Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Auta s nejvíce poruchovými automaty podle Američanů: I u nás jich koupíte několik
24.11.2020 | Petr Prokopec
Převodovky jsou po motoru obvykle tou nejdražší věcí, která se v autě může pokazit. Je tedy žádoucí se vyhnout automoblům, u nichž se porouchávají nejčastěji než u jiných.
Americký magazín Consumer Reports před pár dny zveřejnil svůj tradiční žebříček spolehlivosti aut. Je zaměřen obecně a byť jistě nelze doporučit žádný z vozů, které uvádí jako obecně nejproblematičtější, některá auta mohou kupříkladu trápit opakované potíže s palubní elektronikou, jež spoustu zákazníků zajímat vůbec nemusí.
Pokud vás tedy zajímají spíše potíže s technikou, CR zkoumá také dílčí součásti a mezi nimi i převodovky. Ty mohou představovat stěžejní rozdíl mezi vlastnictvím vysněného automobilu a noční můrou, neboť jsou obvykle druhým nejdražším dílem po motoru, který na autě může „odejít”. A platí to hlavně o těch automatických.
Dle hlavního mechanika magazínu Johna Ibbotsona tím ovšem nesnáze motoristů nekončí. Komplexnost moderních převodovek většinu servisů vede k tomu, že zákazníky buď odmítají, nebo jim rovnou nabízí výměnu. A to je ta nejdražší možná varianta.
Jakým autům byste se tedy měli vyhnout, abyste nenarazili na stejné potíže, které musí řešit řada Američanů? Dobrou zprávou je, že stejně jako v případě pohonných jednotek okupují žebříček zejména vozy, které na našem trhu nejsou k mání. Patří mezi ně GMC Acadia, GMC Terrain/Chevrolet Equinox, Infiniti QX60 a Nissany Maxima, Sentra a Versa Note. S čím se naopak u nás setkat můžete, to je Ford Focus, Jeep Wrangler a Nissany Pathfinder a Rogue (u nás X-Trail).
Z výše zmíněného vyplývá, že více než polovinu žebříčku okupuje japonská automobilka, která spíše než prodejními úspěchy v posledních letech proslula štvanicí na svého bývalého šéfa. Nissan přitom dojíždí hlavně na častou instalaci automatů CVT, jejichž problémy trápí prakticky všechny vozy značky vyrobené v letech 2012-2015. Většina závad pak sice naštěstí byla řešena v rámci záruky, ovšem i tak se našli lidé, kteří za opravu převodovky dali přes 100 tisíc korun.
V případě Fordu Focus je problematická hlavně dvouspojková převodovka Powershift, která patří k nejznámějším kostlivcům modrého oválu. Jak naznačují majitelé i Consumer Reports, nejčastější potíže jsou spojené s trhavými rozjezdy a zaseklými či prokluzujícími rychlostmi. Motoristé s tím přitom musí tak jako u Nissanu počítat hlavně u aut z let 2012-2015, ovšem klidně již po najetí pouhých 50 tisíc kilometrů.
Ve finále pak můžeme zmínit ještě Jeep Wrangler, který je oproti japonským vozům či Fordu Focus ještě docela držák. Problémy totiž povětšinou přichází až po najetí 160 tisíc kilometrů, navíc se dotýkají hlavně modelového roku 2010. U těch dochází na únik převodového oleje, kromě toho někteří majitelé zmiňují také prokluzování spojky a nemožnost zařazení některých stupňů. Nepřízeň osudu tak dopadá na vlastníky manuálů i automatů.
Lze pak už jen dodat, že namísto Fordu Focus je magazínem doporučována spíše Toyota Corolla, zatímco zájemci o Jeep by raději měli skončit u Toyoty FJ Cruiser. Pokud by vám pak v hledáčku skončil Nissan X-Trail, sáhněte spíše po Hondě CR-V, zatímco Pathfinder by měla ideálně zastoupit Honda Pilot. V Evropě lze ale pochopitelně najít i jiné alternativy.






Magazín Consumer Reports vybral auta, kterým se nejčastěji porouchává převodovka. Nissany Maxima, Sentra, Versa Note a GMC Acadia, GMC Terrain/Chevrolet Equinox či Infiniti QX60 u nás ale nekoupíte. Foto: Automobilky
Nissany Rogue (u nás X-Trail) a Pathfinder, stejně jako na Ford Focus či Jeep Wrangler v Evropě koupit lze. V zájmu vaší peněženky od nich ale raději dejte ruce pryč. Foto: Automobilky
Zdroj: Consumer Reports
Bleskovky
Němec zkusil vytáhnout maximum z 9 let staré dodávky na tamní dálnici, tachometr mu nestačil
před 6 hodinamiNěkdo naboural s výjimečným Ferrari za 13 milionů pět jiných aut a nechal ho na místě, utekl po svých
včeraPolicista v neoznačeném služebním autě vybrzďoval motorkáře, způsobil nehodu, která ho mohla zabít
včera
Nové na MotoForum.cz
- Moto2: Canet před Acostou, 21. Salač 11:36
- Mugello - MotoGP: Bagnaia po F3 nejrychlejším 10:50
- Filip Salač je po prvním dni šestý včera 20:36
- Těžká havárie Sasakiho včera 19:52
- Biaggi oficiálně legendou Grand Prix včera 16:50
Nejnovější články
Jeden z nejstarších okruhů světa je úchvatné dílo. Dodnes stojí, ale chátrá, nezachránil ho ani český závodník
před 3 hodinamiPokus VW o stylovou náhradu Passatu je stále větší propadák, za mořem už ho nechce skoro nikdo
před 4 hodinamiNěmec zkusil vytáhnout maximum z 9 let staré dodávky na tamní dálnici, tachometr mu nestačil
před 6 hodinamiManuální převodovky nadobro končí u další značky, na koupi máte ještě rok, maximálně dva
před 7 hodinamiNěkdo prodává řadu dílů na nejrychlejší Bugatti, stojí tak moc, že by zruinovaly i bohaté
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva - Získejte unikátní hodinky STI ve sbírce na pomoc dětským domovům
tisková zpráva - Nová autokamera Mio MiVue 846 WIFI 60fps nabízí zdaleka nejlepší záběry nejen v noci
tisková zpráva - Autokamery Mio jsou oficiálně nejprodávanější značkou v ČR!
tisková zpráva - Seat Service nabízí cestu k zážitkům bez starostí
tisková zpráva