Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Švédská stíhačka předvedla zrychlení jak z jiného světa, i 300 km/h udělá v mžiku
24.9.2020 | Petr Prokopec
Nevidět kola a volant, člověk by snad řekl, že tohle musí být akcelerace letadla při vzletu. Koenigsegg Regera zvládá zrychlit na třístovku stejně rychle jako řada běžných aut na stovku.
Podobně jako třeba Pagani je i Koenigsegg jakýmsi automobilovým jednorožcem, kterého jen málokdo viděl naživo. Na rozdíl od bájného zvířete však italské a švédské supersporty skutečně existují. A soustavně dokazují, že s jejich koupí se dostáváte do trochu jiného světa, kde fyzikální zákony nejsou brány jako neprostupná zeď, nýbrž pouze jako překážka, kterou lze s trochou píle překonat. Na vlastní kůži to mohli poznat lidé z AutoTopNL, kteří mohli okusit dynamiku modelu Regera.
Tento model dostal už důvěrně známý přeplňovaný pětilitrový osmiválec, kromě něj se nicméně chlubí také třemi elektromotory. Jelikož vůz počítá pouze s bateriemi o kapacitě 4,5 kWh, čistě na elektřinu dokáže urazit maximálně 35 kilometrů. A to jen za předpokladu, že se na plynu držíte opravdu zkrátka. Pokud se ale nedržíte zkrátka a pedál zašlápnete až pod podlahu, celá soustava vám nabídne 1 500 koní, s nimiž lze zvládnout více než 400 km/h. Této mety navíc vůz dosáhne již za 22,87 sekundy.
Zrychlení až na takové cifry vám dnes nepřiblížíme, nicméně i akcelerace na třístovku je velmi opojná. Však Regera této rychlosti dosahuje za 12,3 sekundy, tedy dokonce rychleji než Agera RS. Stejně tak zvládá lépe zrychlovat na dvoustovku (za 6,9 sekundy), v případě stovky ale veškerá dosavadní produkce Koenigseggu musí počítat s 2,8 sekundami, a to zejména kvůli omezené trakci. Na rozdíl od takového Bugatti totiž Švédové nesáhli po pohonu všech kol, díky čemuž zároveň udrželi relativně nízko i hmotnost.
Déle vás již nebudeme zdržovat slovy, i když ještě jednu zajímavost si neodpustíme. Pokud se podíváte na záď, spatříte uprostřed obří oválnou věc. Nejde nicméně o výfuk osmiválce, jeho spaliny proudí okolo lamel difuzoru po stranách. Centrální část okupuje výdech horkého vzduchu, který zamezuje přehřátí celé hybridní jednotky, je to tedy spíše součást chladicí soustavy. Také díky tomu může Koenigsegg dosahovat zmíněných výkonů opakovaně.
Dynamika Koenigseggu Regera je přímo opojná, ostatně jen málokteré auto zvládne zrychlit na 300 km/h za pouhých 12,3 sekundy. Foto: AutoTopNL@YouTube
Zdroj: AutoTopNL@YouTube
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 5 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Neobyčejně levně je k mání světově unikátní BMW 3 legendární generace E46, ani toho moc nenajelo
24.3.2024 - „Velká lež” a „podvod na přírodu”. Profesor techniky ve Vídni říká, že nařizování elektromobilů jde proti veškerému rozumu
24.3.2024 - VW potvrdil konec dalších dvou populárních modelů. Zájem o ně je přitom dál, jsou dopředu vyprodané
24.3.2024 - Automobilky prodělávají na každém elektromobilu v průměru přes 140 tisíc Kč, ztráty některých jdou do milionů na kuse
24.3.2024 - Nejnovější elektromobil Chevroletu je takový průšvih, že výrobce raději vrací majitelům až 153 tisíc Kč z pořizovací ceny
24.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva