Teslu „zradil” jeden z klíčových manažerů, místo toho ošéfuje výrobu konkurenta

Stojí za tím, že je Tesla vůbec schopna vyrábět Model 3 v takových počtech. Měl výrobu dále zefektivnit a učinit Teslu dlouhodobě ziskovou, místo toho ale bude dohlížet na produkci Lucidu Air s 1 000 koňmi.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Teslu „zradil” jeden z klíčových manažerů, místo toho ošéfuje výrobu konkurenta

2.7.2019 | Petr Prokopec

Teslu „zradil” jeden z klíčových manažerů, místo toho ošéfuje výrobu konkurenta

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Stojí za tím, že je Tesla vůbec schopna vyrábět Model 3 v takových počtech. Měl výrobu dále zefektivnit a učinit Teslu dlouhodobě ziskovou, místo toho ale bude dohlížet na produkci Lucidu Air s 1 000 koňmi.

V letošním a příštím roce se Tesla dočká řady nových konkurentů. Z novinek, které se rýsují na obzoru, zatím žádná nedokáže soupeřit s dynamikou Modelu S, až na jednu. Tou je stroj společnosti Lucid Motors, za níž stojí lidé, které sama Tesla označila za zrádce. V minulosti pro ni pracovali, už ale nechtěli mít nic společného s Elonem Muskem a vydali se vydat vlastní cestou. A od včerejšího dne je jich zase o jednoho víc.

Minulý týden totiž Teslu nečekaně opustil viceprezident pro výrobu Peter Hochholdinger, který byl pro automobilku klíčovou osobou. Do firmy nastoupil před třemi lety a byl to právě on, kdo stál za novátorskými přístupy automobilky k výrobě. Jeho současným úkolem bylo zefektivnit výrobu Modelu 3, což je mise, která měla přivést Teslu k zisku. Může se to stát i tak, Hochholdinger už se o to ale nepostará.

Německý manažer není žádným nováčkem, před nástupem k Tesle působil 22 let v koncernu VW, kde dohlížel na výrobu Audi. Co se tedy týče zkušeností v oblasti výroby, jde o jednoho z největších expertů, který se snažil o větší inovace, než do jakých bylo Audi se ochotno pustit. Tesla mu v tomto směru vyhovovala lépe, ani on ale již nakonec netáhne za jeden provaz s Muskem. Místo toho od včerejšího dne působí u firmy Lucid Motors, kterou v roce 2007 založil bývalý viceprezident Tesly Bernard Tse pod názvem Atieva.

Právě tato společnost by mohla Tesle nadělat nemalé starosti. Kromě Tseho a Hochholdingera, který je novým viceprezidentem pro výrobu a bude zodpovědný za veškeré budoucí modely, můžeme zmínit třeba Petera Rawlinsona. Ten byl dříve v kalifornském Fremontu hlavním inženýrem Modelu S, nyní je však již ve vedení Lucid Motors.

Aby těch „shod“ nebylo málo, můžeme ještě uvést, že Lucid Motors funguje i díky mnohamiliardové investici saudskoarabského investičního fondu. Jde přitom přesně o ten fond, o němž se zmiňoval Musk loni na Twitteru v souvislosti se stažením Tesly z burzy. Jak ovšem posléze vyšlo najevo, pro tento krok financování ve skutečnosti zajištěné neměl a ani nebyl oprávněn něco takového publikovat.

Dá se tedy pomalu říci, že se nám tu formuje druhá Tesla, jen bez Muska. První model firmy Lucid Motors s názvem Air se přitom naposledy ve formě prototypu pochlubil rychlostí 350 km/h. To je laťka, na kterou nedosáhne ani nejsilnější Model S, důvody k obavám tedy Tesla skutečně má. Zvláště nyní po přetáhnutí Hochholdingera, který by mohl elektromobil s 1 000 koňmi a dojezdem až 644 km konečně přivést na trh.


Teslu „zradil” jeden z klíčových manažerů, místo toho ošéfuje výrobu konkurenta - 1 - Peter Hochholdinger a Lucid Motors 01
Peter Hochholdinger opustil Teslu ve prospěch Lucid Motors...

Teslu „zradil” jeden z klíčových manažerů, místo toho ošéfuje výrobu konkurenta - 2 - Peter Hochholdinger a Lucid Motors 02Teslu „zradil” jeden z klíčových manažerů, místo toho ošéfuje výrobu konkurenta - 3 - Peter Hochholdinger a Lucid Motors 03Teslu „zradil” jeden z klíčových manažerů, místo toho ošéfuje výrobu konkurenta - 4 - Peter Hochholdinger a Lucid Motors 04Teslu „zradil” jeden z klíčových manažerů, místo toho ošéfuje výrobu konkurenta - 5 - Peter Hochholdinger a Lucid Motors 05Teslu „zradil” jeden z klíčových manažerů, místo toho ošéfuje výrobu konkurenta - 6 - Peter Hochholdinger a Lucid Motors 06Teslu „zradil” jeden z klíčových manažerů, místo toho ošéfuje výrobu konkurenta - 7 - Peter Hochholdinger a Lucid Motors 07
...elektrický sedan Air s výkonem 1 000 koní se tak nejspíše zakrátko konečně stane realitou

Zdroj: Reuters

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.