K mání je nejlevnější zánovní auto se 750 koňmi, s 367 km/h bývalo nejrychlejší na světě

I když se výkony aut posouvají stále výš, 750 koní je pořád něco. Tak silné auto nepůjde nikdy koupit vyloženě levně, tady o relativní láci mluvit lze.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

K mání je nejlevnější zánovní auto se 750 koňmi, s 367 km/h bývalo nejrychlejší na světě

23.7.2020 | Petr Miler

K mání je nejlevnější zánovní auto se 750 koňmi, s 367 km/h bývalo nejrychlejší na světě

/

Foto: Autoleitner

I když se výkony aut posouvají stále výš, 750 koní je pořád něco. Tak silné auto nepůjde nikdy koupit vyloženě levně, tady o relativní láci mluvit lze.

Výkony aut se posouvají stále výš, zejména pak v posledních letech. VW Golf dnes může mít 300 koní, Audi A3 se dostane až 400 kobylám a Mercedes třídy A dokonce ještě dál. Sedany, kupé či dokonce kombíky střední třídy nemají problém s hranicí 500 koní a pro cokoli většího nebo dražšího je limitem zřejmě jen nekonečno.

Přesto je i za této situace 750 koní hodně vysoký výkon. Nemá ho ani McLaren 720S, protože ten má - uhádli jste - 720 koní, nemá jej ani většina Ferrari, Lamborghini, natož pak Porsche. A to se obvykle bavíme o supersportovních kupé, jejichž praktičnost obvykle končí u toho, že je lze zaparkovat u supermarketu. Dnes vám ukážeme auto v prodeji, které má 750 koní, sveze až pět lidí v relativně slušném komfortu, dlouho platilo za nejrychlejší sedan světa, nikdo s ním nikdy pořádně nejezdil a ke všemu nestojí majlant.

Je to příliš dobré na to, aby to byla pravda? Ano, ale je to pravda. U nizozemského prodejce s výjimečnými auty se objevilo v nabídce BMW M5 generace E60 z roku 2010. Takové auto jde dnes koupit už za statisíce, rozhodně ale nepůjde o verzi v úpravě G-Power Hurricane RS, která za 10 let najela pouhých 1 559 km. V tomto případě jde o stroj ze soukromé kolekce, jehož majitel si s ním zjevně moc neužil, tedy alespoň ne na silnici.

Je to škoda, protože užívat si tady je co. Už tak výjimečná M5 dostala od G-Poweru přepracovaný motor s kompresorem, který finální výkon vyšponoval až k 750 koním, prodejce uvádí dokonce 765. To tehdy stačilo na certifikovanou maximálku 367,6 km/h, která byla po nějaký čas vůbec nejvyšší ověřenou rychlostí u komerčně dostupného sedanu. Ani dnes se neztratí vedle supersportů všeho druhu, o sedanech či jiných praktičtějších autech ani nemluvě.

Auto je navíc velice dobře vybaveno a jak jsme již řekli, je prakticky nejeté. Za takových okolností se cena 79 500 Eur, tedy necelých 2,1 milionu Kč, jeví být docela výhodnou, třebaže o láci v absolutním smyslu slova samozřejmě nejde. Ostatně, ukažte nám jiné 750koňové auto pro pět v prodeji, které ve stavu nového přijde na takové peníze. Nemusíte se obtěžovat, neexistuje, nic podobného v nabídce jsme neviděli už nějaký ten pátek.


