Tajfun zničil i skoro polovinu moderních supervlaků E7, účet šplhá do miliard Kč

Následky přírodní katastrofy budou Japonci pociťovat ještě dlouho. Až nyní zjistili, že opravit nepůjde ani skoro polovinu z moderních rychlovlaků E7, všechny tak míří nemilosrdně do šrotu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Tajfun zničil i skoro polovinu moderních supervlaků E7, účet šplhá do miliard Kč

15.11.2019 | Mirek Mazal

Tajfun zničil i skoro polovinu moderních supervlaků E7, účet šplhá do miliard Kč

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Následky přírodní katastrofy budou Japonci pociťovat ještě dlouho. Až nyní zjistili, že opravit nepůjde ani skoro polovinu z moderních rychlovlaků E7, všechny tak míří nemilosrdně do šrotu.

Také vysokorychlostní vlaky japonských železničních společností zatopila povodeň vyvolaná tajfunem Hagibis. Bouře z minulého měsíce po sobě zanechala 48 mrtvých, kolem stovky zraněných, 17 pohřešovaných a obrovské materiální škody. Účet odepsaného majetku citelně navýší likvidace zničených vlakových souprav parkujících v naganském depu.

Východojaponská i Západojaponská železniční společnost musely zvolit razantní řešení kvůli totálním škodám, které by mohly ohrozit bezpečí cestujících. Problémem se stala elektronika vyřazená z provozu déletrvajícím zaplavením. Voda v systému nikdy nezaručuje spolehlivost žádného zařízení, proto budou lokomotivy s vagóny nahrazeny novými kusy. Účet za vyřazení 10 vlaků se vyšplhá odhadem na 11,8 miliardy jenů, tedy 2,5 miliardy Kč.

Vysokorychlostní vlaky E7 nejsou žádné historické stroje, fungovat začaly teprve na konci roku 2013. Každá souprava je složena z 12 vagónů schopných jet rychlostí až 275 km/h, které dokážou naráz převézt skoro 1 000 cestujících. Jedné z chloub japonského inženýrství se vyrobilo 22 souprav, nyní už jich ale zbývá ve službě jen něco málo přes polovinu.

Linka Hokuriku Shinkansen spojující Tokio a město Kanazawa od roku 1997 přesto aktuálně funguje na 80 % běžného plánu. Doplnění zbývajících kapacit se plánuje v jarních měsících zcela novými, ještě modernějšími vlaky.


Tajfun zničil i skoro polovinu moderních supervlaků E7, účet šplhá do miliard Kč - 1 - Japonci musi vymenit zatopene vlaky 01Tajfun zničil i skoro polovinu moderních supervlaků E7, účet šplhá do miliard Kč - 2 - Japonci musi vymenit zatopene vlaky 02Tajfun zničil i skoro polovinu moderních supervlaků E7, účet šplhá do miliard Kč - 3 - Japonci musi vymenit zatopene vlaky 03Tajfun zničil i skoro polovinu moderních supervlaků E7, účet šplhá do miliard Kč - 4 - Japonci musi vymenit zatopene vlaky 04
Deset moderních Šinkansenů čeká šrotiśtě, ...

Tajfun zničil i skoro polovinu moderních supervlaků E7, účet šplhá do miliard Kč - 5 - Japonci musi vymenit zatopene vlaky 05Tajfun zničil i skoro polovinu moderních supervlaků E7, účet šplhá do miliard Kč - 6 - Japonci musi vymenit zatopene vlaky 06Tajfun zničil i skoro polovinu moderních supervlaků E7, účet šplhá do miliard Kč - 7 - Japonci musi vymenit zatopene vlaky 07Tajfun zničil i skoro polovinu moderních supervlaků E7, účet šplhá do miliard Kč - 8 - Japonci musi vymenit zatopene vlaky 08Tajfun zničil i skoro polovinu moderních supervlaků E7, účet šplhá do miliard Kč - 9 - Japonci musi vymenit zatopene vlaky 09Tajfun zničil i skoro polovinu moderních supervlaků E7, účet šplhá do miliard Kč - 10 - Japonci musi vymenit zatopene vlaky 10
...protože neunikly drastické povodni

Zdroje: The Japan Times, events@Youtube, Ruptly@Youtube, Bruno Karett@Youtube, Drom

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.