Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla Model 3 po úpravě skoro překonala kdysi nejrychlejší auto světa, zvládá okruh
14.2.2020 | Mirek Mazal
Tesly jsou ve své standardní podobě na okruzích prakticky nepoužitelné, jak je ale vidno, po úpravách se mohou dobře cítit i tam. Přízrak bez burácejícího výfuku tiše obkroužil trať rychlostí blesku.
Rozsáhle modifikovaná Tesla Model 3 od Unplugged Performance byla nedávno testována na japonském okruhu Tsukuba Circuit, kde se elektromobilu podařilo zajet impozantní čas v hodnotě 1 minuta a 4,70 sekundy. Na pokoření absolutního rekordu 49,4 sekundy vůz pochopitelně zdaleka nestačil, nicméně tichý zabiják se dokázal vyrovnat několika zdánlivě nesrovnatelným vozům.
Elektrický vetřelec nebyl zdaleka standardní, kromě všech agresivních prvků karoserie přijel s výbavou kovaných disků obutých do kompletní sady širokých pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2 305/30 ZR20, které doplnily šestipístkové karbon-keramické brzdy včetně závodních destiček nebo rozsáhle variabilní podvozek zahrnující nastavitelná ramena či pevnější stabilizátory. Řidič v anatomickém sedadle využil sladěný celek a zajel nečekaně rychlé kolo.
Stopky překvapily, když naměřená data zařadila Teslu těsně za legendární McLaren F1, který v Tsukubě zajel čas 1 minuta a 4,62 sekundy. Jasně, je to skoro 30 let staré auto, přesto nešlo čekat, že jej od Modelu 3 bude dělit jen osm setin sekundy. A to byl nejrychlejšího silniční automobil světa z devadesátých let řízený profesionálním závodníkem Naokim Hattori.
Příležitostní závodní jezdec za volantem Tesly si rychle osahal dříve neznámé chování auta s bateriemi pod podlahou a v ostrém nasazení za sebou nechal sportovní ikony jako Porsche 911 GT3 (997), Audi R8 V10 5,2 FSI (1. generace), Lamborghini Gallardo nebo Caterham R300 Superlight. V lepším počasí při použití hladkých pneumatik by čas byl ještě větší.
Klobouk dolů, je ale třeba připomenout, že od sériových Tesel nic takového čekat nelze. I ty jsou tedy rychlé, dlouho ale nevydrží. Na Nordschleife nezvládne ani jedno celé kolo a Model S kapituluje ještě dříve.
Tesla Model 3 má potenciál zajíždět rychlé časy, ne však v sériovém provedení
Zdroj: Daerik@Youtube
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 4 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před hodinou - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 3 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 4 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 5 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva