V Singapuru na to přišli. Emise Tesly Model S jsou reálně vysoké, pokutují je

 | 76 příspěvků | 9.3.2016 Marek Bednář
Reagovat

Nepřihlášený xpert

bavim se. kosa debility na.. | 9.3.2016 11:33reagovat
avatar

bavim se. kosa debility narazila na kamen inteligence ;)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Marek Nový

Dobře oni. Kéž by přemýšle.. | 9.3.2016 11:36reagovat
avatar

Dobře oni. Kéž by přemýšleli i v Bruselu.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Václav T.

Tesla&Musk lovers v opozic.. | 9.3.2016 11:38reagovat
avatar

Tesla&Musk lovers v opozici za 4, 3, 2, 1...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený RoVi

Že ještě má tu drzost dovo.. | 9.3.2016 11:40reagovat
avatar

Že ještě má tu drzost dovolávat se pomoci. Každopádně zahřeje u srdce každého s rozumem.

Nepřihlášený RoVi

Reakce na: Tesla&Musk lovers v opozic.. | 9.3.2016 11:41reagovat
avatar

Jisté už jedou. A né, došly jim baterky :D

Nepřihlášený noro

tak ma to velky vykon, je.. | 9.3.2016 11:59reagovat
avatar

tak ma to velky vykon, je to tazke, a chlapec ma kopu prachov a este chce zlavu :)

Nepřihlášený bc

Reakce na: Tesla&Musk lovers v opozic.. | 9.3.2016 12:08reagovat
avatar

Tohle mě opravdu rozesmálo, ohromná vzácnost, nepočítáme-li posměch omezenosti některých diskutujících, děkuji :)

Nepřihlášený Gustavo

No, mě těší, že někdo zača.. | 9.3.2016 13:12reagovat
avatar

No, mě těší, že někdo začal řešit emise v globálu a ne kolik jich vyprodukuje auto samotné.

ALE! Proč se u benzínu nebo nafty nepřipočítají také emise, které vznikly jejich výrobou? Ropná věž -> tanek -> rafinérie -> kamion -> pumpa?

Pak bychom totiž asi zjistili, že auto má emise o stupeň jinde. Takže neférové to je pro elektromobily tak jako tak.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený croco

Reakce na: No, mě těší, že někdo zača.. | 9.3.2016 13:26reagovat
avatar

Tento argument je nesmyslný, protože tyto energetické náklady se nepočítají ani u elektromobilů. Tam se počítají jen emise, které se uvolnili při přímé přeměně E například ve formě chemických vazeb v uhlí při hoření v elektrárně na formu elektrického proudu, ale taky se tam nepočítá předchozí energie potřebná pro vytěžení uhlí. Dokonce by se dalo v tomto případě mluvit naopak o zvýhodnění elektromobilů, protože například přeměna E v jaderné elektrárně uvolní emisí minimum, ale předcházející těžba uranu nikoliv.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený dr.120l

existuje energie bez emisi.. | 9.3.2016 13:44reagovat
avatar

existuje energie bez emisi; treba vodni, vetrna ci slunecni .... a urcite nelze zapocitavat emise pri vyrobe toho ci onoho zarizeni k vyrobe ele. Radeji budu mit pod oknem radu ele automobilu a jadernou ele ktera jim vyrabi proud, nez stado osmivalcovych naftovych SUV s vykuchanym DPf filtrem :)

Nepřihlášený honza

Co kdyby k benzínu započít.. | 9.3.2016 13:47reagovat
avatar

Co kdyby k benzínu započítali energii vydanou na těžbu ropy, její přepravu, zpracování (musí se "převařit = mnoho energie) a finální rozvoz? Nikdo se nikdy nedopočítá. Myslím, že nejlepší je namísto CO2 porovnat provozní náklady. Každá vydaná kačka za auto znamená útratu někoho jiného na jeho spotřebu, požitky atd. Není to přesné, ale asi nejlépe to odráží realitu bez potřeby složitých počtů.

Nepřihlášený N E S M Y S L

To je zcela na hlavu: 1.. | 9.3.2016 14:14reagovat
avatar

To je zcela na hlavu:

1) Logicky by pak benzinova auta nemela platit jen za ty emise, co jim jdou z vyfuku, ale i za emise, ktere vznikaji pri vyrobe a preprave benzinu (ten tanker take neco vypousti)

2) Logicky by pak meli platit za emise i ti, kteri elektrinu pouzivaji k cemukoli jinemu. Je preci jedno, zda se kilowatta spali v Tesle, nebo v klimatizaci, nebo v pocitaci. Dopad na prirodu je stejny.

Nejsem fanousek elektromobilu, ale tato "pokuta" je stejne debilni, jako dotace v USA a EU.

Nepřihlášený Matouš

Pojďme si projít procesy.. | 9.3.2016 14:18reagovat
avatar

Pojďme si projít procesy 1. Auto jezdící na ropu =============== A) Ropná věž = emise B) Převoz od Ropné věže k rafinérii = emise C) Rafinérie = emise D) Převoz od rafinérie k pumpě = emise E) Automobil = emise 2. Audo jezdící na elektřinu =============== A) Elektrárna - vodní = Zanedbatelné emise, tepelná = emise, jaderná = téměř žádné emise, solární panely = téměř zádné emise, větrná = žádné emise B) Automobil = žádné emise Abych byl objektivní, tak by bylo ještě třeba započítat ty kvanta emisí co byly vytvořeny při budování vodní elektrárny, jaderné elektrárny a mohl bych pokračovat. Z této úvahy mi příjde naprosto debilní penalizovat člověka co si koupí elektromobil za emise vytvořené při tvorbě elektřiny, protože by stejným způsobem měli být započítány i náklady na výrobu benzínu a vše s tím spojené a to by jste dodnes jezdili koni vy šašci...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený honza

Reakce na: Pojďme si projít procesy.. | 9.3.2016 14:27reagovat
avatar

Matouš: kůň vydechuje CO2 vpředu a vypouští metan vzadu. A může někomu vyžrat zahrádku nebo pustošit městkou zeleň...

slon

to co spravili v SG ma zmy.. | 9.3.2016 15:09reagovat
avatar

to co spravili v SG ma zmysel len ak su tamojsie elektrarne nelimitovane/nepokutovane za CO2. Potom by ale mali tie pokuty platit vsetci co beru elektrinu na cokolvek. Ak su uz elektrarne zdanovane za CO2 tak zdanovat este aj elmobily je dvojite vypalnictvo.

V EU afaik su elektrarne spoplatnovane za CO2 alebo su na to nejake povolenky, je preto absolutne logicke ze koncovi uzivatelia uz tie pokuty/povolenky/dane platit nebudeu, pretoze uz to maju v cene elektriny. A je jedno ci tu elektrinu pustaju do auta alebo do TV.

Akurat pochybujem ze tie pokuty/dane za kazdy gram co2 su v elektrarnach take prisne ako pri autach, keby som mal na nieco frflat tak prave na to. Ak sa uz naozaj nemozme vyhnut plateniu za co2 tak nech je pri kazdom zdroji v rovnakej vyske, nie ako teraz pri autach kde su ludia drani z koze.

Nepřihlášený josephko

Singapurskí úradníci asi m.. | 9.3.2016 15:47reagovat
avatar

Singapurskí úradníci asi moc často čítajú autoforum.cz, keď ich napadla taká blbosť... :-)

Nepřihlášený Forest

A to jeste nebylo vzato v.. | 9.3.2016 16:04reagovat
avatar

A to jeste nebylo vzato v potaz to, ze vyroba i nasledna likvidace akumulatoru zasadnim zpusobem zatezuje ekologicke prostredi.

Nicmene, ikdyz me budete asi kamenovat, me se tento pristup libi!

Nepřihlášený

Reakce na: Pojďme si projít procesy.. | 9.3.2016 16:06reagovat
avatar

Až na maličkost, že elektrárny mají podobné emise podobně jako těžba a zpracování ropy, které taktně zamlčuješ - uhelná elektrárna A) důlní stroje v Mostecké uhelné=emise B) převoz uhlí do elektrárny=emise - plynová elektrárna A) vrtné věže v moři nebo na pevnině=emise B) převoz plynu v zásobnících tankerů nebo přečerpávací stanice plynovodů=emise - jaderná elektrárna A) těžba uranu=emise B) rafinace a výroba paliva pro jadernou elektrárnu= emise C) vyhořelé palivo=emise - tepelná elektrárna spalující ropu či mazut úplně stejné emise jako při těžbě ropy a jejím zpracování pro použití v autech

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený kou

Reakce na: Pojďme si projít procesy.. | 9.3.2016 16:09reagovat
avatar

Nejsem vyrazny zastance ani jedne ani druhe strany, ale navic k tomu vsemu je treba jeste dodat, ze za emise by mel platit ten, kdo je produkuje, tedy:

v pripade elektriny elektrarna - ta to promita do ceny elektriny, v tomhle pripade to vlastnik auta plati 2x

- v pripade ropy vlastnik auta.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený ???

Reakce na: Nejsem vyrazny zastance an.. | 9.3.2016 18:17reagovat
avatar

"za emise by mel platit ten, kdo je produkuje"

1) PROC?

2) KOMU? Babisovi? Proc zrovna jemu a ne moji tete? Nebo Johnovi z Botswany?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený honza

Reakce na: Nejsem vyrazny zastance an.. | 9.3.2016 18:57reagovat
avatar

Zdanění neobnovitelných přírodních zdrojů má svou logiku s ohledem na CO2, ale není to dokonalé řešení na špinavé emise. Pořád zůstává problém čistoty procesu, do kterého tyto zdroje vstupují - např. studený motor má špinavé emise špatné a to je bolest měst, kdežto u elektrárny a elektromobilu o nějakém studeném špinavém provozu prakticky nelze hovořit. Elektromobily by mohly mít tu dobrou vlastnost, že by nočním dobíjením vyrovnávaly denní a noční odběry. Výrobní náklady je věc jiná...

Nepřihlášený Lovap

Reakce na: Dobře oni. Kéž by přemýšle.. | 9.3.2016 19:08reagovat
avatar

Hm ... ani nie. Singapursky radní (alebo čo to je) jednoducho uprednostnili prachy pred zdravím svojich občanov - čo sa im môže v dlhodobom hľadisku vypomstiť. Ako? Jednoducho - občania platia dane, ktoré vláda používa - takže viac chorý ľudia platia zákonite menej daní, keďže menej zarábajú a takže vláda bude mať menej peňazí z daní a chorľavejších občanov k tomu ...

Nepřihlášený croco

Reakce na: Pojďme si projít procesy.. | 9.3.2016 20:16reagovat
avatar

Veškeré tyto argumenty a snahy zahrnout k emisím automobilů (elektromobilů, hybridů i těch se spalovacími motory) všechno, co se slovem auto byť jen souvisí, jsou zbytečné, protože všechny předchozí procesy (např. těžba a zpracování ropy v rafineriích) jsou z hlediska tvorby emisí regulovány (a případně pokutovány) samostatně. Není třeba dělat totéž vícekrát.

Nepřihlášený hudla

Reakce na: Tento argument je nesmysln.. | 9.3.2016 21:21reagovat
avatar

Já nevím co všichni řeší. Emise platí všichni co je produkují.

Takže v ceně elektřiny je již zahrnuta, stejně jako v ceně nafty/benzínu. (nehledě na to, že elektřina může být vyráběna velice ekologicky - jaderná, bez co2...)

Jenže auta na benzín/naftu produkují další emise, zatímco elektro ne.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený honza

https://cs.wikipedia.org/w.. | 9.3.2016 23:59reagovat
avatar

https://cs.wikipedia.org/wiki/Novinářská_kachna Energie pro stanice supercharger se vyrábí pomocí solárních elektráren, Mnozí už si vyrábějí energii doma. Ti se samozřejmě také nepočítají ? https://www.youtube.com/watch?v=I5UjsVqqDFA

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený croco

Reakce na: Já nevím co všichni řeší... | 10.3.2016 02:07reagovat
avatar

Energie je pořád jedna. Je jedno, jestli jsou emise uvolněny při přeměně energie uchované na později v akumulátorech, nebo jsou uvolněny až při spalování v motoru. Ten systém má trestat stav, kdy je na ujetí 1 Km potřeba více než stanovené množství energie, jejíž výroba tedy znamená více emisí (byť vzhledem k různým způsobům získání E tam nemusí být přímá úměra), a to i když v jiných oblastech se tímto plýtvání energií netrestá. Blbostí toho systému je, že pokud ten benzin nebo elektrickou energii použijeme jinak, než k uvedení auta do pohybu, za ty stejné emise neplatíme - podle mně nelogické (btw. u benálu se platí spotřební daň, na rozdíl od elektriky), navíc pokud se platba za emise platí při nákupu nového vozu, absolutně to neodpovídá stavu, kolik energie vyrobené za uvolnění emisí majitel použitím svého vozu spotřebuje. Takže abych to shrnul, podle mně je ten systém v podstatě debilní, ale pokud už je, měřil bych spalovacím i elektromotorům stejně.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený croco

