Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
S jakými auty najíždí řidiči vůbec nejvíce kilometrů? Vítězové překvapí
20.7.2018 | Petr Prokopec
Zatímco spodní patra této statistiky okupují očekávaná auta, na jejím vrcholu jsou vozy, které by tu člověk úplně nečekal.
S daty německé společnosti Check24, která se zabývá mimo jiné pojišťováním motorových vozidel, jsme naposledy před pár týdny. Tehdy jsme vám přiblížili studii, která mapovala spojitost mezi nehodovostí a nedodržováním silničních pravidel. Nyní se do jejích statistik ponoříme znovu a podíváme se pro změnu na průměrný roční nájezd různých typů aut. Sledovány byly jak různé karosářské styly, tak i jednotlivé modely.
Začít musíme u rozlišení dle karoserií, které skýtá přinejmenším jedno překvapení. Jednak ukazuje, že kombíky nejsou v Evropě populární jen pro svou praktičnost, jsou také vůbec nejintenzivněji ježděnými auty. Lidé je zkrátka používají nejčastěji, ročně s nimi v průměru najedou 13 593 kilometrů. Jen o chlup níže najdeme s 13 331 km SUV, které se k vysokým nájezdům pro svou velikost a logicky i vyšší spotřebu příliš nehodí. Třetí příčka pak patří menším dodávkám (s 13 264 km) a čtvrtá větším dodávkám a autobusům (12 509 km). Ty bychom naopak čekali výše.
Ve druhé části tabulky pak nacházíme hlavně ta auta, která jsou pořizována pro radost, často až jako druhý nebo třetí vůz do rodiny. Jinými slovy jde o kupátka (průměrných 10 483 km ročně) či kabriolety (10 257 km), které řada lidí užívá jen k víkendovým vyjížďkám. Tady o překvapení mluvit nelze.
Ještě než se podíváme ke konkrétním modelům, je třeba zmínit, že čím starší vozidla napříč všemi kategoriemi jsou, tím méně s nimi jejich majitelé jezdí, což je též logické. U aut starších 20 let průměrný roční nájezd činí pouze 9 186 kilometrů, zatímco v případě aut mladších 5 let je to 13 765 km, tedy o 4 579 km neboli 50 procent více. Průměr za posledních 12 měsíců pak činil 11 888 km.
Nadmíru překvapivý je vítěz mezi jednotlivci, tedy konkrétní auto, se kterým se jezdí nejvíce. Titul připadá na Hyundai i40 Kombi, jehož majitelé ročně najedou v průměru 16 825 km. Na druhém místě pak skončila Škoda Superb Combi s 16 174 km, třetí příčka patří s 15 623 km Volvu XC60.
Nejmenší provoz je pak logicky spojen se sporťáky, jimž jsou vážnou konkurencí malé vozy, které se pohybují převážně po městech, a to vlastně jen na krátké vzdálenosti. Není proto divu, že majitelé Chevroletu Matiz ujedou ročně jen 8 820 km, majitelé Peugeotu 106 pak jen o dvacet kilometrů více. Nejníže se ale nachází Porsche 911 s 7 523 kilometry.
Pokud jste přitom na poslední místo tipovali některý z modelů Ferrari či Lamborghini, nejspíše byste se nespletli. Nicméně společnost Check24 brala v potaz pouze ty vozy, u kterých v daném časovém rámci (tedy za celý loňský rok) došlo na alespoň tisícovku pojištěných kusů. A právě tomuto požadavku ani jedna z italských značek nevyhovovala...
Dle nové studie Check24 mají nejvyšší roční nájezd kombíky...
...přičemž králem celé Evropy se stalo Hyundai i40 Kombi...
...následované Škodou Superb Combi
Na opačném konci pořadí jsou podle očekávání kupé a kabriolety...
...a mezi četněji zastoupenými auty je úplně nejníže Porsche 911
Zdroj: Check24
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
před 8 hodinami - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
včera - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nejnovější články
- Firma stvořila extrémní expediční auto, které přežije i apokalypsu, uvnitř přesto vypadá jako luxusní klub
před 4 hodinami - Jako nový skomíral ve stínu Škody Octavia, o to zajímavější je rodinný kombík Opelu jako ojetina
před 5 hodinami - Tohle je nejnovější Kalašnikov v prodeji. Je-li to zbraň, pak jedině na kolech, přesto zaostává za 73letým originálem
před 7 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
před 8 hodinami - Další přehmat Mercedesu. Mohl jednoduše vyřešit největší problém elektromobilů, rozhodl se ale hrdě trvat na svém
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva