Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Souboj pěti kapesních střel s výkony okolo 400 koní ukázal jasný „náskok díky technice”
28.11.2021 | Petr Miler
Sešla se tu i auta prestižnější, silnější, dražší... Až je zahlédnete vedle sebe, tušíme, že na jeden z celkem tuctově vyhlížejících rodinných hatchbacků byste si nevsadili, jenže nakonec právě ten ukázal, že s výkonem pracuje nejefektivněji.
Mat Watson z Carwow už pomalu nedělá nic jiného, než že tahá auta na letiště a ukazuje, jak si vede jedno vedle druhého v rámci dynamiky v přímce. Obvykle jde ale o dva či tři vozy, tentokrát jich dal dohromady hned pět. A byť spolu na první pohled nemají zase tak moc společného, na ten druhý ukazují, jak také může vypadat ztvárnění malého auta s velkým výkonem. Všechno jsou to kompaktní vozy různých stylů a koncepcí, nakonec ale do aut pro „dva a něco” vměstnávají velmi výkonné motory i s více jak 400 koňmi.
Detailnímu rozboru pojetí samotných aut a jejich technických parametrů bychom v tomto případě věnovat celou knihu, a tak jen telegraficky. Vyzyvatelem číslo jedna se stalo nové Audi RS3 s výkonem 400 koní na 1 570 kg a pohonem 4x4, proti němu se postavil Mercedes-AMG A45S s 420 koňmi na 1 625 kg a všemi hnanými koly, dalším v řadě bylo BMW M2 s 410 koňmi na 1 575 kg a pohonem zadní osy, vedle něj se postavilo Porsche Cayman GTS se 400 koňmi na 1 480 kg se znovu zadním pohonem a nakonec se přidal i VW Golf R osmé generace s 320 koňmi na 1 550 kg a 4x4.
Všechny vozy měly automatické převodovky a krom Porsche i turbomotory. Audi sází na ikonický pětiválec 2,5, Mercedes se drží klasického čtyřválce 2,0, BMW šestiválce 3,0, Porsche Boxeru 4,0 a VW je tam, kde Mercedes, akorát o 100 koní níže. Karty jsou tedy rozdány jasně a většina lidí by asi sázela na Porsche či BMW, popř. Mercedes, protože je nejsilnější. Jenže takto to hlavní klání nedopadlo a předem můžeme říci, že Mercedes bodoval jen při srovnání brzd.
Při startu z místa je to Audi, jeho velmi dobrý poměr výkonu a hmotnosti a zjevně efektivní pohon 4x4, který vítězí. Mercedes se snaží, ale prostě nestačí. BMW a Porsche jsou velmi silné a v případě tohoto klání také velmi drahé vozy, ale s pohonem zadních kol při startu z místa nemají šanci. Jejich síla se projeví až při letmém startu, kdy nejprve boduje BMW (díky turbu), postupem času ale Porsche (díky aerodynamice a absenci omezovače rychlosti, zjevně).
Golf R je moc slabý na to, aby v čemkoli vládl, ovšem vzhledem k tomu, o kolik horší má parametry, tuctovější značku a nakonec i cenu si zaslouží minimálně cenu útěchy, protože si vůbec nevede špatně. Není o ligu jinde, na lidový „über-hot-hatch” předvádí pekelně dobré výkony.
Ve výsledku je ale třeba smeknout před Audi, které předvádí nejvyrovnanější výkony a ukazuje, že „náskok díky technice” není nutně jen marketingová fráze. Se svými 400 koňmi hospodaří očividně nejefektivněji a nakonec je vedle Golfu druhé nejlevnější. Zajímavé, že? Podívejte se na to sami níže.
V opravdu velkoryse pojatém klání se sešlo nové Audi RS3... Foto: Audi
...s Mercedes-AMG A45 S... Foto: Mercedes-AMG
...Porsche 718 Cayman GTS... Foto: Porsche
...a Golfem 8 R. Ten sice okouzluje tím, co dovede vedle „velkých hochů”, ale komplexně nejlepší je zjevně Audi. Foto: Volkswagen
Zdroj: Carwow@Youtube
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 4 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Nejlevnější Porsche 911 997 na prodej v Evropě vypadá zatraceně dobře, za cenu tuctové Octavie to může být výhra
před hodinou - Hyundai ukázalo nové řešení, které v létě sníží teplotu uvnitř auta o desítky stupňů, i když vůbec není vidět
před 2 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 4 hodinami - Elon Musk propustil celý reklamní tým značky pár měsíců poté, co ho stvořil, nesahal mu ani po kotníky
před 5 hodinami - Už 9 let v garáži zavřenou, dodnes novou špičkovou Škodu Superb dál nikdo nechce, majitel to odmítá vzdát
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.23. 11:21 - Stepan
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 05:20 - janom
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.22. 12:29 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999
- Onboard videa 04.21. 20:06 - brnenska.odchytova
- BMW omezuje pro ČR asistenční systém X5 04.21. 16:41 - Ivan