Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
V prodeji se objevily díly na nejrychlejší moderní Bugatti. Jsou tak drahé, že by zruinovaly i milionáře
15.3.2023 | Petr Miler
Jsou auta, drahá auta, velmi drahá auta a pak jsou Bugatti. Pro normálního člověka nepochopitelný svět, ve kterém ani 10 milionů korun nic neznamená. Pokud je náhodou máte, dostanete pár náhradních dílů, to je celé.
Loni se v prodeji na eBay objevila kola z Bugatti Veyron. Ta vyráběla společnost OZ Racing speciální metodou kování, aby ustála i zátěž generovanou v rychlostech přesahujících 400 km/h - tak rychle dříve žádné silniční auto nejelo. Automobilka si za ně společně s pneumatikami Michelin účtovala přibližně tři miliony korun, nabízená sada prý prakticky nejetých ráfků ale byla k mání v přepočtu za 622 tisíc Kč. Zdráháme se to označit za výhodnou nabídku, na každý pád může být ještě hůř.
To vám názorně ukážeme dnes, třebaže se budeme pořád držet slavné francouzské značky. Znovu ve Spojených státech se totiž objevily v prodeji díly přední části karoserie určené pro Chiron Super Sport 300+, tedy nejrychlejší Bugatti historie, které je schopno pokořit rychlost 300 mil v hodině (482 km/h). Vzniklo v pouhých 30 kusech a je tak současně i jedním z nejvzácnějších modelů francouzské značky.
Kde tyhle věci někdo vzal, netušíme, ale nabízí je. Ke koupi je tak přední kapota, spodní část nárazníku a pravý i letní blatník. Bavíme se tedy o čtyřech panelech karoserie, které byly vyrobeny z karbonu, a to dle štítku v Rakousku v září roku 2020. I na normální auto to mohou být relativně drahé věci, snadno za desítky tisíc korun, na prémiový vůz mohou stát i statitisíce. Bugatti je ale někde úplně úplně.
Tyhle čtyři kousky „ničeho” - protože od celého auta nás dělí ještě asi 99 procent jeho podstaty - jsou k mání za neskutečných 399 999 dolarů, tedy 8,9 milionu Kč. To je částka, za kterou byste mohli 8 kompletních Octavií RS i se slušnou zásobou benzinu, asi 1,5 Ferrari 296 GTB nebo celý McLaren Artura či Lamborghini Huracán Tecnica. Tady dostanete pár kusů karoserie, víc nic. Takový nákup by snadno zruinoval i člověka, který si oprávněně říká milionář.
Jsme tedy zvědavi, kdy a případně kdo tohle zboží koupí. Teoreticky si kus francouzského skvostu může pořídit i nějaký fanoušek, který chce mít něco vzácného v garáži, spíše to ale budou příhodné díly pro majitele samotného Bugatti, kteří sadu mohou použít v případě poškození vlastního vozu. Něco takového ale činí prodej krajně nepravděpodobným - potenciálních zákazníků je na světě jen 30. A pokud komponenty skutečně sedí i na obyčejnější Super Sport, jak tvrdí prodávající, pak ten byl vyroben 60 kusech. V tu chvíli jsme na čísle 90, protože ale většina těchto aut asi nikdy pořádně nevyjede na silnice, je cílová skupina je opravdu titěrná.
Ale třeba se v těchto dílech vzhlédnete vy a nalepíte si je na svoji Fabii. Nakonec proč ne zhodnotíte ji o skoro 9 milionů korun, budete mít takové Škodatti Fabiron. Jen si nejsme jisti, co vám na případnou nehodu řekne vaše pojišťovna...
Pokud chcete mít doma aspoň kus Bugatti Chiron Super Sport 300+, máte možnost. Za pouhých 8,9 milionu korun vám mohou říkat pane části přídě, no nekupte to. Ilustrační foto: Bugatti
Zdroj: Parts4USA přes Auto Bild
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 22 minutami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před hodinou - Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před 3 hodinami - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 4 hodinami - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera