Tesla Supercharger: další „spásou” elektromobilů je rychlé dobíjení zdarma

 | 9 příspěvků | 25.9.2012 Miro Mihálik
Reagovat

Nepřihlášený M.M.M.

To vypadá, že Model S dotu.. | 26.9.2012 17:12reagovat
avatar

To vypadá, že Model S dotujou, což není dobré. No uvidíme, Muska ještě úplně neodepisuju.

Nepřihlášený Jolinar

To je zase clanek... tolik.. | 26.9.2012 22:41reagovat
avatar

To je zase clanek... tolik nepresnosti na jednom miste...

EPA hodnoceni pro Model S je 265 mil (425km), cemuz docela verim jelikoz mam zkusenosti s elektromobilem Nissan Leaf a u nej EPA hodnocen docela sedi.

Nemyslim si ze tyto superdobijecky nejak extra zatezuji baterii. 90kW pro baterii 85kWh predstavuje 1.06C coz je docela bezna zatez. Jenom pro srovnani, pokud v Modelu S seslapnete "plyn" az na zem pozadujete po baterii 300kW a to je skutecne zatez :-)

A co se tyce poklesu kapacity... ta skutecne pomalu klesa u kazdeho auta, ale videl jsem elektromobil s 10 let starou baterii a porad jezdil... To ze par majitelu z nekolika desitek tisic si stezovalo bych jeste tak cerne nevidel. Cas ukaze co bude dal...

vana

No rozlišoval bych dlouhod.. | 27.9.2012 07:33reagovat
avatar

No rozlišoval bych dlouhodobý nabíjecí proud a krátkodobý špičkový vybíjecí proud.

Jinak v ani jednom mobilu, notebooku, foťáku apod mi baterie nevydržela víc než kolem stovky cyklů, přestože nabíjení i vybíjení plně řídí elektronika. Nevěřím že akumulátory v elektromobilech jsou něco kosmického na úplně jiné bázi a se zcela jinými parametry

Nepřihlášený Hobit

To si pište, že akumulátor.. | 27.9.2012 10:24reagovat
avatar

To si pište, že akumulátory v elektromobilech jsou na úplně jiné bázi než ty v noteboocích, kromě Tesla Roadsteru tam jsou myslim ty notebookovy. Model S už má jiné baterie, které si vyvíjí přímo Tesla. Nissan Leaf má také lithiový, ale ty jsou opět uplně jiné než v notebooku. LiFePo, které mají jine elektromobili jsou už úplně něco jiného.

Stejně tak nemůžete srovnávat olověnou startovací baterii s olověnou baterii do UPS-ek, nebo pro dlouhodobé uskladnění elektřiny. Kdyby jste jednu z nich použil na jiný účel, než jsou vyrobený, tak ji hned zničíte.

Za další, že ma pár majitelů problém se ztrátou kapacity? Když si dneška koupíte nějakou věc, tak každá 3. se reklamuje. Ale když jde o elektromobil tak ten musí být dokonalý a podle benzinových fanatiků se nemůže rozbít. A nedej bože když nějakou chybu najdou! To se hned objeví článek jak je elektromobil nebezpečný a poruchový a vůbec na dvě věci.

Když WW, nebo Ford svolává celou sérii do servisu, kvůli nějakému problému, tak to nic není, to je v pořádku. Když jde o elektromobil, tak je špatně úplně všechno.

vana

Takže kdybych měl v notebo.. | 27.9.2012 11:03reagovat
avatar

Takže kdybych měl v notebooku baterky z Tesly tak mi vydrží čtyřicet let ?

I ty klasické notebookové a foťákové mají udané stovky cyklů a skutek utek

Nepřihlášený Pilot

Kluci, jezdím denně elektr.. | 30.9.2012 17:25reagovat
avatar

Kluci, jezdím denně elektromobilem a ty baterky jsou opravdu jiné, než ty v noťasu, kde životnost odpovídá hlavně morální životnosti spotřební elektroniky. Při správném používání je garantováno 2000 cyklů do poklesu kapacity na 80 procent původní hodnoty. U mých baterek je to 400.000km, což já beru. Když nebudete nabíjet a vybíjet rychle a pod 20 procent kapacity, bude to až 4x víc - u mne 1,5milionu km. Tolik já v tomto životě a tomto autě nejspíš ani nenajedu, takže ty baterky ještě odkážu dětem.

Na veletrhu v Brně jsem jezdil elektrobusem, který má počítačem sledované VŠECHNY myslitelné parametry každého článku baterek. Takže vězte, že: po 3 letech a víc než 100.000 km natočených převážně v horském terénu Vysokých Tater (!) je prokazatelný pokles kapacity necelá 2 procenta. Takže asi tak.....

Je to jako se vším - dost záleží na tom elementu mezi sedačkou a volantem :-). Když budete ždímat dnešní baterky na nulu, šlapat na to jak do varhan a nabíjet proudem větším než 1C, kapacitu rychle ztratíte - tak to prostě je. Vývoj jistě tyto neduhy brzy vyřeší, ale dnes s nima musíte žít.

Takže polopaticky: jakmile někde zastavím, napřed vezmu prodlužku, najdu zásuvku a připojím se. Teprve pak se věnuju klábosení, jídlu, pití, nákupu atd. - prostě účelu, za kterým jsem přijel. Jak říká náš prezident (klubu elektromobilistů): Nabíjet - a jezdit!

Zásadně v tomto pořadí - nikoliv naopak. Nebojte, zvyknete si brzo - a rádi. Jízda na elektriku je fakt nakažlivá :-).

A na dovolenou? Zrovna prodávám do světa svou mírně ojetou Hondu CR-V. Na příští zahraniční dovolenou, pokud pojedu autem - tak tím sousedovým. On se už dnes těší, jak bude jezdit do práce a po krajích Českých za 30 halířů na kilometr :-)

vana

Pilot: potvrdil jsi můj náz.. | 30.9.2012 17:52reagovat
avatar

Pilot: potvrdil jsi můj názor - elektromobily jsou dnes jen pro nadšence kteří se bezvýhradně podřídí jejich (ne)schopnostem a přitom si dokazují jak báječně fungujou. Nedovedu si představit že bych musel furt zoufale běhat s tou prodlužkou a žebrat o proud

Nepřihlášený Jolinar

Nevim jaky konkretni typ b.. | 30.11.2012 17:23reagovat
avatar

Nevim jaky konkretni typ baterii pouziva Tesla ve svem Roadsteru (neco od Panasonicu), ale uz je na svete (v Evrope) prvni majitel, ktery s nim najel 100.000km za 2 roky (minimalne 250 dobijecich cyklu pokud by vzdy vyjezdil celou baterii coz je nepravdepodobne). Nevim o tom, ze by si stezoval na baterii.

vana

A víš taky že si určitě ne.. | 1.12.2012 05:18reagovat
avatar

A víš taky že si určitě nestěžoval ?

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif