Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Výroba aut v Koreji zkolabovala, nečekejte, že je v dohledné době půjde koupit
13.3.2020 | Petr Prokopec
Už údaje za celý měsíc nevěstí nic dobrého, současná realita je ale ještě mnohem horší. Některá auta Korejci naštěstí vyrábí mimo svou domovinu, pro ty jim ale zase mohou chybět díly.
Je jasné, že minimálně v nejbližších týdnech bude veškerému zpravodajství vládnout koronavirus. Nová infekční epidemie zasáhla celý svět, očekávat tak lze citelný ekonomický pokles. Jednotlivými vládami jsou postupně přijímána stále tvrdší opatření, jež vedou k uzavírání prakticky všech míst, kde dochází na kontakt většího počtu lidí. I ta otevřená však mnohdy zejí prázdnotou, neboť lidé mají obavy i bez omezení. Zákazníci se tak přesouvají z kamenných obchodů na internet, kde navíc nakupují jen to nejnutnější.
Tratit na této situaci bude především automobilový sektor, neboť pořízení nového vozu pro většinu lidí momentálně není ani prioritou, ani nutností. Pokud tedy v následujících týdnech bude řeč o prodejích a výrobě, je třeba se připravit hlavně na záporná čísla. Ta se netýkají pouze Číny, důsledky pandemie pociťuje už i Jižní Korea. Tamní produkce nových aut v únoru poklesla o 26,4 procenta na 189 tisíc kusů ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. To zní samo o sobě hrozivě, realita je ještě horší - podle odhadů tamní automobilové asociace se na konci měsíce výroba propadla spíše na čtvrtinu, ne o čtvrtinu.
Stojí za tím absence mnoha komponentů vyráběných právě v Číně a zavřené továrny kvůli epidemii v samotné Koreji. Dole jsou tak i prodeje, kdy ty domácí poklesly o 18,8 procenta na 97 tisíc kusů, zatímco v případě exportu tu máme 25procentní pád a 123 tisíc vyvezených aut. To jsou samozřejmě o dost lepší než čínská čísla, nicméně je třeba znovu dodat, že ještě v polovině bylo v této zemi evidováno „pouze“ jednadvacet nakažených, přičemž míra úmrtnosti v zemi byla pouhých 0,8 %.
Korejci tedy jinými slovy během druhého letošního měsíce ještě neměli takový důvod k panice, jaký mají nyní. Dnes Korea hovoří o více než 8 000 infikovaných a takřka 70 mrtvých. Aktuálně tedy dochází k mnoha preventivním opatřením, jež doposud ještě relativně navštěvované showroomy v podstatě definitivně vyprázdní. Data za březen tak budou stoprocentně spojena s daleko horším pádem a pokud máte spadeno na některé z aut vyráběných v Koreji, raději s nákupem neváhejte - už minulý měsíc Huyundai a Kia varovaly, že auta v dalších měsících jednoduše nebudou.
Už na první pohled je pád výroby i prodejů v Jižní Koreji dramatický, reflektuje ale celý měsíc - na jeho konci už to v Soulu a okolí vypadalo podobně jako v Číně
Zdroj: Reuters
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
před 11 hodinami - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera