Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nevídané, závodní tým koupil celý formulový šampionát i nejslavnější okruh
5.11.2019 | Petr Prokopec
Dokážete si představit, že by Ferrari koupilo celou Formuli 1 a k tomu se stalo i vlastníkem okruhu v Monze? Asi ne, v americkém IndyCaru se ale přesně to dílem Rogera Penskeho stalo.
Svět automobilů se mění, a to evidentně ve všech ohledech. Nemáme tu tedy jen hromadný přesun k elektromobilitě, ale také zajímavé čachry, jenž se odehrávají na závodním poli. V tomto ohledu bylo nejvíce slyšet o prodeji šampionátu Formule 1, ke kterému došlo před třemi lety. Šlo o celkem standardní operaci, kdy jej jedna investiční skupina prodala druhé. Včera ovšem bylo oznámeno, že majitele změnila i další série, a to o dost pozoruhodnějším způsobem. Majitelem šampionátu se totiž stal jeden z týmů v něm soutěžící.
Abychom nemluvili jen obecně, upřesněme, že firma Hulman & Company včera oznámila, že prodala sérii IndyCar miliardáři Rogeru Penskemu. Tedy tomu Rogeru Penskemu, který ovládá stejnojmenný tým a také společnost Penske Entertainment Corporation spadající pod mateřský konglomerát Penske Corporation. Aby toho přitom nebylo málo, Penske zároveň převzal také slavnou Starou cihelnu neboli okruh Indianapolis Motor Speedway, kde se jezdí legendární Indy 500.
Jak jsme přitom zmínili již v úvodu, takový krok je velmi neobvyklý. Však si představte, že by ke stejné situaci došlo třeba ve Formuli 1 - tedy kdyby třeba takové Ferrari koupilo celý šampionát i okruh Monza. Či by se takový McLaren stal mimo závodní série stal i majitelem Silverstone. Asi jen málokdo by v takové chvíli očekával objektivitu a nezávislost.
Penske nejspíše řekne, že tým, okruh a šampionát spadají pod jiné obchodní entity, nicméně vyznívá to podobně, jako když nejmenovaný premiér jedné evropské země říká, že vložil veškeré své firmy do svěřenského fondu a na jejich chod nemá žádný vliv.
Na druhou stranu, Penskeho tým je již nyní nejúspěšnější stájí na Staré cihelně, závod Indy 500 totiž opanoval osmnáctkrát, a to včetně letošního ročníku. Mimo to zvítězil i v rámci celé letošní sezóny, přičemž šlo již o páté zlaté vavříny. Úspěšnější je tak pouze stáj Chip Ganassi Racing, jenž sérii opanovala osmkrát. Čtyři zářezy pak na kontě má Andretti Autosport, přičemž Mario Andretti svého času pro Penskeho jezdil.
Na další vývoj jsme tedy zvědavi, v USA ale tento krok velké pozdvižení nevyvolal, změny vlastnictví jsou dokonce vnímány pozitivně. Penske chce šampionát celkově modernizovat a na Indy hodlá přivést další závodní série, ve hře je dokonce i F1. To by přitažlivost okruhu jen navýšilo. Kromě toho miliardář chce po procházce celým komplexem vyrukovat se seznamem dalších 10 věcí, jenž se mají změnit k lepšímu. Uvidíme tedy, zda jeho záměry klapnou.
Miliardář a majitel závodního týmu Roger Penske koupil sérii IndyCar i okruh Indianapolis Motor Speedway
Zdroj: Lewiston Morning Tribune
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 2 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 3 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva