Škodě ve Velké Británii vyvstal soupeř, se kterým svádí bitvy i v České republice

Zatímco Škoda ve Velké Británii míří s cenami stále výše a Brity neohromuje svými vozy tak, jako dříve, Hyundai jde přesně opačným směrem. Nové Santa Fe je sice pořád dražší, zjevně ale má čím okouzlit.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Škodě ve Velké Británii vyvstal soupeř, se kterým svádí bitvy i v České republice

14.7.2019 | Petr Prokopec

Škodě ve Velké Británii vyvstal soupeř, se kterým svádí bitvy i v České republice

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Zatímco Škoda ve Velké Británii míří s cenami stále výše a Brity neohromuje svými vozy tak, jako dříve, Hyundai jde přesně opačným směrem. Nové Santa Fe je sice pořád dražší, zjevně ale má čím okouzlit.

Není žádným tajemstvím, že Britové si oblíbili Škody. Produkty mladoboleslavské automobilky mají dnes dokonce v lásce natolik, že začínají zpětně milovat i auta, kterým se dříve vysmívali. Česká značka si tak v ostrovním království získala dobré renomé, jenže aktuálně začíná hřešit na to, čím po léta bodovala. Její auta najednou nejsou v testech hodnocena tak pozitivně, protože s rostoucí popularitou rostou i na ceně. A rázem tak musí být srovnávána s vozy, které dříve spadaly do jiných sfér.

To je pochopitelně voda na mlýn konkurenci, mezi níž začíná stále více vystrkovat růžky Hyundai. Jeho auta vypadají stále lépe, zakládají si na praktičnosti a s cenami nemíří do stratosféry. Stejně jako u nás tak chtějí zákazníky Škody a Mat Wilson z Carwow připouští, že mohou bodovat.

Patrné je to z jeho testu inovovaného Hyundai Santa Fe, které sice na body proti konkurenční Škodě Kodiaq ztrácí, nicméně pokud se zadíváte do tváře Mata Watsona, uvidíte v něm stejné nadšení, jaké je do ní vepsáno ve chvílích, kdy testuje Škodu či prémiové produkty prestižních značek. Navíc je třeba si uvědomit, že některé z výtek jsou spojeny s britskou nabídkou, nikoliv se samotným vozem.

Na britském trhu je korejské SUV k dispozici pouze s dieselovými motory a navíc striktně v sedmimístném provedení. To logicky ovlivňuje základní cenu, která nepatří mezi nejnižší - SUV je k mání od 33 450 GBP (cca 954 tisíc Kč). V Česku lze oproti tomu sáhnout jak po benzinovém agregátu, tak po pětimístné verzi. Ceny tedy startují na daleko přijatelnějších 799 990 Kč. Jakkoliv i tak je Kodiaq u nás levnější, a to dokonce v dieselovém provedení.

Jelikož se pohybujeme v mainstreamu, kde cena je jedním z hlavních faktorů, jenž nakonec rozhodnou o nákupu, není překvapivé, že Kodiaq je nakonec hodnocen lépe, neboť v Británii startuje již na 26 755 GBP (cca 763 tisíc Kč), tedy podstatně níže než Hyundai. Je ale třeba dodat, že v tu chvíli je na palubě daleko méně výbavy a prostor jen pro pět cestujících.

Kodiaq tedy korejského soupeře neválcuje až tak moc, jak by se mohlo zdát. Mat je ze Santa Fe více než nadšen, zejména po stránce vzhledové mu vůz zvenčí i zevnitř připomíná prémiové produkty. V kabině je sice při bližším poznání jasně poznat, že v některých případech byly použity lacinější materiály, nicméně samotná architektura interiéru vše maže. A intuitivní rozložení ovládacích prvků pak již hodnocení začíná zvrhávat ke „světlé straně síly“.

Velké nadšení pak vzbudila sedadla, neboť vyhřívání je standardem ve všech třech řadách. V té prostřední nebudou mít problém s místem pro hlavu či nohy i basketbalisté, zatímco úplně dozadu se na krátké vzdálenosti vejde i dvojice dospělých. Zavazadelník lze otevírat automaticky i bez kopance pod nárazník, zatímco jízda je spíše uvolněná než sportovní. To ale ve výsledku podtrhuje charakter Santa Fe jako rodinného vozu.

Další slova jsou nejspíše již zbytečná, spíše je třeba si vychutnat Matovy grimasy během testu, ze kterých jsou jasně čitelné jeho pocity. Není tedy divu, že Santa Fe začíná vnímat jako alternativu ke Škodě, která dosud prakticky neexistovala. Uvidíme časem, zda jde o výjimku nebo o začátek nových pořádků, ze kterých Škoda radost mít opravdu nebude. Britský trh je totiž jedním ze stěžejních, zvláště proto, že lidé zde obvykle kupují hlavně výše položené výbavy a motorizace. Nyní by ale mohli začít více utrácet u Korejců než u Čechů.


Škodě ve Velké Británii vyvstal soupeř, se kterým svádí bitvy i v České republice - 1 - Hyundai Santa Fe 2019 Mat Watson videoscreen 01Škodě ve Velké Británii vyvstal soupeř, se kterým svádí bitvy i v České republice - 2 - Hyundai Santa Fe 2019 Mat Watson videoscreen 02Škodě ve Velké Británii vyvstal soupeř, se kterým svádí bitvy i v České republice - 3 - Hyundai Santa Fe 2019 Mat Watson videoscreen 03Škodě ve Velké Británii vyvstal soupeř, se kterým svádí bitvy i v České republice - 4 - Hyundai Santa Fe 2019 Mat Watson videoscreen 04Škodě ve Velké Británii vyvstal soupeř, se kterým svádí bitvy i v České republice - 5 - Hyundai Santa Fe 2019 Mat Watson videoscreen 05Škodě ve Velké Británii vyvstal soupeř, se kterým svádí bitvy i v České republice - 6 - Hyundai Santa Fe 2019 Mat Watson videoscreen 06Škodě ve Velké Británii vyvstal soupeř, se kterým svádí bitvy i v České republice - 7 - Hyundai Santa Fe 2019 Mat Watson videoscreen 07Škodě ve Velké Británii vyvstal soupeř, se kterým svádí bitvy i v České republice - 8 - Hyundai Santa Fe 2019 Mat Watson videoscreen 08
Mat Watson sice novému Hyundai Santa Fe nenadělil tolik bodů jako Škodě Kodiaq, za tím však do značné míry stojí omezená nabídka Korejců ve Velké Británii. Mnohem podstatnější je tak nadšení, jakým při testu sršel

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše