Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Skoro nové auto za 1,5 výplaty existuje, tento vyhynulý Fiat léta sušil první majitel v garáži
9.6.2023 | Petr Miler
4 800 najetých kilometrů, jen tolik dělí tento vůz od stavu nového auta. A je na prodej, navíc za velmi sympatickou cenu. Nejpůsobivější je ale nakonec jeho vzácnost - jde o jeden z naprosté hrstky Fiatů Brava, které dožily dneška v jakémkoli stavu.
Pokud patříte k lidem, které dodnes fascinují dvě trojice bublin na místě zadních světel u Fiatu Brava z 90. let, pak dnes přišel váš den. Tohle designové řešení působí trochu japonsky, i když Fiat s Japonskem tehdy nic společného neměl. A nevíme o tom, že by se něco takového znovu objevilo na masově vyráběném voze podobného ražení.
Je to zkrátka výjimečná věc, tou je dnes ostatně i sama Brava. Najít v prodeji pěkný kousek je skoro nemožné, třebaže šlo svého času o velmi rozšířený automobil a spolu s modelem Bravo se jednalo o jedno z nejprodávanějších aut Evropy. Toto duo proslulo mezi auty, která rychle zmizela ze silnic hlavně kvůli problémům se spolehlivostí a korozí. Na celém Mobile.de je dnes k mání pouhých 9 aut (sic, devět) a podívejte se, v jakém jsou stavu. Ve Švédsku se ale objevil na prodej kousek, který se obvyklé nabídce zcela vymyká - je dodnes v podstatě nový a je na prodej za docela rozumnou cenu.
Fotek jsme z prodávajícího moc nedostali, i tak je z nich jasně patrné, že stav vozu je na poměry Brava naprosto jedinečný. Leskne se novou a přes 25 let na krku vypadá, jako by ho včera vyrobili. Za to vděčí pouhým 4 800 najetým kilometrů a dekádám stráveným v garáži. První a jediný majitel s ním prý jezdil jen v neděli do kostela a ve středu na nákupy či něco na ten způsob, po zbytek času auto mělo stát v suchu. A jakkoli to zní jako průpovídka protřelého bazaristy, tady vážně není důvod ji zpochybňovat.
Cena tohoto vozu je přitom 33 tisíc švédských korun, tedy asi 67 tisíc Kč. Za takhle výjimečný kousek - jde svým způsobem o zánovní vůz - je to zvlášť na dnešním trhu nízká cena, auto má navíc pod kapotou už lepší motor 1,6 16V se 103 koňmi, nechybí ani nějaká ta výbava. Vše je prý plně funkční (vůz dnes jezdí, ta cedulka za stěrači říká: „Na prodej s 5 000 km!”) a auto mělo mít i pravidelný servis.
Kdybyste po tomto vozu zatoužili, k mání je ve švédském Sjöbo. Trochu z ruky, ale když si ho přiveze a pěkně pomalu s ním budete korzovat centrem města, jistě vzbudíte pozornost. A to za pouhých 67 tisíc, asi 1,5 dnešní průměrné výplaty. Něco takového se už mimo muzeum Fiatu vidí jen velmi, velmi zřídka, je to stroj času svého druhu.
Připomeňme, že dvojice Bravo/Brava byla v roce 1996 vyhlášena evropským autem roku. A jak jsme již zmínili populární nebyla jen u novinářů - během dalších pěti let si našla cestu k milionům zákazníků a jen v samotném roce 1996 se obou verzí pouze v Evropě prodalo skoro 300 tisíc kusů. Dnes můžete mít za zmíněnou cenu ten daleko nejlepší z pár dostupných kusů v celé Evropě.
Tahle Brava po švédském důchodci je nejzachovalejší kus, který jsme viděli za posledních několik let. Cenu muzejního exempláře ale zdaleka nenese, stojí pakatel. Foto: turbo_745@blocket, publikováno se souhlasem
Zdroj: turbo_745@blocket.se
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 25 minutami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před hodinou - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva