Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW dává sbohem svému současnému logu, příští Golf už ho nedostane
20.7.2018 | Mirek Mazal
Už 18 let neprošlo logo Volkswagenu žádnou změnou, a to je docela dlouho i na poměry této konzervativní značky. V dohledné době tak máme čekat jiné.
Automobilka Volkswagen byla založena 28. května 1937 v Německu, historie značky však může být datována až do roku 1933. Na autosalonu v Berlíně se tehdy Adolf Hitler vytasil s nápadem na cenově dostupný vůz pro každého s cílem podpořit myšlenku vybudování německé superdálnice. Plán se ujal a rok po nástupu k moci Hitler pozval Ferdinanda Porscheho, aby dostupné lidové vozidlo navrhl.
Následně byla v roce 1937 založena společnost, která se od roku 1938 nazývala Volkswagenwerk GmbH. Původní logo se odkazovalo na nacistickou symboliku a vítězství v boji. Počáteční reklamy byly spojeny s institucí KDF (Kraft durch Freude = Radostí k síle), která naoko představovala odpočinek od práce, výlety s rodinou nebo přáteli, kam je dopravil lidový vůz VW s nacistickým logem.
Před válkou se znak stihl obměnit, protože připomínal ventilátor. Po skončení 2. světové války převzala britská armáda kontrolu nad zdemolovanou továrnou pod vedením majora Ivana Hirsty. Jeho zásluhou se obnovila výroba a v roce 1945 z nalezených součástek továrna dokázala vyprodukovat 2 000 vozidel. V následujícím roce Britové navýšili výrobu na 10 000 vozidel a změnili název společnosti na Volkswagen. V tomto období bylo upraveno logo - hlavně jeho vzhled okolo nápisu VW zůstal čistý bez žádných rušivých elementů. A v tomto duchu se vyvíjel i během dalších dekád.
Nakonec se Britové v roce 1949 rozhodli předat automobilku nové německé vládě. Volkswagen s novým nadšením a za tučné podpory Marshallova plánu začal vzkvétat. V závodě došlo ke zlepšení podmínek a se zavedením nových modelů se zvýšil prodej v Německu. Vydařený domácí trh následoval zvýšený export do evropských zemí a zapuštění silných kořenů nové éry. V 60. letech začala světová expanze za oceán a značka se stala světoznámou obchodní známkou.
Původně bylo logo VW navrženo v roce 1938, později během válečného období prošlo revizemi a od roku 1967 používá modrou barvu. Ta postupně měnila na odstínu a logo na plastičnosti. V novodobé historii změna loga následovala až v roce 1996, respektive v roce 2000. Poslední úpravy znamenaly zavedení trojrozměrného vzhledu a lehkého odlesku.
Původ loga je obklopen kontroverzí. Zatímco určitá skupina lidí se domnívá, že autorem je Franz Xaver Reimspeiss, zaměstnanec společnosti Porsche, další teoretikové věří, že znak vymyslel komerční umělec Martin Freyer. Tak či onak jeho podstata loga spočívá v jednoduchosti, obsahuje pouze dvě písmena a modro-bílé je proto, že modrá barva prý představuje úroveň, dokonalost a spolehlivost, zatímco bílá znázorňuje čistotu, šarm a noblesu.
Němci na něj vždy byli hrdí a „lepili” jej, kam jen mohli, však se podívejte už na válečný Brouk. Po 18 letech bez inovace se ale podle informací magazínu Automobilwoche rozhodli jej změnit v návaznosti na to, že „postdieselgatový” Volkswagen je trochu jiná firma. Nečekejme dramatickou proměnu, spíše to vypadá na jistý návrat do minulosti.
S nástupem elektrických modelů tak mají Volkswageny vyrazit do světa s novým emblémem, nápadně podobným znaku na původním VW T1. Jistou představu nám má dát jeho podoba na konceptech I.D., změn ale může být více a týkat se mají všech modelů z nabídky. Budoucí logo by mělo být stříbrné bez dalších barevných kombinací. Ještě více strohý design (maximální jednoduchost diktují dobové trendy) doplní užší ostřejší písmo v kulatém rámečku, jak jsme zvyklí doposud. Základ tedy zůstane velmi podobný, omezí se barevnost a výraznost. Nakonec, podobný krok jsme mohli vidět u BMW.
Jako první vůz značky má nové logo dostat příznačně Golf 8. generace, který se objeví někdy příští nebo přespříští rok. Právě on je totiž ideovým nástupcem toho, čím byl úplně původní Volkswagen - autem pro každého...
Vývoj loga VW v povedeném vydání. Po válce zůstaly jen dvě písmena v kolečku. Později se přidaly barvy...
Zdroj: Automobilwoche
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 6 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Šéf Bosche si najednou myslí, že za pár let budou elektromobily kupovat skoro všichni, ještě před měsícem o tom pochyboval
před 3 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 5 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 6 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 7 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva