Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tento nudně zelený VW Touareg skrývá pod kapotou překvapení. A může být váš
24.8.2018 | Mirek Mazal
Nenápadné zelené SUV na sériových kolech působí dojmem neškodného služebáku nějakého myslivce nebo vojáka. Realita nemůže být jiná, v útrobách má brutálně výkonný motor.
Volkswagen Touareg druhé generace je povedené SUV, které na sebe příliš neupozorňuje. Pohodlím, prostorem, technickými vychytávkami i komfortními prvky se přitom nezřídka vyrovná spřízněným Audi Q7 a Porsche Cayenne, ty však přijdou na citelně větší peníze. Jedna věc vám ale v Touaregu chybět může, výkon. Koncernová hierarchie nedovolila wolfsburským technikům pomýšlet na extra výkonné verze a nakonec ani zákazníci by o ně nejspíše ve větší míře nestáli. Maximem tak byly naftové a benzínové osmiválce s výkonem 250 kW (340 koní), respektive 265 kW (360 koní), které navíc ke konci výroby ani nebyly k dostání.
Minimálně jeden zákazník ale po opravdu výkonném Touaregu zatoužil. A když mu neudělali pomyšlení přímo u VW, zvedla hozenou rukavici firma Motoren Technik Mayer. Aktivita zaběhlého tunerského spolku z Wettstettenu, který je více znám pod zkratkou MTM, nikdy nevěstí nic dobrého pro odpůrce ladění sériových aut. Výsledky jejich práce bývají mimořádné a nejinak tomu je i v případě zeleného Touaregu. Výjimečně se tentokráte nejedná o vizuální ztřeštěnost, tentokrát se hlavní dějství odehrálo pod kapotou. Odvážní pánové se tam rozhodli nacpat motor z Audi RS6, pořádně ho nadopovat a přidat osmistupňový automat Aisin.
Přesný soupis úprav je výrobním tajemstvím, ale výsledkem je jistě jedno z nejrychlejších SUV, které může na silnice. Vidlicový osmiválec s objemem čtyři litry byl upraven na výkon 590 kW (802 koní) při 6 000 ot./min. To je více než dvakrát tolik oproti standardnímu nejsilnějšímu provedení z továrny. Kolosálnímu stádu hřebců asistuje 945 Nm v rozmezí od 2 250 do 5 500 ot./min. Pro jejich využitelnost byl dále upraven podvozek a brzdový systém.
Nejlepší na celém projektu je ovšem finální vzhled tohoto supersportovního SUV. Grandiózní Volkswagen je dál nenápadný jako šedá myška - je tedy nalakován do zelené Oakland Green z individuálního oddělení VW, ale nikdo by vzhledově netipoval šílenou dynamiku. Majitel si na nenápadnost zjevně potrpěl, neboť si exteriér nechal upravit tak, aby měl blíže ke staršímu provedení provedení druhého Touaregu před faceliftem. Světlý interiér s kůží Havanna Brown je opět bez podezřelých náznaků zásadní operace pod kapotou. Není potřeba hned všem dávat najevo potenciál, tohle je parádní sleeper svého druhu.
Při obhlídce by se zájemce mohl divit cenovce 149 000 Eur (3,8 milionu korun českých), ale pohled do motorového prostoru ji ospravedlní. A pokud ne, prodávající vám přidá i fakturu za původní konverzi ve výši 349 000 Eur, tedy skoro 9 milionů Kč. To se rázem současná cena jeví jako výhra. Auto totiž pochází z roku 2017 a má najeto 9 000 kilometrů, takže je stále zánovní auto. Spíše než alternativa k nové generaci Touaregu je ale tento stroj soupeřem extrémů mezi SUV, jako jsou Lamborghini Urus, Bentley Bentayga nebo Porsche Cayenne Turbo S. Všechny tyhle stroje ale i tak mají o stovky koní méně...
Vzhledově nevýrazný kříženec Audi RS6 a Volkswagenu Touareg je vskutku neobvyklý sleeper z dílen MTM
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 7 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 9 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 10 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB