Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Téměř vyhynulé auto z dob levných lidových sporťáků se dá koupit nejeté, i po 1. majiteli nestojí skoro nic
28.9.2023 | Petr Miler
Vidíte ten interiér s neprosezenými sedačkami a netknutými plasty? Ve stejně dokonalém stavu je na tomhle autě úplně všechno, má dokonce kompletní servisní historii. Přesto stojí pakatel, pod kapotou je totiž ten nejméně vhodný motor pro vůz typu Méganu Coupe.
Nám starším se nutně bude zdát, že doby, kdy byl Renault Mégane první generace novým vozem, nejsou zase tak dávnou minulostí. Jenže jsou, od jeho prvního odhalení uplynulo už dlouhých 28 let. Tehdy to byla událost světového významu, neboť Renault byl značkou z automobilové extraligy. A pokud stvořil povedené auto, měnil podobu silnic nejen starého kontinentu.
S prvním Méganem to ale bylo možná naposledy, kdy opravdu mohutně bodoval. Po poněkud nemastném a neslaném modelu 19 se z novinky stal prodejní superhit, jedno z nejprodávanějších aut v Evropě i na světě. Francouzi jím ve formě hatchbacků, kombíků a sem tam i sedanů doslova zaplavili svět, zejména pak ten nám blízký. A i přímo v Česku bylo tehdy už dost lidí při penězích na to, aby se dobře prodával také u nás.
Tyhle časy jsou skutečně dávno pryč. Renault v mezičase oddělal Mégane i sám sebe a s tímto modelem se propadl prodejně tak hluboko, že loni oslovil pouze 71 021 lidí, asi sedminu zákazníků ve srovnání s momenty své největší slávy. A nedá se čekat, že by do budoucna oslovil jakkoli větší množství kupců- po přepřáhnutí na ryze elektrický pohon je odsouzen do role volby pár dobře situovaných rozmařilců či lidí z řad obyvatel zemí podporujících elektromobilitu z peněz všech, kteří takové vozy nechtějí.
Když ještě bylo hej, mohli si Francouzi dovolit nabídnout vedle zmíněných, v podstatě obyčejných karosářských variant i provedení Méganu, která jsou dnešní optikou skoro neuvěřitelná - kupé a kabriolet. Jejich design byl zvláštní, nepostrádal ale eleganci a zejména kupé si na dnešní poměry získalo neuvěřitelně velkou popularitu. Spatřit jej svého času v bazarech nebylo nic mimořádného, mnozí mladí hoši o něm na přelomu milénia snili jako o relativně dostupné stylovce.
Ani Renaulty té doby nepatřily k nejkvalitnějším a koroze jim rovněž nebyla cizí. Přidáme-li do hry fakt, že kupé přece jen nebyla tak častou volbou jako jiné karosářské verze, není divu, že dnes jde o téměř vyhynulé auto. Na celém Mobile.de v tuto chvíli vidíme v prodeji pouhých 10 nepoškozených aut, která stojí za řeč. Přesto obvykle mají najeto stovky tisíc km nebo jsou zničené tuningem. Jeden z nabízených vozů se ale smutnému standardu nekonečně vymyká.
Zdá se být ve stavu blízkém dokonalosti. Má na hrbu už 22 let, takže je dost starý, i když jde o jeden z posledních vyrobených exemplářů vůbec. Přesto vypadá jako nový, neboť najel pouhých 37 740 km v rukou jediného majitele. Smůla je, že jde o svého času základní provedení s atmosféricky plněným motorem 1,4 16V pod kapotou, které volila jen hrstka šetřílků, důchodců a podobných kupců. I když s 95 koňmi pod kapotou nešlo o zase tak pomalý stroj (s hmotností jen 1 055 kg dával stovku za 11,4 sekundy a se zrychlováním skončil až na 190 km/h), nadšence nikdy nelákal. Lidový sporťáček to byl i tak, ale hlavně na koukání.
Tím nejzajímavější je ale stav a historie vozu. Od pohledu je opravdu jako nový, vlastnil ho jediný majitel, který jej skoro pořád garážoval a do poslední chvíle jezdil do autorizovaného servisu na prohlídky. Co víc si přát? Snad ještě pěknou cenu. A ta pěkná je, neboť po Méganu Coupe 1,4 ani v takovém stavu velká sháňka není. Majitel žádá jen 4 490 euro, tedy asi 109 tisíc Kč. Musíte být pochopitelně pro tohle auto trochu nadšení, abyste za 22 let starý Renault dali 109 tisíc, pokud si ale chcete s odstupem času splnit sen, na který jste na sklonku milénia prostě neměli peníze, je to výjimečná příležitost, která už se nemusí opakovat.
Kdysi docela obvyklý zjev i na českých silnicích je dnes ve stavu téměř nového auta naprostou raritou, skoro nejetý je téměř unikátní záležitostí. Ve verzi 1,4 mu navíc nechybí ani sympatická cenovka. Foto: CR Mobile, publikováno se souhlasem
Zdroj: CR Mobile Inh. Christoph Rygol@Mobile.de
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 2 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 4 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 5 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 7 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva