Souboj dvou posledních velkých motorů BMW je rozlučkou s tím lepším z nich

Velkým motorům doba nepřeje a větší z těchto dvou má už nyní sepsané parte. V klání BMW M760Li a 750i je dvanáctiválec předem jasným vítězem, rozdíl je ve skutečné dynamice je ale menší, než by se mohlo zdát.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Souboj dvou posledních velkých motorů BMW je rozlučkou s tím lepším z nich

4.11.2019 | Petr Prokopec

Souboj dvou posledních velkých motorů BMW je rozlučkou s tím lepším z nich

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Velkým motorům doba nepřeje a větší z těchto dvou má už nyní sepsané parte. V klání BMW M760Li a 750i je dvanáctiválec předem jasným vítězem, rozdíl je ve skutečné dynamice je ale menší, než by se mohlo zdát.

Opravdu objemným motorům zvoní umíráček a dvanáctiválec pod kapotou BMW řady 7 není výjimkou. Dnes si jej stále ještě můžete pořídit, model M760Li vás ovšem v základu vyjde na 4 462 900 Kč, což je značný rozdíl proti osmiválcové verzi 750i, která je k mání od 2 930 200 Kč. Jistý rozdíl tu hraje prodloužená platforma a s tím související navýšení výbavy, ovšem i tak ve výsledku oba vozy dělí více než 1,5milionová propast.

Lidé z kanálu AutoTopNL na Youtube se proto rozhodli ukázat, jak moc velký rozdíl v dynamice tato cenová propast znamená. Obě varianty sedmičky s vůbec posledními dvěma velkými motory BMW proto vyvezli do jejich nejpřirozenějšího revíru, tedy na německý Autobahn, kde následně došlo k zašlápnutí plynových pedálů až pod kobereček. Než se ovšem podíváme na výsledky, musíme ještě dodat, že výše zmíněné sumy vám na dvanáctiválcové straně pořizují 585 koní, 850 Nm točivého momentu a schopnost zrychlit na stovku za 3,8 sekundy. Na straně osmiválce je pak 530 koní, 750 Nm a sprint za rovné 4 sekundy.

Papírově je na tom tedy dvanáctiválec o chlup lépe, reálně však jeho náskok až tak enormní není. Víceméně jde jen o nějakých 6-7 km/h, a to při zrychlení na stovku i dvoustovku. Teprve poté začíná nadvláda 6,6litrového objemu nad dvoutřetinovým příbuzným. Vše ovšem poněkud zkresluje skutečnost, že osmiválec se dočkal omezovače nastaveného na obligátních 250 km/h. Oproti tomu M760Li pokračuje směrem k magické třístovce (i kousek za ni).

Co tedy dodat? Snad jen tolik, že pokud vás peníze nepálí, spokojíte se pouze s tím nejlepším a BMW je značkou vašeho srdce, pak logicky nemáte na výběr a musíte sáhnout po dvanáctiválcovém provedení. Kromě lepší dynamiky a vlastně i výbavy se dočkáte také působivějšího zvukového doprovodu. Typické osmiválcové bublání je u verze 750i poněkud utlumeno.

Volba je tedy na vás, za nás jen dodáme, že je to jedna z posledních příležitostí, kdy ještě můžete mezi osmiválcem a dvanáctiválcem vybírat. Tlak Bruselu je extrémní a V12 pro další generaci sedmičky nebude k dispozici. Nakonec je otázkou, jestli se dožije alespoň konce výrobního cyklu - za pár týdnů přijde nový limit spotřeby v podobě průměrných emisí 95 gramů CO2 na kilometr na každé prodané auto a s tím si M760Li skutečně rozumět nebude.


Souboj dvou posledních velkých motorů BMW je rozlučkou s tím lepším z nich - 1 - BMW M760Li versus 750i 2019 videoscreen 01Souboj dvou posledních velkých motorů BMW je rozlučkou s tím lepším z nich - 2 - BMW M760Li versus 750i 2019 videoscreen 02Souboj dvou posledních velkých motorů BMW je rozlučkou s tím lepším z nich - 3 - BMW M760Li versus 750i 2019 videoscreen 03Souboj dvou posledních velkých motorů BMW je rozlučkou s tím lepším z nich - 4 - BMW M760Li versus 750i 2019 videoscreen 04Souboj dvou posledních velkých motorů BMW je rozlučkou s tím lepším z nich - 5 - BMW M760Li versus 750i 2019 videoscreen 05Souboj dvou posledních velkých motorů BMW je rozlučkou s tím lepším z nich - 6 - BMW M760Li versus 750i 2019 videoscreen 06
Výsledek souboje BMW M760Li a 750i je sice dán předem a dle teoretických předpokladů také skončí, náskok dvanáctiválce proti výrazně levnějšímu osmiválci ale není tak enormní

Zdroj: AutoTopNL@Youtube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše