Výbavou nabušená, sotva jetá Škoda Octavia Combi 2,0 TDI za cenu základní Fabie se v prodeji nevídá

V řadě ohledů je to dodnes to nejlepší, co kdy Škoda v rámci této třídy nabídla. Lidé, kteří po tak vyšperkovaných verzích sáhli, s nimi obvykle jezdili jako s ideály svého druhu pro efektivní dlouhé přesuny ve slušném pohodlí. Tady na to oba z dosavadních majitelů nějak zapomněli.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Výbavou nabušená, sotva jetá Škoda Octavia Combi 2,0 TDI za cenu základní Fabie se v prodeji nevídá

30.11.2024 | Petr Miler

Výbavou nabušená, sotva jetá Škoda Octavia Combi 2,0 TDI za cenu základní Fabie se v prodeji nevídá

/

Foto: Autohaus Körner, publikováno se souhlasem

V řadě ohledů je to dodnes to nejlepší, co kdy Škoda v rámci této třídy nabídla. Lidé, kteří po tak vyšperkovaných verzích sáhli, s nimi obvykle jezdili jako s ideály svého druhu pro efektivní dlouhé přesuny ve slušném pohodlí. Tady na to oba z dosavadních majitelů nějak zapomněli.

Vždy se snažíme být optimisté, současně ale nemůžeme ignorovat, že se právě nacházíme uprostřed ekonomicky komplikovaného období, ze kterého se mohou vyloupnout ještě větší patálie. Nemusí se to stát, tak či onak ale není od věci připravit se na takové časy pořízením efektivně fungujícího auta za ještě nějak přijatelnou cenu, které i po letech dobře prodáte. Však když se náhodou nic horšího nestane, určitě si tím neuškodíte. Problém je jen v tom, že podobné nápady člověk nemá sám a najít na dnešním trhu auto zaškrtávající všechna políčka bývá komplikované. To ale neznamená, že je to nemožné.

V prodeji jsme narazili na Škodu Octavia třetí generace na fotkách níže, která je pozoruhodná sama o sobě. Je to 8 let starý kombík s motorem 2,0 TDI, který najel pouhých 54 tisíc kilometrů. To je něco velmi zřídka vídaného, neboť kdo si koupí zrovna tohle dieselové provedení Octavie, obvykle tak činí s vidinou vysokých nájezdů. Běžných bude 30 tisíc km za rok, ani dvojnásobek není raritou. Tady před sebou máme auto, které jezdilo asi 6 700 km za rok, to se prostě nevidí.

Je navíc třeba dodat, že jde o vůz nejen málo jetý, ale i velmi dobře vybavený. Jde o vrcholnou verzi Laurin & Klement, ve které nechybí ani věci jako navigace, parkovací senzory nebo polokožené čalounění nebo vyhřívaná sedadla vzadu, prvky typu xenonová světla, vyhřívaná sedadla vpředu či automatická klimatizace berte jako samozřejmost. A pro někoho bude pozitivní, že vůz má i automat DSG, který bychom si my nevybrali, ale spousta lidí ho jako další drahý příspěvek ocení.

Přidejme jen dva majitele majitele, zjevně bezvadný stav, pravidelný servis u Škody a máme před sebou auto typu „sednout a jet”, které by vás nemělo dlouho trápit nečekanými výdaji a odvděčit se velmi nízkou spotřebou. Papírové hodnoty mluví o spotřebě 4,1 litru nafty na 100 km mimo město a 4,5 litru v kombinaci, praxe nemusí být o mnoho horší.

Jasně, nikdo neví, co se bude dít s cenami toho či onoho, ale nízká spotřeba paliva bude dobře fungovat vždy a ceny nafty politici nenechají vylétnou do stratosféry už proto, že by to zdražilo vše kvůli nákladní dopravě. Proto jsme si skoro jisti, že zrovna málo jeté rodinné kompakty budou cenu držet velmi slušně. Zbytek snad ani nemá smysl řešit, Octavia Combi 2,0 TDI je ideální holka pro všechno, auto schopné obsloužit téměř jakoukoli potřebu, které navíc se 150 koňmi ani nejede špatně. A její třetí generace je vrcholem evoluce svého druhu - čtyřka je v zásadě stejný vůz, který přidal i něco navíc, s kvalitou a citem pro detail šel ale dolů a prostě vás tak netěší.

Člověk by čekal, že podobné auto bude pořád hodně drahé, ale není. A byť na vnímání jeho reálné ceny jako pozitivního faktoru bude nutné si nasadit růžové brýle, protože skutečně levné dnes na automobilovém trhu není nic, požadovaných 18 400 Eur alias 464 tisíc Kč prostě není moc. Však za to dnes od škodovky nekoupíte víc než základní Fabiu s ničím pod kapotou i ve výbavě, navíc možná s lepším lakem a jinými než nejmenšími koly. Vedle toho je takováto Octavia III neskonale zajímavější alternativou, však podobná čtyřka by dnes stála přes milion. Tohle je praktické, pořád zánovní a provozně efektivní auto, které vzhledem k tomu, kam vývoj míří, podle nás stěží kdy vyjde z módy. Ale je to jen náš pohled na věc, třeba budete mít jiný...


Výbavou nabušená, sotva jetá Škoda Octavia Combi 2,0 TDI za cenu základní Fabie se v prodeji nevídá - 1 - Skoda Octavia Combi LK 20 TDI DSG nejeta levna 01Výbavou nabušená, sotva jetá Škoda Octavia Combi 2,0 TDI za cenu základní Fabie se v prodeji nevídá - 2 - Skoda Octavia Combi LK 20 TDI DSG nejeta levna 02Výbavou nabušená, sotva jetá Škoda Octavia Combi 2,0 TDI za cenu základní Fabie se v prodeji nevídá - 3 - Skoda Octavia Combi LK 20 TDI DSG nejeta levna 03Výbavou nabušená, sotva jetá Škoda Octavia Combi 2,0 TDI za cenu základní Fabie se v prodeji nevídá - 4 - Skoda Octavia Combi LK 20 TDI DSG nejeta levna 04Výbavou nabušená, sotva jetá Škoda Octavia Combi 2,0 TDI za cenu základní Fabie se v prodeji nevídá - 5 - Skoda Octavia Combi LK 20 TDI DSG nejeta levna 05Výbavou nabušená, sotva jetá Škoda Octavia Combi 2,0 TDI za cenu základní Fabie se v prodeji nevídá - 6 - Skoda Octavia Combi LK 20 TDI DSG nejeta levna 06Výbavou nabušená, sotva jetá Škoda Octavia Combi 2,0 TDI za cenu základní Fabie se v prodeji nevídá - 7 - Skoda Octavia Combi LK 20 TDI DSG nejeta levna 07Výbavou nabušená, sotva jetá Škoda Octavia Combi 2,0 TDI za cenu základní Fabie se v prodeji nevídá - 8 - Skoda Octavia Combi LK 20 TDI DSG nejeta levna 08Výbavou nabušená, sotva jetá Škoda Octavia Combi 2,0 TDI za cenu základní Fabie se v prodeji nevídá - 9 - Skoda Octavia Combi LK 20 TDI DSG nejeta levna 09Výbavou nabušená, sotva jetá Škoda Octavia Combi 2,0 TDI za cenu základní Fabie se v prodeji nevídá - 10 - Skoda Octavia Combi LK 20 TDI DSG nejeta levna 10Výbavou nabušená, sotva jetá Škoda Octavia Combi 2,0 TDI za cenu základní Fabie se v prodeji nevídá - 11 - Skoda Octavia Combi LK 20 TDI DSG nejeta levna 11Výbavou nabušená, sotva jetá Škoda Octavia Combi 2,0 TDI za cenu základní Fabie se v prodeji nevídá - 12 - Skoda Octavia Combi LK 20 TDI DSG nejeta levna 12Výbavou nabušená, sotva jetá Škoda Octavia Combi 2,0 TDI za cenu základní Fabie se v prodeji nevídá - 13 - Skoda Octavia Combi LK 20 TDI DSG nejeta levna 13Výbavou nabušená, sotva jetá Škoda Octavia Combi 2,0 TDI za cenu základní Fabie se v prodeji nevídá - 14 - Skoda Octavia Combi LK 20 TDI DSG nejeta levna 14Výbavou nabušená, sotva jetá Škoda Octavia Combi 2,0 TDI za cenu základní Fabie se v prodeji nevídá - 15 - Skoda Octavia Combi LK 20 TDI DSG nejeta levna 15Výbavou nabušená, sotva jetá Škoda Octavia Combi 2,0 TDI za cenu základní Fabie se v prodeji nevídá - 16 - Skoda Octavia Combi LK 20 TDI DSG nejeta levna 16Výbavou nabušená, sotva jetá Škoda Octavia Combi 2,0 TDI za cenu základní Fabie se v prodeji nevídá - 17 - Skoda Octavia Combi LK 20 TDI DSG nejeta levna 17Výbavou nabušená, sotva jetá Škoda Octavia Combi 2,0 TDI za cenu základní Fabie se v prodeji nevídá - 18 - Skoda Octavia Combi LK 20 TDI DSG nejeta levna 18Výbavou nabušená, sotva jetá Škoda Octavia Combi 2,0 TDI za cenu základní Fabie se v prodeji nevídá - 19 - Skoda Octavia Combi LK 20 TDI DSG nejeta levna 19
S tímhle autem půjde podle nás udělat ještě hodně parády. A přežít i těžké časy v univerzálně použitelném voze s minimálními provozními náklady a dost možná i minimálním poklesem hodnoty. Pokud nepřijdou, neproděláte na něm tak jako tak. Foto: Autohaus Körner, publikováno se souhlasem

Zdroj: Autohaus Körner@Mobile.de

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.