Uhádnete, kolik má najeto tento nový VW Passat TSI? Jezdil jen rok

Nový Passat, tedy jeho 8. generace, je v prodeji jen rok a půl. Tento vůz je ještě mladší a už se prodává jako ojetý. Jak moc? Schválně, tipněte si.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Uhádnete, kolik má najeto tento nový VW Passat TSI? Jezdil jen rok

6.6.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Uhádnete, kolik má najeto tento nový VW Passat TSI? Jezdil jen rok

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nový Passat, tedy jeho 8. generace, je v prodeji jen rok a půl. Tento vůz je ještě mladší a už se prodává jako ojetý. Jak moc? Schválně, tipněte si.

Když vám řekneme skutečný nominální nájezd tohoto auta, ze židle asi nespadnete, protože v absolutní rovině to na Passat zase tak vysoké kilometry nejsou: 213 440 km. Relativně je to ale neskutečně vysoká hodnota na samé hranici možností - u dodávek se to vídá, ale osobní vůz s benzinovým motorem, který není taxíkem ani ničím podobným? Ten jsme takto jezdit ještě neviděli.

Celý nájezd vznikl skutečně mezi dubnem 2015 a dubnem 2016, skoro na den přesně během 12 měsíců. To je 51 týdnů, 365 dnů, 8 760 hodin. Najet za takovou dobu 213 440 km znamená jezdit skoro 18 tisíc kilometrů měsíčně, přes 4 tisíce km týdně, skoro 600 km denně a přes 24 každou hodinu. To je dost, i kdyby vůz jezdil neustále, ale to je pochopitelně nesmysl. Kdybychom to vztáhli na počet českých pracovního dnů v minulém roce (252) a 8 hodin po každý den (2016), znamená to jezdit 105 km každou hodinu. To už je sakra hodně, průměr 105 km/h kolikrát neujedete ani na trochu přeplněné dálnici a znovu opakujeme - tento vůz nesloužil pro převoz osob, nebyla to práce jeho majitele, za prací se jím někdo jen přesouval.

Od prodávajícího dále víme, že vůz měl jediného uživatele, fyzickou osobu, která auto používala v naprosté většině případů. Prodávající zdůraznil slova „Nur Langstrecke!”, tedy že auto jezdilo pouze dlouhé trasy. To by ale bylo logické i bez toho - „přískoky” po městě byste asi 213 440 km za rok nenajeli. A ony dlouhé trasy jsou na autě znát - opotřebení nastupováním, vystupováním nebo parkováním tady prostě není, na to ani za ten rok nebyl čas.

Je to opravdu nevídané množství kilometrů a najel jej člověk, který denně jezdí do práce, zpět a občas i někam jinam. Je to pozoruhodné i ekonomicky - kdyby dotyčný jezdil v průměru za 7 litrů benzinu na 100 km, což je velmi střízlivý odhad (8 nebo i 10 to může být jako nic), znamená to skoro 15 000 litrů paliva za rok. Dnešními cenami je to skoro 410 tisíc korun, přes 34 tisíc každý měsíc. Spousta z nás by tady nevydělala ani na benzin na takové ježdění, a to je tu i dost velká amortizace v podobné výši. A znovu opakujeme, majitelem je soukromá osoba (třebaže vůz byl používán k pracovním účelům a dotyčný si buď vydělal tolik nebo mu bylo jinak zaplaceno, aby to „nepoznal”), proto je také auto nabízeno bez možnosti odpočtu DPH.

Auto je tedy pochopitelně na prodej a kdybyste o něj měli zájem, může být vaše (mirror) za 14 990 Eur, tedy asi 400 tisíc Kč. Těžko říci, jak moc zajímavá je to cena - tyto kilometry by na na stavu auta mohly být znát velmi málo i mimo to, co vidíme. Ve výsledku jich není zase tak moc a mít nový Passat (ve smyslu novou generaci) ve slušné výbavě za 400 tisíc...

Každopádně je to „dobrá příležitost” pro někoho, kdo si rád „hraje” se stavem kilometrů a dobré varování pro nás ostatní. Auto může za rok najet i takové kilometry, a to jsme si mysleli, že tato Octavie je vrchol...

Uhádnete, kolik má najeto tento nový VW Passat TSI? Jezdil jen rok - 21 - VW Passat B8 2015 najeto km odp
Počet najetých kilometrů je skutečně enormní

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.