Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Volva si prý budou „sama” tankovat palivo, návštěvy benzinek se stanou minulostí
5.2.2015 | Petr Prokopec | 2 příspěvky
Nová technologie vychází z možností chytrých telefonů, které by informovaly dodavatele paliva o prázdné nádrži. Je tu však několik komplikací.
Švédská automobilka si v loňském roce v rámci prodejů nových aut oproti předcházejícím obdobím výrazně polepšila. Díky nové generaci modelu XC90 se pak na vlně úspěchu veze i nadále, dá se tedy očekávat, že o novém rekordu budeme referovat také během příštího ledna. Aby ovšem zájem zákazníků neopadl, sází Volvo vývoj nových výbavových prvků. Ty se obvykle pojí s tradiční bezpečností, jak nám naznačily třeba speciální helmy pro cyklisty, které by měly zabránit nehodám.
Mimo to chce ovšem značka maximálně využít technologie chytrých telefonů, zvláště při komunikaci mezi automobilem a jeho majitelem, respektive jeho potřebami. Novinkou v tomto směru je podle britského listu Daily Mail systém „samotankování“. Pod daným pojmem si ale rozhodně nepředstavujte scénu z letectví, kdy před vaši stíhačku dorazí tankovací letoun s vlající hadicí. Vše je na jednu stranu mnohem jednodušší.
Celé řešení bude vycházet ze senzorů, které dají řídicí jednotce automobilu vědět, že hladina paliva povážlivě klesla. V tu chvíli dochází k propojení s mobilem a odeslání textové zprávy dodavateli pohonných hmot. Ten bude mít k dispozici jednorázový kód, s jehož pomocí otevře nádrž a palivo dotankuje, aniž by majitel vozu v tu chvíli musel být poblíž, což zní jako zajímavá inovace.
Nebyli bychom to ovšem my, kdybychom tu neměli nějaké to „ale“. Již z výše zmíněného textu je totiž jasně patrné, že svůj vůz jednoduše musíte někde odstavit. Z prozatímních informací přitom vychází najevo, že majitelé testovacích prototypů raději volili speciálně vyhrazené prostranství, než aby dodavateli paliva umožnili přístup do svých domovů, respektive na svůj pozemek.
Pokud by se tedy technologie měla masověji rozšířit, bylo by třeba kupříkladu u obchodních center vyčlenit nemalý prostor právě pro vozy, jež by byly tímto způsobem dotankovány. Vše by logicky muselo podléhat přísným bezpečnostním předpisům, neboť by se jednalo o manipulaci s hořlavými látkami na veřejném prostranství. Zmenšeny by pak musely být i samotné cisterny, aby se vůbec na taková místa dostaly.
Slovy sboru Divadla Járy Cimrmana tedy můžeme říci, že „nápad je to jistě dobrý. Provedení ale už tak dobré není“. Je ovšem možné, že myšlenky se chytnou třeba majitelé myček, které již v řadě obchodních center najdeme. Ti by snadno mohli mezi nabízené služby zařadit i dotankování, ačkoliv také v tomto případě bude třeba zásadní přestavba prostor kvůli manipulaci s PHM.
Bude tedy vskutku zajímavé sledovat, kam se daná idea posune a zda vůbec. Není to ovšem jediná inovace, kterou se Volvo aktuálně zabývá. Mezi ty další patří třeba autonomní řízení, které podle šéfa značky Hakana Samuelssona již letectví připomínat bude. Řidič totiž bude třeba jen ke složitějším operacím typu vzletu a přistání. Ve zbývajících „nudných“ pasážích ale již přijde ke slovu elektronika.






Technologie „samotankování“ sice vychází tak trochu z principu dobíjecích stanic hybridů a elektromobilů, vyžádala by si však daleko větší opatření kvůli manipulaci s hořlavými kapalinami
Zdroj: Daily Mail
Diskuze 2 příspěvky
Bleskovky
- Elon Musk si pochvaloval přistání rakety, která záhy explodovala, lidé mu to dali „sežrat”
před 5 hodinami - Rusové zkusil umýt auto venku v -40°C, dopadlo to tak, jak od začátku muselo
včera - Řidič se v uskákaném malém Fiatu v 210 km/h prohnal kolem policejní hlídky
2.3.2021 - Dlouho nejlepší auto, jaké kdy řídil Jeremy Clarkson, po letech ukázalo, proč ho tak miloval
28.2.2021 - Vrcholný VW Golf ukázal sílu lidového sporťáku, drahou konkurenci roznesl na kopytech
26.2.2021
Nejčtenější články
- Do nových Tesel pořád zatéká, majitel Modelu 3 už lituje, že jej kdy kupoval
2.2.2021 - Honda kvůli koronaviru končí s výbavou, před níž bledne celé Simply Clever Škody
2.2.2021 - Čínský výrobce, jehož auto ohromilo i šéfy Porsche, v Evropě končí, jeho vozy nikdo nechce
2.2.2021 - Boj proti CO2 může zabít celou jednu třídu aut, Japonci jsou na ni bytostně závislí
2.2.2021 - Majitelé nejlevnějšího auta jedoucího 300 km/h si stěžují na problémy s přídí, výrobce je odbyl
2.2.2021 - Lidový luxus z Koreje je i přes svérázná světla obrovský hit, při jeho ceně ani není divu
2.2.2021 - Někdo najel s Peugeotem 718 tisíc km a teď ho prodává, jeho stav je fascinující
2.2.2021 - Američané mají k manuálnímu řazení úplně jiný přístup, než si Evropané myslí
2.2.2021 - Výstavba německé gigatovárny Tesly je už neskutečně daleko, část z ní platíte i vy
3.2.2021 - Němci chtěli zachránit autosalon riskantním krokem, město jim ale vrazilo nůž do zad
3.2.2021
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Škoda Auto obecně 13:09 - pavproch
- Koronavirus 22:52 - Lachende Bestien
- STK 22:17 - spooon
- BMW Divize 2.3.2021 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 2.3.2021 - Bond007
- Rychlodotazy 2.3.2021 - řidičBOB
- Octavia 1 1.9 TDI 66 kW - nastartuje a zhasne 2.3.2021 - Stepin
- Onboard videa 2.3.2021 - Lachende Bestien
- Octavia IV 1.3.2021 - ctrl_j
- Elektromobily a vse kolem nich 1.3.2021 - rhinos