Reakce na: https://cs.wikipedia.org/w.. | 10.3.2016 02:15reagovat
avatar

Opět - Energii máme jen jednu a tvrzení, že "ta moje je z plně obnovitelných zdrojů" je při jedné propojené soustavě asi stejně smysluplné, jako tvrzení rakušáků odmítajících jadernou energii (a závislých na nákupu el. energie v zahraničí), že tu, co kupují od nás, není ta z Temelína. Nebo jedině, kdyby někdo měl na své náklady (bez dotací) postavené solární panely, které by nebyly zapojeny do rozvodové sítě a polně pokryly spotřebu jeho elektromobilu. Ovšem to by bylo možná dražší než auto samotné.

Nepřihlášený Lovap

Reakce na: Tesla&Musk lovers v opozic.. | 10.3.2016 08:03reagovat
avatar

Tesla&Musk haters kecy za 4...3...2 ... aha, tak oni sú tu ako prví :-)))

Nepřihlášený

Reakce na: Nejsem vyrazny zastance an.. | 10.3.2016 08:42reagovat
avatar

Aha, auta jezdí na ropu, to je mi novinka. A rafinerie za emise při výrobě benzínu, nafty, petroleje, atd. neplatí?Zaplatí to motorista, taky dvakrát.

Nepřihlášený Bismarck

Reakce na: Pojďme si projít procesy.. | 10.3.2016 10:10reagovat
avatar

Ked uz spominas tu akoze ekologicku bez emisii SLNECNU energiu, vies, kolko bordelu sa vyprodukuje pri vyrobe fotovoltickych clankov? A veterna elektrina? Mozno je ekologicka, ale velke veterne parky maju za následok zmenu vzdusnych prudov a maju priamy vplyv na zmenu klimy... co moze sposobit velmi velke problemy v buducnosti...

Takze co je ekologickejsie? Najlepsie je neminat a naucit sa setrit na vsetkych frontoch...

Nepřihlášený hudla

Reakce na: Energie je pořád jedna. Je.. | 10.3.2016 12:41reagovat
avatar

Ano, jenže pak musíme počítat všechno. 1) Nafta - vytěžit ropu (potřebujete elektřinu), někam ji odvézt (nafta), zpracovat na naftu (elektřina) 2) Elektřina (vezmeme ten nejhorší způsob, což je asi uhlí) - vytěžit (elektřina) - dovézt do elektrárny (nafta). Pak tu jsou samozřejmě varianty jako solární, vodní, větrná a jaderná, kdy se jen vytěží a zpracuje uran, kterého zdaleka není potřeba tolik jako uhlí. A jelikož na výrobu nafty potřebujete tu elektřinu, musíte započítat i ty emise. A pak se dostaneem k tomu, že auto ještě vyprodukuje přímo další emise.... Takže jediné co mi vychází je, že elektroauto je a) diametrálně lepší jak spalovák a b) pořád lepší jak spalovák. Abych to shrunul, pokud zahrneme všechny emise do elektro aut, musíme je zahrnout i do spalovacích. Faktem pořád zůstává, že při jízdě autem elektřina nevyrobí co2. Spotřební daň se neplatí, protože elektro auta nejsou populární, jakmile začnou, tak si můžeme být jistí, že se začne platit taky. Že se platí cena ne podle najetých km, ale pouze jedna platba je špatná, to souhlasím.

------ d.dobrota ------

Nikdo nevysvětlil, proč má.. | 10.3.2016 13:04reagovat
avatar

Nikdo nevysvětlil, proč má Tesla 3,2 krát vyšší spotřebu než Peugeot. 444 k 135 Wh/km.

Mezi velkými a malými auty nebývá takový rozdíl ve spotřebě.

Možná že Tesla, když používá monočlánky, má horší přeměnu energie při nabíjení. Možná ten Elon Musk počítal jenom dojezd na plně nabíté baterie a už ho nezajímalo kolik energie se musí do auta pustit.

Otázka je, jestli účinnější baterie nejsou těžší nebo objemnější.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený JaRy

Státnímu aparátu nejde o žád.. | 10.3.2016 15:31reagovat
avatar

Státnímu aparátu nejde o žádné emise a zdraví občanů. A to platí jak u nás tak i kdekoli jinde. Jde o peníze, které se musí do eráru nasypat. Tanečky s emisem jsou jen pro zblbnutí ovčanů.

V singapuru si na nic nehrají a hned to elektrokáře napálí. Pokud se budou elektrokáry rozlézat na úkor spalováků nemají žádný problém, inkasují od každého.

Nepřihlášený Syslobus

Já bych ty měřily zavřel n.. | 10.3.2016 18:12reagovat
avatar

Já bych ty měřily zavřel na cca hoďku do nevětraný místnosti a pustil bych Teslu naplno. No a potom bych to samý udělal s nějakým ropákem aby zjistili jak je to s emisema :-)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený ixb1

Tak je to správne,tak to m.. | 10.3.2016 19:42reagovat
avatar

Tak je to správne,tak to má byť.

Nepřihlášený Lovap

Reakce na: Nikdo nevysvětlil, proč má.. | 11.3.2016 11:57reagovat
avatar

To by mali vysvetliť tí blbci na úrade v Singapure. takých hodnôt (ak sú ovšem správne reprodukované, nevidel som originál správy ani rozhodnutia), by Model S dosiahol tak asi na autobahn v Nemecku. Normálne sa jazdí hlboko do 300 Wh/km, skôr okolo 250 a podobne.

Nepřihlášený Lovap

Reakce na: bavim se. kosa debility na.. | 11.3.2016 11:58reagovat
avatar

Ja sa moc nebavím pretože skôr kosa inteligencie narazila na kameň blbosti.

Nepřihlášený Ted

Teslaci jsou fakt chytraci.. | 12.3.2016 07:50reagovat
avatar

Teslaci jsou fakt chytraci... Ohanet se ekologii s takovym paskvilem... Kolik takovych aut je mozne vubec vyrobit z dostupnych surovin??? Vzdyt to neni realna alternativa! Je to hracka pro bohate, kteri na ekologii kaslou. Jedine, co ne ekologicke je totiz omezit spotrebu. A to se nechce nikomu ze zdejsich kriklounu a Tesla je primo demonstraci zbytecne spotreby!!! To ze soucasny model postihu produkce co2 vubec nema smysl je skutecnost. Dokud se nebude postihovat letecka ( to by se bohatym nelibilo) a lodni doprava stejne jako automobilova a dokud budou ekologove letat na summity a ekokriklouni na dovolenou, nema tento system jakykoli smysl.

Nepřihlášený xxx

Nevěřím tomu, to si Bednář.. | 12.3.2016 17:47reagovat
avatar

Nevěřím tomu, to si Bednář vycucal z prstu.

Nepřihlášený david.p

Reakce na: Dobře oni. Kéž by přemýšle.. | 12.3.2016 20:29reagovat
avatar

nepřemýšleli. Vůbec nepřemýšleli. Naopak se u nich vytratila inteligence a vůbec nezohledňuje výrobu elektřiny ze slunce, větru, uranu....

V tom případě jediný ekologický dopravní prostředek je kůň. Elektrické auto má šanci snížit emise ve znečištěných městech. Škoda jen, že to nemá více lidi.

Nepřihlášený DomoKun

Koukám bednář je totální v.. | 14.3.2016 00:09reagovat
avatar

Koukám bednář je totální vagíná a 70% vypatlaných diskůterů jsou pěkně velcí penisové s klapkama. KDYBY TESLA MELA SPOTREBU DLE KTERE SPOCITALI POPLATEK TAK BY UJELA CCA 150KM A NE 300-450 KTERÉ S NÍ VĚTŠINA MAJITELŮ NAJEZDÍ. PODLE TOHO PROPOČTU BY NISSAN LEAF KTERÝ MA DOJEZD 100-150KM BY UJEL CCA 30KM A POCHYBUJU ŽE BY SE TO VŮBEC DALO PRODAT S DOJEZD 30KM. TAKŽE TĚM PAR CHUDÁKŮM VZKAZUJU. KDYZ BABIS REKNE BUDE LÍP, NEZANMENA TO AUTOMATICKY BUDE LÍP, chce si to přečíst i to kolem.

Nepřihlášený JaRy

Reakce na: Já bych ty měřily zavřel n.. | 14.3.2016 18:28reagovat
avatar

Cca před deseti lety jsem vymyslel hlášku, která už více méně zlidověla... elektromobil má výfuk v Tušimicích.

