Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Toto je nejsilnější moderní diesel v prodeji. Naftová mašina na 520 koní ani nevypadá, další stěží vznikne
30.12.2021 | Petr Miler
Je to auto ze samého vrcholu naftové evoluce, kdy už automobilky sice věděly, že těmto motorům pšenka nepokvete, přišlo jim ale škoda spláchnout už hotový vývoj do záchodu. Navíc se na něm ještě stihl vyřádit renomovaný tuner, výsledkem je úctyhodný výkon.
Nechceme se opakovat, vždy nám ale přišlo komické, jak často bývají dieselové motory spojovány se slovem „silný”. Ne snad, že by nic jako silný diesel neexistovalo, optikou výkonu jsou ale měřítka benzinových a naftových motorů docela jinde. Nejlépe o tom svědčí pohled do nabídky ojetiny - když si teď na Mobile.de dáte hledat naftový auta s výkonem přes 500 koní, najde vám to přesně 50 vozů. Více jak polovinu ale tvoří tahače, americké pick-upy, auta jako BMW X5 M nebo Porsche Panamera Turbo S s mylně uvedeným typem pohonu nebo úplné nesmysly jako Nissan Tiida s 2 033 koňmi. Vedle toho stojí 16 107 benzinových aut s takovými parametry, to je úplně jiný svět.
Přesto se vždy s gustem podíváme, co za skutečně silný diesel se dá koupit a v posledních měsících se roztrhl pytel s jedním typem aut. Jde o specifické provedení Audi SQ7 TDI, tedy relativně krátce prodávaného vozu s poslední evolucí čtyřlitrového osmiválce TDI, který si různých podobách našel cestu i do dalších Audi, Bentley nebo Porsche. Jeho éra byla skutečně krátká a ve verzi s elektrickým turbem dával až 431 koní, což samo o sobě zasluhuje úctu. Ovšem na velké a těžké SUV typu Audi Q7 to zase taková rána nebyla.
Naštěstí se v době jeho příchodu na trh ještě nebály dieselů nejen automobilky, nebáli se jich ani úpravci. Renomovaný německý ABT se tak i na tomto motoru vyřádil a udělal z něj něco, co platí - a asi navždy platit bude - za nejsilnější moderní diesel pro osobní auta. A právě takto upravené SQ7 se objevují v prodeji ve více a více exemplářích, vůz si evidentně nechalo takto modifikovat dost lidí.
ABT mu říkal „král mezi velikány” a snad ani moc nepřeháněl. Z třikrát přeplňovaného motoru totiž vykřesal až 382 kW (neboli 520 koní) v rozmezí 3 750 až 5 000 ot./min a 970 Nm mezi 1 000 a 3 250 ot./min. To jsou vskutku výjimečné parametry, které SQ7 TDI vypálí ke stovce za 4,6 sekundy. Bez omezovače se pak auto podívá až k metě 300 km/h - docela slušný kalup, uvážíme-li, jaký „panelák na kolech” máme před sebou.
Takový vůz si nyní můžete koupit jako ojetý za jakž tak přijatelnou cenu a můžete si i vybírat - bílá, modrá, stříbrná karoserie, různé interiéry, nic není problém. My jsme vybrali černo-černý exemplář z roku 2017, který díky relativně malým kolům vůbec nedělá dojem 520koňového monstra. Má najeto 97 tisíc km a nevypadá úplně, že by jej někdo opatroval jako oko v hlavě (třeba volant už působí dost „jetě”), také za něj ale majitel nechce úplný nesmysl - 57 000 euro znamená asi 1,42 milionu Kč.
Není to málo peněz, to jistě ne, ale za nejsilnější moderní diesel v osobním autě? Který už dost možná nikdy nebude ničím překonán? To už zní možná zajímavěji, taková příležitost je dnes, bude možná ještě za pár let. Pak už půjde vybírat vesměs jen z hodně ojetých kusů bez perspektivy, však SQ7 si málokdo koupí na vystavování v obýváku.
Audi SQ7 TDI ABT je na trhu ojetin aktuálně překvapivě četným jevem, vybírat si lze z různých aut. Vše spojuje jedno - 520 naftových koní pod kapotou. Foto: Autowelt 24, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 3 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejčtenější články
- Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024 - 400koňový luxusní dieselový kombík s místem pro 7 je kouzelné vše v jednom, ojetý nevyjde až tak draho
21.3.2024 - Ford dál mění své nesmyslné elektrické plány, odpískal další model, který u lidí nemohl obstát
21.3.2024 - Dnes už neprodávaná vlajková loď Fordu v bazarech láká cenami, jsou až směšně nízké
21.3.2024 - Expert na BMW se pustil do záchrany padlého Maserati s 302 tisíci km. Možná tak úplně nechápe, co je to „olítaný Ital”
21.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva