Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Situace už zašla tak daleko, že dnes ani 24palcová kola nevypadají nepatřičně
9.1.2020 | Mirek Mazal
Posun v designu a konstrukci aut je za poslední asi dvě dekády tak razantní, že obrovské disky kol kdysi jen z legrace montované na absurdně upravené vozy dnes na sériovém modelu nepůsobí nepatřičně.
Atraktivní disky zkrášlují vzhled automobilu přesně podle známého rčení „kola dělají auto”. A čím větší jsou, tím lépe, míní někteří. Zlidovělá rčení letos zdánlivě narazila na své maximum, když Audi RS Q8 dostalo z výroby vůbec největší sériově vyráběné ráfky. Němci volitelně dodávají až 23palcové loukotě, což šéfdesignér značky Marc Lichte označil za limit kompromisu mezi užitečností a výjimečným vzhledem. Větším diskům brání například nedostatek prostoru v blatnících a vysoká cena širokých gum.
Větší kola by ale nutně nemusela působit komicky, o to se postaral posun v designu i konstrukci aut posledních dekád. Zejména snahy o maximální pasivní bezpečnost a torzní tuhost vedou k vítězství „ocele nad sklem” a auta tak stále více připomínají tanky. Zejména obrovské boční plochy karoserie po velkých discích doslova volají, a tak dnes ještě nedávno relativně velké „šestnáctky” nejsou ani snesitelným standardem.
Kam až situace zašla, nyní ukazuje tuningová firma Prior Design, která ignoruje i obavy šéfdesignéra Audi a dala za vznikům ráfkům o rozměru 24 palců. Úpravce použil blízkého sourozence Audi RS Q8 a na Lamborghini Urus navěsil kromě gigantických kol i vcelku decentní bodykit.
Člověk by čekal italskou obludu s komickými koly, ale opak je pravdou, tohle auto vypadá vlastně docela normálně. Samozřejmě nevzniklo nic obyčejného, ovšem rozšířené italské SUV pohltilo kdysi kolotočářské ráfky bez nejmenších problémů, a ještě okolo vzorku zůstalo místo na tlumení či elektronickou úpravu světlé výšky podvozku. Doba troufalých experimentů automobilového průmyslu zašla tak daleko, že ani autobusové obutí velikosti 23 či 24 palců není faux pas kategorie osobních vozů, ať už se vám to líbí nebo ne.
Přiostřený Urus tak může naplno ukázat obrovské fosforeskující třmeny karbon-keramické soustavy brzd, možná půjde mechanikům měnit sjeté desky bez nutnosti demontáže černě lakovaných disků. Majitel vozu Robert Geiss dopřál vozu nové pružení firmy H&R, přitom výkon V8 zůstal sériový.









Německý podnikatel si nechal upravit Lamborghini Urus, teď bude nucen řešit obutí o rozměru 285/30 a 335/30 R24
Zdroj: Motor 1
Bleskovky
Řidiče Jaguaru poslal aquaplaning na dálnici do smyku a přímo pod kamion, jak to vybral, dodnes asi sám nechápe
před 5 hodinamiMožná poslední pravověrné Ferrari se v běžném provozu rozjelo až na 331 km/h, zní u toho jako Pavarotti
před 11 hodinamiCybertruck vs Hummer: 7 tun vážící elektrické pick-upy si to rozdaly ve sprintu. Legenda praví, že ještě teď zkouší zastavit
včera
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Cybertruck Tesly je stále větší zklamání, nejnověji nezvládl jízdu ani lehkým terénem
3.11.2023Prodeje elektromobilů v Německu po zhroucení o 73 procent v září zůstávají dole, další šok přijde v lednu
4.11.2023Zoufalí mechanici Tesly přiznali, že zákazníkům vrací rozbitá auta, vadná firemní politika se otočila proti značce
4.11.2023Rusové nadělili prvnímu modernímu Moskviči 800 koní, vznikla tak rusko-čínsko-německá raketa
4.11.2023Nezničitelný dieselový Mercedes znovu prokázal svou nesmrtelnost, i po 8 letech zarůstání do země naskočil a odjel
4.11.2023
Tiskové zprávy
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva - Získejte unikátní hodinky STI ve sbírce na pomoc dětským domovům
tisková zpráva