Zánovní Škoda Fabia za 100 tisíc nemusí být sen, jednu takovou zachoval 1. majitel v dokonalém stavu

Při pohledu na současné ceny aut by jeden řekl, že něco takového nemůže existovat, ale existuje. Opravdu hezký exemplář z konce výroby první generace s ještě pořádným motorem zachoval do dnešních dnů starší muž z Německa.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Zánovní Škoda Fabia za 100 tisíc nemusí být sen, jednu takovou zachoval 1. majitel v dokonalém stavu

9.2.2023 | Petr Miler

Zánovní Škoda Fabia za 100 tisíc nemusí být sen, jednu takovou zachoval 1. majitel v dokonalém stavu

/

Foto: Autohandel Lindenau, publikováno se souhlasem

Při pohledu na současné ceny aut by jeden řekl, že něco takového nemůže existovat, ale existuje. Opravdu hezký exemplář z konce výroby první generace s ještě pořádným motorem zachoval do dnešních dnů starší muž z Německa.

Už párkrát jsme dali najevo uznání první generaci Škody Fabia. Pro českou automobilku šlo o teprve přelomový model, který měl ukázat, že úspěch první novodobé Octavie nebyl náhodný a značka dokáže její úroveň dopřát i vozu o třídu nižšímu a o poznání levnějšímu. Právě proto v Mladé Boleslavi nechtěli ponechat nic náhodě a stvořili opravdu důkladně vyvinuté auto překonávající standardy své třídy.

Ano, nevypadalo a nevypadá na to - poněkud neprůbojný vnější design a až příliš jednoduché, zejména v některých verzích lacině působící pojetí interiéru nebylo tím správným obalem, překážkou úspěchu se ale ani to nestalo. Prodeje se jen v Evropě rychle vyšplhaly nejprve ke 150 a později i za hranici 200 tisíc aut za rok a zapsaly Fabii do myslí lidí jako kvalitní malé auto, které jen jako malé auto vůbec používat nemusí. A co nezvládl tento vůz dokázat během prvních pár let svého života, o to se postaraly dlouhodobé zkušenosti s ním.

Nakonec i my jsme vám ukazovali Fabii s více jak milionem najetých kilometrů, která pořád nepůsobila dojmem, že by to měla definitivně spočítané. Pozdější iterace Fabie už tak vysoko nemířily, jakousi celkovou robustností rozhodně ne. Druhá generace navíc byla designově nepovedená, třetí sice atraktivní a jízdně příjemná, milion najetých kilometrů levou zadní bychom jí ale netipovali. A současné čtvrté provedení se teprve musí ukázat, ovšem při jeho absurdních dnešních cenách to ale stejně nikdy nebude zázračně univerzální auto za čtvrt milionu. Neboť za takové peníze ho ještě dlouho nekoupíte ani ojeté.

S touto vidinou může být lákavé pořízení původní Fabie, jejíž nevtíravý design působí stále skoro stejně. Jeden by řekl, že auto vyráběné do roku 2006 už nemůže být rozumně možné sehnat v opravdu perspektivním stavu. A pokud se takové přece jen objeví, bude stát nesmyslné peníze jako jedna z novodobých relikvií. Jenže není tomu tak, najdou se opravdu krásné exempláře, které stojí na dnešní poměry až směšně malé peníze.

Na fotkách níže vidíte auto s nájezdem je 37 tisíc km, skoro ničím na 17 let služby. Je to tedy kousek z roku 2006, samého závěru výroby, navíc v provedení Combi Sport, které je praktické i vizuálně zajímavé zároveň. Taková Fabia pořád zastane i roli auta o třídu vyššího, zde ji navíc někdo koupil ve specifikaci, kterou lze označit za solidní. Vedle výbavy spojené s edicí Sport je tu především nevibrující, jako mixér neznějící motor 1,4 16V s 55 kW (75 koní) výkonu dělá autu dobrou službu.

V Německu, kde se tento vůz nachází, to byla překvapivě častá volba. V tomto případě auto po celou dobu vlastnil jediný majitel, který vůz velmi pravidelně navštěvoval servisní i technické kontroly, a má tak skvěle pokrytý vývoj kilometráže od prvního dne až dodnes. Navíc bylo celou dobu garážované, proto vypadá tak zatraceně svěže. Podle prodávajícího je to vůz sednout, jet a o nic se nestarat.

Může tedy skutečně jít o auto takřka bez investic, přitom stojí jen 4 490 euro, tedy asi 106 tisíc korun. A není nutně jediné podobné, v Německu lze na podobné kousky narazit pravidelně. Pakliže dnes potřebujete 440 tisíc Kč na to, abyste pořídili jakkoli rozumnou specifikaci nové Fabie IV (a kombík této generace už nedostanete nikdy, žádný nevznikne), je to podle nás velmi zajímavá nabídka.


Zánovní Škoda Fabia za 100 tisíc nemusí být sen, jednu takovou zachoval 1. majitel v dokonalém stavu - 1 - Skoda Fabia 2006 prodej nejeta levna 01Zánovní Škoda Fabia za 100 tisíc nemusí být sen, jednu takovou zachoval 1. majitel v dokonalém stavu - 2 - Skoda Fabia 2006 prodej nejeta levna 02Zánovní Škoda Fabia za 100 tisíc nemusí být sen, jednu takovou zachoval 1. majitel v dokonalém stavu - 3 - Skoda Fabia 2006 prodej nejeta levna 03Zánovní Škoda Fabia za 100 tisíc nemusí být sen, jednu takovou zachoval 1. majitel v dokonalém stavu - 4 - Skoda Fabia 2006 prodej nejeta levna 04Zánovní Škoda Fabia za 100 tisíc nemusí být sen, jednu takovou zachoval 1. majitel v dokonalém stavu - 5 - Skoda Fabia 2006 prodej nejeta levna 05Zánovní Škoda Fabia za 100 tisíc nemusí být sen, jednu takovou zachoval 1. majitel v dokonalém stavu - 6 - Skoda Fabia 2006 prodej nejeta levna 06Zánovní Škoda Fabia za 100 tisíc nemusí být sen, jednu takovou zachoval 1. majitel v dokonalém stavu - 7 - Skoda Fabia 2006 prodej nejeta levna 07Zánovní Škoda Fabia za 100 tisíc nemusí být sen, jednu takovou zachoval 1. majitel v dokonalém stavu - 8 - Skoda Fabia 2006 prodej nejeta levna 08Zánovní Škoda Fabia za 100 tisíc nemusí být sen, jednu takovou zachoval 1. majitel v dokonalém stavu - 9 - Skoda Fabia 2006 prodej nejeta levna 09Zánovní Škoda Fabia za 100 tisíc nemusí být sen, jednu takovou zachoval 1. majitel v dokonalém stavu - 10 - Skoda Fabia 2006 prodej nejeta levna 10Zánovní Škoda Fabia za 100 tisíc nemusí být sen, jednu takovou zachoval 1. majitel v dokonalém stavu - 11 - Skoda Fabia 2006 prodej nejeta levna 11
Takovouto Fabii I Combi 1,4 16V s necelými 37 tisíci km lze dnes koupit v Německu za 106 tisíc Kč. Podívejte se, jak vypadá, je jako nová. A její historie je bez poskvrny. Foto: Autohandel Lindenau, publikováno se souhlasem

Zdroj: Mobile.de

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.