Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Neojetá Škoda Octavia Combi s top motorem s 4x4 a výbavou může být vaše levněji než brzy cokoli nového
18.3.2023 | Petr Miler
Když už si někdo podobné auto koupí, obvykle si ho užívá, protože v jednom relativně dostupném celku spojuje prakticky vše, co lze od auta očekávat. V tomto případě ale první majitel vůz hlavně garážoval, teď je k mání za zajímavou cenu.
Možná si ještě vzpomenete na výjimečnou nabídku skoro nejeté Octavie II Scout 1,8 TSI na prodej. Zajímavá byla nejen tím, že se taková auta moc nevidí, ale také tím, že představovala relativně dostupnou cestu ke kilometrově zánovní „oktávce” s už dost silným motorem. Za požadované peníze to nemusel být marný kauf, leckomu ale pochopitelně mohlo vadit, že jde o Octavii druhé generace, tedy vizuálně už zjevně starý vůz, který hlavně elektronikou na palubě připomene, že současná realita je jinde.
Pokud byste chtěli novější iterací téhož už na platformě MQB, s moderními motory TSI a všemi dalšími vymoženostmi, které Škoda prodává v podstatě dodnes, obvykle to chce smířit se buď s mnohem více opotřebovaným autem, vyšší cenou anebo přijmout jiný kompromis. Výjimky potvrzující pravidlo se ale vždy najdou a dnes vám jednu takovou ukážeme.
Je to skutečně výjimečná věc, nakonec už proto, že jde v podstatě o novějšího skauta bez skautského kroje. Octavií III ve verzi 1,8 TSI 4x4 se prodalo jako šafránu a když už si někdo tento, svého času vrcholný model bez písmen RS v názvu s top motorem pro verzi 4x4 dopřál, obvykle s ním jezdil. Tohle auto si někdo naspecifikoval právě takto a přidal i nějakou tu výbavu - nechybí kožené čalounění, vyhřívaná sedadla navigace... Vše důležité, co byste v autě chtěli mít, je na palubě. A pak ho zamykal v garáži a sotvakdy s ním jezdil.
Vážně to tak bylo, je to velmi dobře vybavené auto s parádní technikou. Přesto má od roku 2014, kdy bylo uvedeno do provozu stále jedním a tím samým člověkem, najeto jen 45 tisíc km. To je na Octavii skoro nic, na devítiletou Octavii vůbec nic, je to jen dobře zajetý vůz. Prodávající říká, že pořád působí jako nový, i voní jako nový. To neposoudíme, ale z fotek tak opravdu vypadá, není z nich patrné téměř žádné opotřebení, natož pak poškození, jen citlivější levá spodní bočnice sedadla řidiče připomíná, že ve voze čas od času někdo seděl.
Přidejte kompletní servisní historii, nula nehod na kontě a máte před sebou skutečně nevyužité, velmi praktické auto v pěkné specifikaci do jakýchkoli podmínek, které na silnici mohou nastat. Cena? 18 500 Eur, což při dnešním kursu evropské měny znamená asi 448 tisíc Kč. Není to nic, není to ani absolutně málo peněz, ale za podobnou Octavii jako za novou dnes dáte hodně přes milion. A dostanete v podstatě pořád stejné auto v jiném hávu, čtvrtá generace tohoto modelu není konstrukčně jiným vozem. A v době, kdy je jasné, že nová Fabie bude brzy stát přes 600 tisíc, takže nové auto za 450 tisíc nekoupíte nejspíš žádné? S ohledem na toto i aktuální poměry na trhu podle nás velmi dobrá nabídka.
Najet s Octavií III Combi 1,8 TSI DSG ve vysoké výbavě za 9 let jen 45 tisíc km je skoro hřích. Teď z něj ale můžete těžit třeba i vy, je to pěkné auto za relativně pěknou cenu. Foto: Romans, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 10 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. 10:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 3 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací skoro až k rýsovacímu prknu, plán nabídnout rychle jen elektromobil vyletěl komínem
před 5 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 6 hodinami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 8 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva