Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla kapitulovala, odlétávající kusy střech vyřeší pro ni zcela neobvyklým způsobem
26.11.2020 | Petr Prokopec
Mluví se o tom už dlouho, Tesla se ale jako skoro vždy stavěla k řešení liknavě a neudělala to, co by na jejím místě udělala snad každá jiná automobilka. K tomu svolila, až když nemohla jinak.
Tesla nevyrábí kvalitní automobily, což ukazují nejen zkušenosti majitelů, ale i respektované studie. Sama firma si toho musí být dobře vědoma, neboť zákazníky postupně omezuje v možnostech se koupených aut zbavit, současně ale jednak minimalizuje své náklady a jednak pečlivě dbá o svou image. A tak se zásadně vyhýbá svolávacím akcím - problémy nejraději řeší na dálku aktualizacemi softwaru, nebo nijak.
V tomto kontextu je mimořádně vzácné, že z popudu úřadů teď k jedné svolávací akci musela přistoupit. A není malá. Týká se 9 136 exemplářů Modelu X, které byly vyrobeny v období od 17. září 2015 do 31. července 2016. Důvodem jsou odlétávající střešní panely, tedy problém, který automobilka dlouho popírala. Nakonec ale kapitulovala a musela uznat, že jsou špatně připevněné.
Na toto téma bylo již sepsáno mnoho článků, fanoušci značky i samotná Tesla ale problém zpochybňovali. Autoři videí a fotografií dokumentující tyto patálii byli označováni za falzifikátory, jimž nejde o nic jiného než o poškození automobilka. Nyní ovšem NHTSA potvrzuje, že realita je odlišná. Dotyčným zjevné nešlo o nic jiného než o to, aby upozornili na problematický výrobek, neboť u Tesly se s nimi tradičně nikdo nechtěl bavit.
Dlouholetá ignorace tedy značku nyní bude něco stát. NHTSA totiž zjistila, že Tesla při uchycení střešních panelů u elektrického SUV používá uretanové lepidlo. Pokud ovšem to je aplikováno na místech, kde chybí základní barva, pak může dojít k selhání spoje a tedy následně k uvolnění střechy. Znovu se tak potvrzuje, že lakovna je jedním u nejproblematičtějších oddělením Tesly.
Nyní tedy servisní techniky čeká nový příděl práce, neboť u každého z inkriminovaných vozů musí provést test pevnosti spoje. Opravené pak budou ty elektromobily, u kterých dojde na selhání. To by si ovšem NHTSA měla pohlídat, neboť právě činnost servisů je pro Teslu další bolístkou.
Majitelé Tesel Model X se konečně mohou těšit na jistou nápravu problematických střešních panelů. Automobilka kapitulovala až po letech marných stížností. Ilustrační foto: Tesla
Zdroj: NHTSA
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Vrcholné Subaru po 36 letech končí. Bývalo hitem, nakonec ale i takové auto pro „konzervy” dostihly trendy
před hodinou - Vrcholná Tesla Model 3 je zpátky jako přízrak schopný levně zatopit i Porsche, mate ale dvojím výkonem
před 3 hodinami - Auta Vietnamce, který i v ČR vydělal miliardy na nudlích, jsou propadák a podvod, údajně prodané vozy chátrají přihlášené v polích
před 4 hodinami - K mání je osobní Honda Ayrtona Senny, legenda patřící legendě stojí na prahu 30. výročí jeho smrti majlant
před 6 hodinami - Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva