Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škoda Kodiaq je od teď v Rusku luxusní auto, její majitelé si připlatí
1.3.2021 | Petr Miler
Pokud vám žádná Škoda nepřijde jako cokoli, co se na hony blížilo luxusnímu autu, vyprávějte to Rusům. Tam už Kodiaq za luxusní vůz platí oficiálně a pro Rusy to znamená jediné - platí víc.
Jak byste definovali luxusní auto? Je to vágní a velmi široký pojem, který pro každého znamená něco jiného. Asi všichni se shodnou na tom, že Rolls-Royce je luxusní vůz, je jím ale třeba BMW řady 7? Taková 760Li ve vysoké výbavě projde, nakonec je to technicky tak trochu Rolls-Royce. Ale zapadne do takové škatulky i verze 730d v základu? A nebo to můžeme vzít z opačné strany - taková Škoda Superb 2,0 TDI Ambition po luxusu skutečně nevoní, ale verze Laurin & Klement 2,0 TSI 4x4? O tom už by se dalo diskutovat.
Jasná měřítka skutečně neexistují a trochu s úsměvem vzpomínám na svého známého, který si kdysi pořídil Volkswagen Bora se světlým čalouněním a říkal o něm, že jde o „víceméně luxusní vůz”. Zákonodárce taková dilemata ale nemá a pokud je v některých zemích zavedena daň z luxusu či jiný postih podobného charakteru, jsou stanoveny jasné hranice, které luxus definují. A tak se může stát, že se oficiálně luxusním autem stane vůz, který by jinak za luxusní označil málokdo.
V Rusku takovou luxusní daň mají a ministerstvo průmyslu a obchodu každý rok vyhlašuje, jakých vozů se týká. Už fakt, že seznam dnes čítá 1 387 modelů (sic) naznačuje leccos o tom, co je v širé Rusi luxusní a nových 87 přídavků nepřekvapí. Že mezi taková auta nově spadlo třeba Audi e-tron, Audi S6 či Land Rover Defender, nezaskočí asi nikoho, ale Škoda Kodiaq? Ta by mohla.
Pro zařazení totiž postačí, aby vůz v určité specifikaci překročil cenovou hranici 3 milionů rublů (asi 880 tisíc Kč) a už se veze. Sankce za vlastnictví pak s cenou dále roste - dalšími metami jsou 5, 10 a 15 milionů rublů (1,46 resp. 2,92 resp. 4,39 milionu Kč) od kterých se odvíjí násobek běžné silniční daně placený majitelem a šplhá až k trojnásobné výši. Zajímavé je, že se stářím vozu zase mizí - např. u více jak tříletého Kodiaqu už se daň platit nemusí, nejdražší vozy jsou ovšem považovány za luxusní až do desetiletého stáří.
Pochopitelně, žádná z automobilek nemá radost z toho, když se její auto na tuto listinu dostane, Škoda ale až tak truchlit nemusí - za vozy dražší než 3 miliony rublů se platí pouze 110 % běžné silniční daně a nepředpokládáme, že by to odradilo větší množství potenciálních kupců.
Škoda Kodiaq je teď v Rusku oficiálně luxusním autem, její kupci podléhají dodatečnému zdanění. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Minpromtorg
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- Skoro polovina majitelů elektromobilů zvažuje návrat ke spalovacím autům, říká studie, spokojenost s nabíjením dál klesá
28.2.2024 - Auto roku 1988, legendární Peugeot 405 definitivně končí. Do poslední chvíle prodejně válel i díky pohádkovým cenám
28.2.2024 - Toyota ukázala nové řešení, které má zachránit spalovací motory, vzduch od CO2 dokonce čistí
28.2.2024 - Ruská Volha se skutečně vrátí, toto bude její první nový model
28.2.2024 - Red Bull vyvinul nejrychlejší kamerový dron světa pro úchvatné letecké záběry F1, jen ten stačí Maxi Verstappenovi
28.2.2024