Skoro nové auto za 1,5 výplaty existuje, tento vyhynulý Fiat léta sušil první majitel v garáži

4 800 najetých kilometrů, jen tolik dělí tento vůz od stavu nového auta. A je na prodej, navíc za velmi sympatickou cenu. Nejpůsobivější je ale nakonec jeho vzácnost - jde o jeden z naprosté hrstky Fiatů Brava, které dožily dneška v jakémkoli stavu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Skoro nové auto za 1,5 výplaty existuje, tento vyhynulý Fiat léta sušil první majitel v garáži

9.6.2023 | Petr Miler

Skoro nové auto za 1,5 výplaty existuje, tento vyhynulý Fiat léta sušil první majitel v garáži

/

Foto: turbo_745@blocket, publikováno se souhlasem

4 800 najetých kilometrů, jen tolik dělí tento vůz od stavu nového auta. A je na prodej, navíc za velmi sympatickou cenu. Nejpůsobivější je ale nakonec jeho vzácnost - jde o jeden z naprosté hrstky Fiatů Brava, které dožily dneška v jakémkoli stavu.

Pokud patříte k lidem, které dodnes fascinují dvě trojice bublin na místě zadních světel u Fiatu Brava z 90. let, pak dnes přišel váš den. Tohle designové řešení působí trochu japonsky, i když Fiat s Japonskem tehdy nic společného neměl. A nevíme o tom, že by se něco takového znovu objevilo na masově vyráběném voze podobného ražení.

Je to zkrátka výjimečná věc, tou je dnes ostatně i sama Brava. Najít v prodeji pěkný kousek je skoro nemožné, třebaže šlo svého času o velmi rozšířený automobil a spolu s modelem Bravo se jednalo o jedno z nejprodávanějších aut Evropy. Toto duo proslulo mezi auty, která rychle zmizela ze silnic hlavně kvůli problémům se spolehlivostí a korozí. Na celém Mobile.de je dnes k mání pouhých 9 aut (sic, devět) a podívejte se, v jakém jsou stavu. Ve Švédsku se ale objevil na prodej kousek, který se obvyklé nabídce zcela vymyká - je dodnes v podstatě nový a je na prodej za docela rozumnou cenu.

Fotek jsme z prodávajícího moc nedostali, i tak je z nich jasně patrné, že stav vozu je na poměry Brava naprosto jedinečný. Leskne se novou a přes 25 let na krku vypadá, jako by ho včera vyrobili. Za to vděčí pouhým 4 800 najetým kilometrů a dekádám stráveným v garáži. První a jediný majitel s ním prý jezdil jen v neděli do kostela a ve středu na nákupy či něco na ten způsob, po zbytek času auto mělo stát v suchu. A jakkoli to zní jako průpovídka protřelého bazaristy, tady vážně není důvod ji zpochybňovat.

Cena tohoto vozu je přitom 33 tisíc švédských korun, tedy asi 67 tisíc Kč. Za takhle výjimečný kousek - jde svým způsobem o zánovní vůz - je to zvlášť na dnešním trhu nízká cena, auto má navíc pod kapotou už lepší motor 1,6 16V se 103 koňmi, nechybí ani nějaká ta výbava. Vše je prý plně funkční (vůz dnes jezdí, ta cedulka za stěrači říká: „Na prodej s 5 000 km!”) a auto mělo mít i pravidelný servis.

Kdybyste po tomto vozu zatoužili, k mání je ve švédském Sjöbo. Trochu z ruky, ale když si ho přiveze a pěkně pomalu s ním budete korzovat centrem města, jistě vzbudíte pozornost. A to za pouhých 67 tisíc, asi 1,5 dnešní průměrné výplaty. Něco takového se už mimo muzeum Fiatu vidí jen velmi, velmi zřídka, je to stroj času svého druhu.

Připomeňme, že dvojice Bravo/Brava byla v roce 1996 vyhlášena evropským autem roku. A jak jsme již zmínili populární nebyla jen u novinářů - během dalších pěti let si našla cestu k milionům zákazníků a jen v samotném roce 1996 se obou verzí pouze v Evropě prodalo skoro 300 tisíc kusů. Dnes můžete mít za zmíněnou cenu ten daleko nejlepší z pár dostupných kusů v celé Evropě.


Skoro nové auto za 1,5 výplaty existuje, tento vyhynulý Fiat léta sušil první majitel v garáži - 1 - Fiat Brava 1998 nejety levny prodej 01Skoro nové auto za 1,5 výplaty existuje, tento vyhynulý Fiat léta sušil první majitel v garáži - 2 - Fiat Brava 1998 nejety levny prodej 02Skoro nové auto za 1,5 výplaty existuje, tento vyhynulý Fiat léta sušil první majitel v garáži - 3 - Fiat Brava 1998 nejety levny prodej 03Skoro nové auto za 1,5 výplaty existuje, tento vyhynulý Fiat léta sušil první majitel v garáži - 4 - Fiat Brava 1998 nejety levny prodej 04
Tahle Brava po švédském důchodci je nejzachovalejší kus, který jsme viděli za posledních několik let. Cenu muzejního exempláře ale zdaleka nenese, stojí pakatel. Foto: turbo_745@blocket, publikováno se souhlasem

Zdroj: turbo_745@blocket.se

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.