Takže elektromobilistovi bych strčil hlavu do komína v Tušimicích, za pět minut by byl s největší prvděpodobností mrtvý.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený David

Reakce na: Pojďme si projít procesy.. | 14.3.2016 22:39reagovat
avatar

A co postavení elektrárny - emise, výroba generátorů emise, těžení lithia na akumulátory emise, neschopnost tyto akumulátory zlikvidovat, ohromná ekologická škoda, ...

Nepřihlášený ester

Reakce na: Až na maličkost, že elektr.. | 15.3.2016 11:48reagovat
avatar

Proti el. si zabudol dodať že keď si šofér pri ťažbe uránu uľaví, vznikajú v nohaviciach ďalšie emise - tzv. uránprdy...

Krátkozrakí ste vy čo nadávate na znižovanie emisií. Hoci som fanda spaľovacích motorov, musíme niečo zmeniť, a elektrina je jednou z mála ciest.

A keby sa investovalo na výskum toľko prostriedkov ako to bolo u spaľovacích motorov, možno by sme teraz nekritizovali malý dojazd elektromobilov.

BTW na pohon veľkých rýpadiel a strojov sa čoraz viac využíva elektr., takže emisie pri ťažbe sa budú znižovať. Taktiež sa ráta s postupným znižovaním počtu tepel. elektrární a ich náhrada čistejšími spôsobmi výroby.

Jasné že to prináša veľa odriekania a množstvo iných problémov, no ak sa na to vybodneme, spôsobíme svojim potomkom fatálne problémy.

Nepřihlášený ester

Reakce na: Cca před deseti lety jsem.. | 15.3.2016 11:58reagovat
avatar

Jasné, zato keby si mu strčil hlavu do výfuku spal. motora, bol by úplne v pohode, však

Nepřihlášený Martin Grill

Ale no tak. Podle tohoto v.. | 16.3.2016 08:30reagovat
avatar

Ale no tak. Podle tohoto vzorce by se do emisí spalovacích motorů musely promítat rovněž emise všech dopravních prostředků, kterými se dopravilo palivo do čerpací stanice - tedy minimálně tankeru, vlaku s cisternami a kamionu. Pokud vím, tohle se neděje, takže být elektromobilu chtivým Singapuřanem, pěkně nahlas se ozvu.

Autor je nejspíš typický petrolhead ;)

Nepřihlášený Martin

Tak to uz ktory "intelektu.. | 17.3.2016 12:06reagovat
avatar

Tak to uz ktory "intelektual" prisiel s takymto clankom :D . Nemam rad takychto ludi co maju velke reci o teme do ktorej sa ocividne vobec nerozumeju, na to uz mame politikov.

Ocividne sa neriesi to kvantum energie potrebnej pri vyrobe benzinu/nafty (co viem, tak rafinerka spotrebuje energiu za cele mesto) a to ze elektromobilmi sa odbura jedna z dvoch prekazok cistej dopravy (ostava uz len poriesit elektrarne).

Takyto clanok su len ubohe snahy naftarskeho priemyslu pozdrzat nastup elektromobilov aby si nahrabali peniazkov dokym sa da.

Nepřihlášený VIPER

Reakce na: No, mě těší, že někdo zača.. | 17.3.2016 22:07reagovat
avatar

A co zpracování zlata a podobných zdravých materiálů do baterií.nooo

Nepřihlášený kolemjdoucí

Reakce na: No, mě těší, že někdo zača.. | 24.3.2016 19:25reagovat
avatar

1. Definujte pojem "emise", jinými slovy tedy druh a míru zátěže životního prostředí. Asi to nebude jen CO2, že?

2. Nezanedbávejte velikost a tedy účinnost - ropný tanker jedoucí na mazut sice produkuje nehoráznou fůru emisí co se týče absolutní míry, to skutečně nelze popřít, pořád je to ale méně, než by produkovala stejná síla rozložená do většího počtu menších pohonných jednotek. Není těžké pochopit, proč tomu tak je.

3. Co ty baterky v elektromobilu? Mele se to všude pořád dokola, nejspíš proto že je to prostě pravda - i nejmodernější současné baterie mají dost nízkou energetickou hustotu vzhledem ke své váze (tedy jsme opět u účinnosti, jen v jiné formě) a navíc obsahují mnoho vzácných a nestálých kovů (Lithium), které se získávají jen obtížně a velmi neekologickými metodami. Dál "tankování" elektromobilu - tam je to ztráta za ztrátou: Přechodové odpory a odpor vedení obecně, tepelné ztráty při přeměně elektrické energie v chemickou a naopak ("překvapivě" i baterka se při nabíjení a vybíjení ohřívá), již zmíněný aspekt "pořád vozím těžkou baterku s trochou energie" atd... O sodíkových bateriích se zatím jenom mluví, o palivových článcích se mluví už dlouho... a kde nic tu nic.

Prostě vynechte chrochtáky v osobákách a bude tu opět dýchatelno - pohonnou jednotku co je levná na výrobu, má výrobu jednoduchou bez výrazné ekologické zátěže a je při provozu relativně účinná i čistá už totiž máme: Benzínový motor.

Jo a taky zrušte "bursíkovné", to je jeden z důvodů proč si lidi nechávají staré olejničky za zenitem - prostě jim ty peníze chybí na novější čistší auto.

Nepřihlášený

Reakce na: Cca před deseti lety jsem.. | 5.4.2016 18:24reagovat
avatar

že ty budeš vysokoškolák ??

Nepřihlášený Jakub

Reakce na: Až na maličkost, že elektr.. | 13.9.2016 21:58reagovat
avatar

Co to meles? Ze si zrovna uvedl elektrarnu na uhli, neznamena, ze ji musel pouzit zrovna i on.. Takove chargerove stanice od tesly vyuzivaji vyhradne solarnich panelu=0 emisy!! Vodni elektrarny=emisy!! A vetrne jakbysmet a pokud se tu chce nekdo ohanet ze aby se elektrarna vyrobila, u toho emise vznikaji, tak to pak nechci ani premyslet, kolik emisy vznikne na vyrobu vrtu a veci kolem ropy.. Tehle zakon je TOTALNI SRACKA.

Nepřihlášený Alex

Autor článku zřejmě nabírá.. | 22.9.2016 22:34reagovat
avatar

Autor článku zřejmě nabírá benzín ve studánce na svém dvorku. Nevidím tam totiž elektřinu spotřebovanou výrobou paliv ani energii potřebnou na dopravu paliv.

Nepřihlášený Pravda

Diskuze plna idiotu. To au.. | 16.12.2016 11:03reagovat
avatar

Diskuze plna idiotu. To auto nemuze za zpusob vyroby elektriny. I Nemecko chce stavet nove atomovky a rusit ty uhelny monstra. Navic to znecisteni od ropnych vezi, tankeru, chemicek a dopravcu kvuli pohonnym hmotam tam neni a to je solidni kotel. Takze si tu honte pera nad "inteligenci" clanku a muzete si je podrzet navzajem.

Nepřihlášený johny

Reakce na: Pojďme si projít procesy.. | 16.10.2017 18:42reagovat
avatar

Presne tak. Milujem auta a mašiny so spaľ. motormi, ale produkcia emisiáí sa s elektromobilmi nedá porovnať. A to v každom prípade, či už do toho rátame emisie pri získavaní en. alebo nie.

A až sa časom prejde na "bezemisné" spôsoby výroby el., bude to ešte markantnejšie. Takže odporcovia elektriny prestaňte konečne mlžiť.

Som ale zato aby sa aspoň v zábavnom sektore naďalej pokračovalo aj so spaľovacími motormi, ktoré sa stali hračkami pre mnoho veľkých detí.

Nepřihlášený compag

Reakce na: Pojďme si projít procesy.. | 5.11.2017 07:59reagovat
avatar

Dobrý den, ani Váš příspěvek není korektně psaný a to z důvodu jaksi zapomenutí výroby elekrt.energie uhelných elektráren, která vyrábí... dodává v ČR 47.5% veškeré vyrobené elektr. energie. Nejedná se o neopomenutelnou skutecnost

Pro příště pokud budete vkládat nějaký příspěvek, prvně se zamyslete o čem chcete psát, aby to nebylo zmatené a mělo to váhu Vaší osobnosti

Nepřihlášený pavel126

Dyť to je dobrý auto s pod.. | 24.11.2017 01:34reagovat
avatar

Dyť to je dobrý auto s podobným zrychlením což u 85D je 3.2sec http://www.autosnout.com/0-100kph-Times-List.php pouzil jsem hned to první Audi R8 tak ta má 392 g / km http://www.ekoblog.cz/?q=emise

Nepřihlášený Viky

Reakce na: "za emise by mel platit te.. | 5.4.2018 22:30reagovat
avatar

Ses asi uplnej blb...

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše