Absurdně pojatý VW Golf byl svého času totální propadák, hezké kusy dnes stojí majlant

Je to jeden z nejvzácnějších Volkswagenů vůbec, o kterém možná ani nevíte, že vznikl. Není to ale tím, že by byl tak skvělý a za vysokou cenu si jej koupila jen hrstka nadšenců, byl to do značné míry nesmysl a propadák. Dnes jde ale o ceněnou raritu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Absurdně pojatý VW Golf byl svého času totální propadák, hezké kusy dnes stojí majlant

26.1.2023 | Petr Miler

Absurdně pojatý VW Golf byl svého času totální propadák, hezké kusy dnes stojí majlant

/

Foto: Auto Center Biesdorf, publikováno se souhlasem

Je to jeden z nejvzácnějších Volkswagenů vůbec, o kterém možná ani nevíte, že vznikl. Není to ale tím, že by byl tak skvělý a za vysokou cenu si jej koupila jen hrstka nadšenců, byl to do značné míry nesmysl a propadák. Dnes jde ale o ceněnou raritu.

Jsme si vědomi toho, že automobilový se mění pod tíhou bujících regulací a nutí výrobce k maximální ekonomické efektivitě. Ta jde ruku v ruce s uspokojováním specifických tužeb zákazníků jen stěží, pouze velké skupiny kupců jsou zaručeným zdrojem peněz. Přesto nás rmoutí, že na vyhledávání malých volných okének na trhu nezbývá prostor. Nemusí ostatně jít jen o špatné pocity - specifickými modely či jejich verzemi možná nelze vydělat moc peněz přímo, lze si tak ale získat velmi loajálního klienta. A ten pak může u té které značky po dekády utrácet peníze bez přemýšlení, že by vůbec vyrazil k jiné.

Na tohle se ale dnes moc nehraje a nehraje na to ani VW. Za dob Ferdinanda Piëcha přitom stavěl image jednotlivých modelů i celé značky právě okrajovými verzemi, které kupují jen fajnšmekři. Je to svým způsobem chytré, neboť i když je to obvykle přímo ztrátové, nepřímo to může dělat vozu lepší reklamu než billboard: „Kup si Golf!” a starat se o prodeje úplně jiných verzí. Takové verze kupují lidé, kteří auty žijí a tendenci jim naslouchat mají i ti, kteří jim vůbec nerozumí. Absurdity typu Golf V6 s interiérem jako z Bentley tak sice koupí málokdo, takoví ale mohou okolí vyprávět, jak skvělý vůz to je. A rázem po něm v jiné, jen dostupnější verzi může toužit kdekdo.

Piëch je ale pryč, dnes už bohužel i pryč z tohoto světa a VW žije jinými hodnotami. V mezičase ovšem jeho odkaz dlouho dozníval, a tak automobilka ještě v šesté generaci Golfu nabídla verzi, kterou jako by se snažila držet lajnu. V principu to asi bylo v pořádku, konkrétní realizace ale postrádala smysl.

Šlo o Golf 6 Cabriolet v provedení R, což je opravdu bizarní kombinace dvou extrémů. Na první pohled to nemusí znít až tak absurdně, ostatně tehdejší eRko jsme testovali a byť nebylo tak dobré jako to následující, šlo o schopný a rychlý vůz. Nadělit jeho techniku kabrioletu mohlo představovat cestu, jak specifickou klientelu trochu „přidojit”, ze snahy tak učinit ale zůstala jen velmi vysoká cena.

Tohle auto bylo totiž eRko jen na papíře, vůz pozbyl pohonu 4x4, zmizela nabídka ručního řazení a z 270 koní zbylo 265. Když uvážíme, že vedle verze R existovala ještě GTI s prakticky toutéž technikou naladěnou na 210 koní (a možností zvolit manuál), byla to vzhledem k šestimístnému rozdílu v ceně v korunách rána do nikam.

Zájem o tento vůz byl naprosto minimální a VW odmítá přesně sdělit, kolik jej celkem prodal - mělo by jich ale být jen pár stovek. Například v mém druhém domově v Nizozemsku, docela silném odbytišti výkonných derivátů čehokoli i kabrioletů všeho druhu, se prodalo 6 těchto aut. Šest. V Německu se jich jistě prodalo víc, a tak lze v dnes v tamních bazarech najít pár desítek kousků, z nichž jeden vám pro důkaz vůbec existence tohoto provedení ukážeme na fotkách níže.

Je to jeden z nejzachovalejších exemplářů, které se dnes dají koupit, na tachometru má nicotných 11 924 km. Stojí tak 29 900 Eur, tedy v přepočtu asi 712 tisíc Kč. To je docela bláznivá cena na vpravdě trochu nesmyslný, 10 let starý propadák, jde ale holt o jeden z mála případů této německé tuctovky, kdy je možné hovořit o vzácnosti. A to dnes na vysokou cenu zjevně stačí. Ostatně se najdou i majitelé, kteří za podobné kousky chtějí i přes milion. Zda je také za podobnou cenu někdo kupuje, je jiná otázka, ale když se nad tím zamyslíme, pár bláznů, pro které otevřený Golf s písmenem R v názvu s 265 koňmi pod kapotou bude mít své kouzlo, si dovedeme představit.


Absurdně pojatý VW Golf byl svého času totální propadák, hezké kusy dnes stojí majlant - 1 - VW Golf VI R Cabrio 2013 nejety prodej 01Absurdně pojatý VW Golf byl svého času totální propadák, hezké kusy dnes stojí majlant - 2 - VW Golf VI R Cabrio 2013 nejety prodej 02Absurdně pojatý VW Golf byl svého času totální propadák, hezké kusy dnes stojí majlant - 3 - VW Golf VI R Cabrio 2013 nejety prodej 03Absurdně pojatý VW Golf byl svého času totální propadák, hezké kusy dnes stojí majlant - 4 - VW Golf VI R Cabrio 2013 nejety prodej 04Absurdně pojatý VW Golf byl svého času totální propadák, hezké kusy dnes stojí majlant - 5 - VW Golf VI R Cabrio 2013 nejety prodej 05Absurdně pojatý VW Golf byl svého času totální propadák, hezké kusy dnes stojí majlant - 6 - VW Golf VI R Cabrio 2013 nejety prodej 06Absurdně pojatý VW Golf byl svého času totální propadák, hezké kusy dnes stojí majlant - 7 - VW Golf VI R Cabrio 2013 nejety prodej 07Absurdně pojatý VW Golf byl svého času totální propadák, hezké kusy dnes stojí majlant - 8 - VW Golf VI R Cabrio 2013 nejety prodej 08Absurdně pojatý VW Golf byl svého času totální propadák, hezké kusy dnes stojí majlant - 9 - VW Golf VI R Cabrio 2013 nejety prodej 09Absurdně pojatý VW Golf byl svého času totální propadák, hezké kusy dnes stojí majlant - 10 - VW Golf VI R Cabrio 2013 nejety prodej 10Absurdně pojatý VW Golf byl svého času totální propadák, hezké kusy dnes stojí majlant - 11 - VW Golf VI R Cabrio 2013 nejety prodej 11Absurdně pojatý VW Golf byl svého času totální propadák, hezké kusy dnes stojí majlant - 12 - VW Golf VI R Cabrio 2013 nejety prodej 12Absurdně pojatý VW Golf byl svého času totální propadák, hezké kusy dnes stojí majlant - 13 - VW Golf VI R Cabrio 2013 nejety prodej 13Absurdně pojatý VW Golf byl svého času totální propadák, hezké kusy dnes stojí majlant - 14 - VW Golf VI R Cabrio 2013 nejety prodej 14
Golf 6 R Cabriolet je docela nesmyslné auto, a tak šlo svého času o velký prodejní propadák. Dnes je zjevně ceněným zbožím, přinejmenším jeho vzácnost je nesporná. Foto: Auto Center Biesdorf, publikováno se souhlasem

Zdroj: Mobile.de

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.