Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šéf VW říká, že Tesly se nebojí a její akcie nechce, strach má z něčeho úplně jiného
11.9.2019 | Petr Prokopec
Dlouho přetřásaný obchod je zřejmě definitivně ze hry, neboť sám šéf koncernu Volkswagen potvrdil, že o akcie Tesly nemá zájem. Elona Muska prý dokáže překonat, větší problém má s Donaldem Trumpem.
V posledních měsících se hojně spekulovalo o možné investici koncernu VW do Tesly či jejím úplném převzetí. Nejprve se tak mělo stát loni v momentě, kdy Elon Musk uvažoval o stažení Tesly z burzy, podruhé se o tom mluvilo nedávno s tím, že po něčem takovém touží sám šéf VW Herbert Diess. Teď už je ale jasné, že nic takového není na stole.
„Ne, nezvažujeme koupi podílu v Tesle,” řekl na autosalonu ve Frankfurtu Diess. „Opravdu ale obdivuji, co dokázali. Je to ostatně užitečné i pro nás, neboť nás to pohání. Jejich vozy jsou hezké a já si jejich řízení užívám,“ uvedl Diess a přiznal, že sám již několikrát seděl za volantem vozů Tesly. A jak je vidno, i přes nedostatky v kvalitě je kalifornskými elektromobily okouzlen. To dokládají i jeho další slova.
Diess totiž chválí Teslu za vstup do automobilového světa, který považuje za „odvážný“, neboť je pro to třeba „velká investice“. Navíc dle jeho názoru má značka k bankrotu daleko. „Mám Elona docela rád a přeji mu jen to nejlepší. Tesla je nyní velmi blízko zisku,“ soudí. Přesto říká, že investice do Tesly pro VW nemá smysl, neboť jak dodává: „Co dokážou oni, to my dokážeme také.“ VW Group se tedy Tesly nebojí a nemíní do ní investovat s představou o získání jakéhokoli neopakovatelného know-how, nic takového v Tesle dle Diesse neskrývá. Její pokoření ze strany německého gigantu ale zabere nějaký čas.
„Myslím, že v dlouhodobém horizontu máme výhodu v naší velikosti. Po stránce hardwarové v tom samozřejmě není až takový rozdíl, neboť oni mají taktéž unikátní elektrickou platformu a jsou na výrobce elektromobilů již poměrně velcí. Poté tu ale máme druhou velkou věc, a tou je software. Tesla je v tomto ohledu silná, nicméně v případě softwaru jde hlavně o množství. Když se jím zabýváte, musíte vyrobit alespoň 10 milionů kusů, nikoliv pouhý jeden milion.“
Tesly se tedy Volkswagen neobává ani do budoucna, kde ovšem Diess vidí důvod ke strachu, to je americký prezident Donald Trump. Ten rozpoutal obchodní válku mezi Spojenými státy, Evropou a Čínou, jenž dle šéfa VW Group „ovlivňuje náladu zákazníků a může opravdu poškodit globální ekonomiku“. Ceny totiž šplhají vzhůru kvůli novým celním tarifům, jenž zavádí hlavně Amerika.
Je přitom nutné dodat, že Diess má v tomto ohledu skutečné důvody k obavám. Dle propočtů mezinárodního měnového fondu by totiž obchodní válka mohla z letošního růstu umazat až 0,75 procentního bodu. Krize by tak již skutečně byla za rohem, což by nejspíše neprospělo nikomu. Vystaveny by jí byly hlavně automobilky, a to právě kvůli oněm clům, jenž kupříkladu nemalou měrou zvedly ceny oceli vyvážené především z Číny.
„Čína je v podstatě zdravý trh, ale kvůli obchodní válce je automobilový segment v v recesi. To je zcela nová situace. A z našeho pohledu je strašidelná,“ dodal Diess. Zda přitom Volkswagen již má k dispozici nějaké řešení, ale neuvedl. Nicméně pokud se takto vyjadřuje šéf největší automobilky na světě, je zjevné, že situace je vážná a v poslední době často přetřásané problémy mohou přijít.
Herbert Diess ve Frankfurtu nepředstavil pouze nový Volkswagen ID.3. Rovněž se vyjádřil ke spekulacím ohledně možné koupě akcií Tesly a k obchodní válce, kterou rozpoutal americký prezident Donald Trump
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 9 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 11 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda