TVR Tuscan: britský syn pekel je k mání nedaleko, 365 koní dá za 650 tisíc

Šílenější auto než Tuscan abyste pohledali. Nic není na svém místě a vše vypadá, jako by to navrhoval někdo smyslů zbavený. Ale právě tím je zajímavý.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

TVR Tuscan: britský syn pekel je k mání nedaleko, 365 koní dá za 650 tisíc

18.4.2015 | Marek Bednář | 2 příspěvky

TVR Tuscan: britský syn pekel je k mání nedaleko, 365 koní dá za 650 tisíc

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Šílenější auto než Tuscan abyste pohledali. Nic není na svém místě a vše vypadá, jako by to navrhoval někdo smyslů zbavený. Ale právě tím je zajímavý.

Dny jsou čím dál delší a teplejší, počasí často přiměje nejednoho majitele uzavřeného vozu stáhnout při pomalejší jízdě okénka, místo aby zapnul klimatizaci - ideální doba na pořízení hračky, auta na léto, tedy dost možná i roadsteru či kabrioletu. Samozřejmě, můžete si koupit Focus s pevnou skládací střechou nebo něco podobného od Peugeotu.

Anebo, pokud to chce zajímavější auto, něco s dlouhou kapotou, zadním náhonem - a nejlépe od britské značky, která už pár let neexistuje. Přesně takovým strojem je TVR Tuscan. Nadšeného řidiče jistě nadchne, že tu je manuální převodovka a že chybí nejen ESP, ale i takové věci, jako kontrola trakce nebo ABS. A že pod dlouhou kapotou první generace pracuje řadový čtyřlitrový šestiválec o 365 koních a 420 Nm.

Na Tuscanu není vůbec nic normálního. Kapota se otvírá jako u starých BMW a odhalí jen ventilátory chladiče a hrdla pro dolévání různých kapalin; abyste se dostali k motoru, chce to trochu více úsilí. Zadní světla jsou úplně dole u výfuků a designovou dominantou zádě je spíš jejich absence na obvyklých místech. Dveře nemají kliku, ale tlačítko zespodu zrcátka, a uvnitř budete chvíli hledat nejen kam strčit klíček, ale také jak se dostat ven.

Ani na řízení to není jednoduché auto. Reaguje ostře ve všech myslitelných ohledech, pokud nejedete na suchém a hladkém asfaltu, tak velmi rádo nechá ustřelit záď, nejste-li s plynem velmi, velmi opatrní. A také to je britské auto z přelomu tisíciletí, takže to s jeho spolehlivostí... není slavné, řekněme. A servisní síť neexistuje, naštěstí však náhradní díly automobilka vyrábí dál. Nebo to aspoň říká web TVR Parts.

Snad kromě výkonu vlastně neexistuje jediný racionální důvod, proč byste si za 650 tisíc korun neměli koupit Porsche Boxster S první generace; on je tu i jeden dost dobrý důvod, proč si tento Tuscan nekoupit, a to volant vpravo. Ale Porsche si umí koupit každý a potkat na silnici auto značky TVR je více než vzácnost. Ve střední Evropě půjde o naprostou raritu, tenhle kus se navíc zdá být ve skvělém stavu...


TVR Tuscan: britský syn pekel je k mání nedaleko, 365 koní dá za 650 tisíc - 1 - 2000 tvr tuscan na prodej 01TVR Tuscan: britský syn pekel je k mání nedaleko, 365 koní dá za 650 tisíc - 2 - 2000 tvr tuscan na prodej 02TVR Tuscan: britský syn pekel je k mání nedaleko, 365 koní dá za 650 tisíc - 3 - 2000 tvr tuscan na prodej 03TVR Tuscan: britský syn pekel je k mání nedaleko, 365 koní dá za 650 tisíc - 4 - 2000 tvr tuscan na prodej 04TVR Tuscan: britský syn pekel je k mání nedaleko, 365 koní dá za 650 tisíc - 5 - 2000 tvr tuscan na prodej 05
Tohle konkrétní TVR Tuscan je na prodej v Německu

TVR Tuscan: britský syn pekel je k mání nedaleko, 365 koní dá za 650 tisíc - 6 - 2000 tvr tuscan 01TVR Tuscan: britský syn pekel je k mání nedaleko, 365 koní dá za 650 tisíc - 7 - 2000 tvr tuscan 02TVR Tuscan: britský syn pekel je k mání nedaleko, 365 koní dá za 650 tisíc - 8 - 2000 tvr tuscan 03TVR Tuscan: britský syn pekel je k mání nedaleko, 365 koní dá za 650 tisíc - 9 - 2000 tvr tuscan 04TVR Tuscan: britský syn pekel je k mání nedaleko, 365 koní dá za 650 tisíc - 10 - 2000 tvr tuscan 05
Nejen podle designu není Tuscan pro každého


Richardu Hammondovi se před lety tenhle stroj vážně líbil

Zdroj: Mobile.de

Marek Bednář

Diskuze 2 příspěvky

Živá témata na fóru

zobrazit vše