni víc než za domácí ikonu
včeraÚdaje samotné Tesly ukazují, jak moc lidi nechtějí její hloupý nekulatý volant
včeraZ Evropy se stává druhá Kuba přímo před očima, i auta v Německu jsou dnes bezprecedentně stará
včeraRuský youtuber pro kliky zničil úplně nové Lamborghini, z jeřábu na něj pustil třítunový sud
včeraPrvním Teslám už po 7 letech odchází baterie, nejlépe ukazují hlavní problém elektroaut i dalšího vývoje
včera
Tiskové zprávy
- OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva - Získejte unikátní hodinky STI ve sbírce na pomoc dětským domovům
tisková zpráva - Nová autokamera Mio MiVue 846 WIFI 60fps nabízí zdaleka nejlepší záběry nejen v noci
tisková zpráva