K mání je nejlevnější zánovní auto se 750 koňmi, s 367 km/h bývalo nejrychlejší na světě - 1 - BMW M5 E60 G-Power Hurricane RS prodej 01K mání je nejlevnější zánovní auto se 750 koňmi, s 367 km/h bývalo nejrychlejší na světě - 2 - BMW M5 E60 G-Power Hurricane RS prodej 02K mání je nejlevnější zánovní auto se 750 koňmi, s 367 km/h bývalo nejrychlejší na světě - 3 - BMW M5 E60 G-Power Hurricane RS prodej 03K mání je nejlevnější zánovní auto se 750 koňmi, s 367 km/h bývalo nejrychlejší na světě - 4 - BMW M5 E60 G-Power Hurricane RS prodej 04K mání je nejlevnější zánovní auto se 750 koňmi, s 367 km/h bývalo nejrychlejší na světě - 5 - BMW M5 E60 G-Power Hurricane RS prodej 05K mání je nejlevnější zánovní auto se 750 koňmi, s 367 km/h bývalo nejrychlejší na světě - 6 - BMW M5 E60 G-Power Hurricane RS prodej 06K mání je nejlevnější zánovní auto se 750 koňmi, s 367 km/h bývalo nejrychlejší na světě - 7 - BMW M5 E60 G-Power Hurricane RS prodej 07K mání je nejlevnější zánovní auto se 750 koňmi, s 367 km/h bývalo nejrychlejší na světě - 8 - BMW M5 E60 G-Power Hurricane RS prodej 08K mání je nejlevnější zánovní auto se 750 koňmi, s 367 km/h bývalo nejrychlejší na světě - 9 - BMW M5 E60 G-Power Hurricane RS prodej 09K mání je nejlevnější zánovní auto se 750 koňmi, s 367 km/h bývalo nejrychlejší na světě - 10 - BMW M5 E60 G-Power Hurricane RS prodej 10K mání je nejlevnější zánovní auto se 750 koňmi, s 367 km/h bývalo nejrychlejší na světě - 11 - BMW M5 E60 G-Power Hurricane RS prodej 11K mání je nejlevnější zánovní auto se 750 koňmi, s 367 km/h bývalo nejrychlejší na světě - 12 - BMW M5 E60 G-Power Hurricane RS prodej 12K mání je nejlevnější zánovní auto se 750 koňmi, s 367 km/h bývalo nejrychlejší na světě - 13 - BMW M5 E60 G-Power Hurricane RS prodej 13K mání je nejlevnější zánovní auto se 750 koňmi, s 367 km/h bývalo nejrychlejší na světě - 14 - BMW M5 E60 G-Power Hurricane RS prodej 14K mání je nejlevnější zánovní auto se 750 koňmi, s 367 km/h bývalo nejrychlejší na světě - 15 - BMW M5 E60 G-Power Hurricane RS prodej 15K mání je nejlevnější zánovní auto se 750 koňmi, s 367 km/h bývalo nejrychlejší na světě - 16 - BMW M5 E60 G-Power Hurricane RS prodej 16K mání je nejlevnější zánovní auto se 750 koňmi, s 367 km/h bývalo nejrychlejší na světě - 17 - BMW M5 E60 G-Power Hurricane RS prodej 17K mání je nejlevnější zánovní auto se 750 koňmi, s 367 km/h bývalo nejrychlejší na světě - 18 - BMW M5 E60 G-Power Hurricane RS prodej 18K mání je nejlevnější zánovní auto se 750 koňmi, s 367 km/h bývalo nejrychlejší na světě - 19 - BMW M5 E60 G-Power Hurricane RS prodej 19K mání je nejlevnější zánovní auto se 750 koňmi, s 367 km/h bývalo nejrychlejší na světě - 20 - BMW M5 E60 G-Power Hurricane RS prodej 20K mání je nejlevnější zánovní auto se 750 koňmi, s 367 km/h bývalo nejrychlejší na světě - 21 - BMW M5 E60 G-Power Hurricane RS prodej 21
Svého času nejrychlejší sedan světa a dodnes úctyhodně výkonné i rychlé BMW M5 od G-Poweru lze ve stavu zánovního vozu koupit v Nizozemsku. S ohledem na své vlastnosti není drahé. Foto:Autoleitner

Zdroj: Autoleitner

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše