Zánovní Škoda Octavia ještě s pořádným motorem za 236 tisíc Kč nemusí být ani v dnešní době jen sen

Nejde to bez kompromisů, uvážíme-li ale cenu tohoto auta, pak jsou opravdu malé. Však za takové peníze dnes zdaleka nekoupíte ani základní Fabii, tady můžete mít od pohledu zcela nevyužitou Octavii II 1,8 TSI.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Zánovní Škoda Octavia ještě s pořádným motorem za 236 tisíc Kč nemusí být ani v dnešní době jen sen

27.3.2023 | Petr Miler

Zánovní Škoda Octavia ještě s pořádným motorem za 236 tisíc Kč nemusí být ani v dnešní době jen sen

/

Foto: Automobilcenter und Nutzfahrzeuge PEJA, publikováno se souhlasem

Nejde to bez kompromisů, uvážíme-li ale cenu tohoto auta, pak jsou opravdu malé. Však za takové peníze dnes zdaleka nekoupíte ani základní Fabii, tady můžete mít od pohledu zcela nevyužitou Octavii II 1,8 TSI.

Pokud dnes zatoužíte po nové Škodě Octavia Combi, musíte si připravit nejméně 659 900 Kč. Skutečně tak vysoko už se vyšplhala základní cena nevybavené verze Active, třebaže se můžete utěšovat tím, že místo mizerného motoru 1,0 TSI o třech válcích dostanete alespoň solidní čtyřválcovou jedna-pětku. I tak je to dost vysoká suma, navíc za v praxi téměř neprodávanou specifikaci - v úplném základu nekupuje Octavii prakticky nikdo.

Jakmile si vymyslíte cokoli navíc, jste snadno o desítky procent jinde. Už pořád obyčejná Octavia Combi 2,0 TDI s automatem DSG a druhou nejhorší výbavou Ambition přijde na 819 900 Kč. A to pořád není nic extra, jen první zajímavá, široce přijatelná volba. Navíc je otázka, kdy se takového vozu dočkáte - praktiky Škody na tomto poli jsou v poslední době hodně zvláštní.

Auto na fotkách níže stojí skoro o 600 tisíc míň, i když nabízí ještě víc - jak motoricky, tak výbavově. Od nového vozu jej přitom dělí jen jeden starší majitel, který s ním najel pouhých 20 950 km. A není v tom žádný fígl, stav auta je vzhledem k nájezdu a pravidelnému servisu od pohledu prakticky perfektní - podívejte se na interiér, motorový prostor, cokoli, tohle je skoro nové auto. A technicky je podle prodávajícího též 1A. Háček je jen v tom, že jde o 13 let a 5 měsíců starý vůz z dob, kdy se Octavie vyráběla ve své druhé generaci.

To je ale asi tak vše, co jí lze vyčíst. A nezajímavou nabídku to z tohoto vozu rozhodně nedělá. Problémem není ani specifikace, která sice není špičková, ale má též daleko k často „oholeným” vozům německé provenience - první majitel si vybral verzi liftback s umírněnou výbavou Ambiente, přidal ale nejlepší motor (mimo verze RS) 1,8 TSI i s automatem DSG a vše spojil s příplatkovou výbavou typu vyhřívaná sedadla nebo parkovací asistent.

Výsledkem jistě není český Rolls-Royce, to hlavní tu ale je. Krom časového stáří a neaktuální generace tu zkrátka není žádný kompromis, je to pořádně nejeté auto ve velmi pěkné verzi za peníze, za které zdaleka nekoupíte ani nejzákladnější Fabii 1,0 - i ta dnes stojí nejméně 370 tisíc. Auto totiž stojí velmi zajímavých 9 990 Eur, tedy asi 236 tisíc Kč.

Ještě pořádný motor 1,8 TSI je přitom velmi solidní pohon se 160 koňmi výkonu. Světle zelená metalíza asi nebude po chuti každému, je to ale prostě nevyužité auto za cenu, za kterou z nových vozů nekoupíte nic, lépe to nelze nazvat. A to je samo o sobě nabídka, která se moc nevídá, však 21 tisíc najetých km je na Octavii II nic.

Zmíněná cena je při současných relacích na trhu s novými i ojetými auty na (kilometrově) zánovní 160koňový kombík české provenience jedním slovem dobrá. Však si zkuste naspecifikovat podobnou Octavii IV 2,0 TSI jako nové auto - začnete skoro na 1,1 milionu Kč, dnes už podobný benzinový motor dostanete jen do provedení RS. Jistě, koupě ojetiny nikdy není bez kompromisů, kdo chce ale zavzpomínat na časy, kdy Škoda vládla trhu v kategorii výkon/cena, tady má možnost. Tohle auto znamená za 236 tisíc korun spoustu muziky.


Zánovní Škoda Octavia ještě s pořádným motorem za 236 tisíc Kč nemusí být ani v dnešní době jen sen - 1 - Skoda Octavia II 18 TSI 2009 nejeta prodej 01Zánovní Škoda Octavia ještě s pořádným motorem za 236 tisíc Kč nemusí být ani v dnešní době jen sen - 2 - Skoda Octavia II 18 TSI 2009 nejeta prodej 02Zánovní Škoda Octavia ještě s pořádným motorem za 236 tisíc Kč nemusí být ani v dnešní době jen sen - 3 - Skoda Octavia II 18 TSI 2009 nejeta prodej 03Zánovní Škoda Octavia ještě s pořádným motorem za 236 tisíc Kč nemusí být ani v dnešní době jen sen - 4 - Skoda Octavia II 18 TSI 2009 nejeta prodej 04Zánovní Škoda Octavia ještě s pořádným motorem za 236 tisíc Kč nemusí být ani v dnešní době jen sen - 5 - Skoda Octavia II 18 TSI 2009 nejeta prodej 05Zánovní Škoda Octavia ještě s pořádným motorem za 236 tisíc Kč nemusí být ani v dnešní době jen sen - 6 - Skoda Octavia II 18 TSI 2009 nejeta prodej 06Zánovní Škoda Octavia ještě s pořádným motorem za 236 tisíc Kč nemusí být ani v dnešní době jen sen - 7 - Skoda Octavia II 18 TSI 2009 nejeta prodej 07Zánovní Škoda Octavia ještě s pořádným motorem za 236 tisíc Kč nemusí být ani v dnešní době jen sen - 8 - Skoda Octavia II 18 TSI 2009 nejeta prodej 08Zánovní Škoda Octavia ještě s pořádným motorem za 236 tisíc Kč nemusí být ani v dnešní době jen sen - 9 - Skoda Octavia II 18 TSI 2009 nejeta prodej 09Zánovní Škoda Octavia ještě s pořádným motorem za 236 tisíc Kč nemusí být ani v dnešní době jen sen - 10 - Skoda Octavia II 18 TSI 2009 nejeta prodej 10Zánovní Škoda Octavia ještě s pořádným motorem za 236 tisíc Kč nemusí být ani v dnešní době jen sen - 11 - Skoda Octavia II 18 TSI 2009 nejeta prodej 11Zánovní Škoda Octavia ještě s pořádným motorem za 236 tisíc Kč nemusí být ani v dnešní době jen sen - 12 - Skoda Octavia II 18 TSI 2009 nejeta prodej 12
Toto je mimořádně zachovalá, i po 14 letech existence sotva pořádně jetá Škoda Octavia II Combi 1,8 TSI s automatem DSG. Je v ní pořád hromada života, přesto stojí jen 236 tisíc Kč. Foto: Automobilcenter und Nutzfahrzeuge PEJA, publikováno se souhlasem

Zdroj: Mobile.de

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.