Volkswagen zastavil výrobu v Rusku, odnesou to i Škody Octavia a Fabia

Továrna v Kaluze letos vyrobí „jen“ 120 tisíc nových vozů namísto 150 000 exemplářů. Značka ale dodává, že ruský trh natrvalo opustit nechce.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Volkswagen zastavil výrobu v Rusku, odnesou to i Škody Octavia a Fabia

11.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Volkswagen zastavil výrobu v Rusku, odnesou to i Škody Octavia a Fabia

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Továrna v Kaluze letos vyrobí „jen“ 120 tisíc nových vozů namísto 150 000 exemplářů. Značka ale dodává, že ruský trh natrvalo opustit nechce.

O ruském trhu se v poslední době zmiňujeme poměrně často. To není náhoda, jde o významné odbytiště nových aut, jen to samo o sobě ale důvodem není. Podstatné v tomto případě je, že v letošním roce lze v Rusku počítat s razantním pádem - kvůli ukrajinské krizi, slábnoucí ekonomice a tím i horšímu kurz Rublu. Kvůli nejistotám a menší kupní síle se tedy do showroomů mnoho lidí nežene, což pociťuje především domácí AvtoVAZ. Valně ovšem není prakticky nikomu, ani tamní pobočce Volkswagenu.

Německá automobilka již oznámila, že v pondělí 8. září začala desetidenní dovolená, která zjevně nebude poslední. Volkswagen totiž cílí na snížení produkce z plánovaných 150 000 exemplářů na 120 000 nových aut. Řeč je přitom o továrně Kaluga, kde se nevyrábí pouze crossover Tiguan či malé Polo, ale rovněž Škoda Fabia a Octavia. Ač tedy mladoboleslavská značka nedávno uvedla, že její tržní podíl v Rusku narostl, musí se pořád vypořádávat s celkovým poklesem.

Mluvčí Volkswagenu ovšem dodává, že daná odstávka rozhodně nemá naznačit, že by značka chtěla ruský trh opustit. Už jen z toho důvodu, že do zmíněné továrny investoval nemálo peněz, výsledkem čeho je nová lakovna, která byla letos otevřena. Mimo to se od příštího roku očekává otevření nové motorárny, stejně jako by poblíž Moskvy mělo ve stejném období vzniknout nové depo.

Značka chce ovšem omezením výroby naznačit, že si plně uvědomuje vážnost problémů spojených s ruským trhem. Není přitom jediná, znepokojení vyjádřil i mluvčí Opelu. V případě této automobilky jsou obavy ještě podstatnější, neboť Rusko je pro značku jedním z největších trhů. Výrazný propad tedy ohrožuje její globální aktivity.

Kromě toho již na daný stav zareagovala celá řada subdodavatelů, kteří kvůli mnohým nejistotám raději odvolali investice na ruském trhu. Situace by tedy v příštích měsících mohla být vážnější než dosud. Dokud totiž bude trh klesat, nikdo se na něj nepožene. A jakmile budou nesnáze zažehnány, nebude k mání dost produktů na uspokojení poptávky.


Volkswagen zastavil výrobu v Rusku, odnesou to i Škody Octavia a Fabia - 1 - VW Tiguan 2011 facelift prvni 01Volkswagen zastavil výrobu v Rusku, odnesou to i Škody Octavia a Fabia - 2 - VW Tiguan 2011 facelift prvni 02Volkswagen zastavil výrobu v Rusku, odnesou to i Škody Octavia a Fabia - 3 - VW Tiguan 2011 facelift prvni 03Volkswagen zastavil výrobu v Rusku, odnesou to i Škody Octavia a Fabia - 4 - VW Tiguan 2011 facelift prvni 04Volkswagen zastavil výrobu v Rusku, odnesou to i Škody Octavia a Fabia - 5 - VW Tiguan 2011 facelift prvni 09Volkswagen zastavil výrobu v Rusku, odnesou to i Škody Octavia a Fabia - 6 - VW Tiguan 2011 facelift prvni 11
V ruské továrně Kaluga se vyrábí kupříkladu Volkswagen Tiguan. Jeho produkce však bude omezena, což platí také o Polu i Škodách Fabia a Octavia

Zdroj: Reuters

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.