Řidič BMW najel už 277 tisíc kilometrů bez výměny brzdových desek

Řidiči BMW mají pověst těch, kteří jezdí stylem brzda-plyn a některým nevydrží brzdové desky ani 10 tisíc km. Ne každý ale zapadá do škatulky, jeden z majitelů trhá jiné rekordy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Řidič BMW najel už 277 tisíc kilometrů bez výměny brzdových desek

2.1.2020 | Mirek Mazal

Řidič BMW najel už 277 tisíc kilometrů bez výměny brzdových desek

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Řidiči BMW mají pověst těch, kteří jezdí stylem brzda-plyn a některým nevydrží brzdové desky ani 10 tisíc km. Ne každý ale zapadá do škatulky, jeden z majitelů trhá jiné rekordy.

Lidé sedící za volanty aut s modro-bílým logem na přídi nemají dobrou pověst. Ostatní řidiči stále hledí na šoféry mnichovských vozů s despektem a považují je za ty, kteří se po silnicích pohybují rychlostí příliš vysokou s ohledy příliš malými.

Negativní asociace bude těžké někomu vymlouvat, takto smýšlející jedince by ale mohl k zamyšlení přivést velmi spořádaný majitel BMW, který by mohl vyučovat plynulost klidného řízení. Němec Helmut Neumann z města Titz ujel 277 tisíc kilometrů a stále používá původní sadu brzdových destiček i kotoučů. To je fascinující výsledek, známe řidiče výkonných BMW, kteří mění brzdové desky každých pár tisíc km a kotouče zřídkakdy „dožijí” 20tisícové mety - pravidelně tak musí připomínat ty na hlavním obrázku.

Nesporně předvídavý německý šofér profituje z toho, že si pořídil elektrické mini i3, které brzdy obecně zase tak nenamáhá. Přesto jeho výsledek stojí za pozornost - auto si pořídil v roce 2014 a po necelých šesti letech v provozu trhl neoficiální rekord v používání originálních brzdových komponentů.

Tajemství úspěchu zde spočívá v chytrém využívání rekuperace brzdné energie, elektromotor dokáže při rozumném tempu zastat většinu decelerací. Helmut se tedy naučil vhodně zpomalovat s minimálním použitím brzd a zcela přizpůsobil svůj styl řízení technice elektromobilu. Šetření brzd u něj dosáhlo takového extrému, že původní brzdy mu vydržely více než originální akumulátor - ten už vyměnil za nový, větší, s deskami chce ale pokořit třísettisícovou hranici.

„Kromě obrovského potěšení z jízdy je BMW i3 extrémně úsporné auto. To se týká jak spotřeby energie, tak nákladů na údržbu,“ zdůraznil výhody i3 zřejmě nejslavnější propagátor tichého provedení malého BMW. Automobilka Helmutovi spočítala dvacetiprocentní úsporu výdajů na palivo oproti srovnatelnému modelu se spalovacím motorem, v případě brzd to ale bude něco jako nekonečno - Helmut zjevně původní komponenty jen tak nedá.


Řidič BMW najel už 277 tisíc kilometrů bez výměny brzdových desek - 1 - Majitel BMW i3 najel 277 tisic km foto 01Řidič BMW najel už 277 tisíc kilometrů bez výměny brzdových desek - 2 - Majitel BMW i3 najel 277 tisic km foto 02Řidič BMW najel už 277 tisíc kilometrů bez výměny brzdových desek - 3 - Majitel BMW i3 najel 277 tisic km foto 03Řidič BMW najel už 277 tisíc kilometrů bez výměny brzdových desek - 4 - Majitel BMW i3 najel 277 tisic km foto 04Řidič BMW najel už 277 tisíc kilometrů bez výměny brzdových desek - 5 - Majitel BMW i3 najel 277 tisic km foto 05Řidič BMW najel už 277 tisíc kilometrů bez výměny brzdových desek - 6 - Majitel BMW i3 najel 277 tisic km foto 06Řidič BMW najel už 277 tisíc kilometrů bez výměny brzdových desek - 7 - Majitel BMW i3 najel 277 tisic km foto 07Řidič BMW najel už 277 tisíc kilometrů bez výměny brzdových desek - 8 - Majitel BMW i3 najel 277 tisic km foto 08Řidič BMW najel už 277 tisíc kilometrů bez výměny brzdových desek - 9 - Majitel BMW i3 najel 277 tisic km foto 09
Model i3 se správným přístupem téměř nepotřebuje brzdy, dokazuje německý majitel. Zvlášť u řidičů BMW je to mimořádně neobvyklá věc

Zdroj: Bmw Blog

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.